Mașinile timpului – Concursul de Eleganță Sinaia 2017

BMW 328 Roadster Mille Miglia Concursul de Eleganta

Sinaia s-a transformat în capitala automobilelor de epocă în acest weekend. Un Cadillac 90 Series V16 a fost desemnat “Best of Show” la Concursul de Eleganță 2017, care a avut loc la Sinaia, pe Domeniul Regal. Sedanul antebelic, fabricat în 1939, aparține Colecției Țiriac. A fost cea mai animată zi din an pentru Sinaia, orașul invadat de automobile de epocă. 32 de mașini au fost prezentate la Castelul Peleș, miilor de curioși și juraților. Pe seară, bijuteriile pe roți au defilat pe Bulevardul Carol din centrul orașului, oprindu-se în fața Cazinoului pentru a-și primi premiile. Un Unic L3 Torpedo din 1925, aparținându-i lui Kiss Tamas din Ungaria, a câștigat cursa modelelor Antebelice Cabriolet, devansându-și rivalii la categoria sa: un EGO 4/14 și un Fiat 520 Torpedo.

Unic L3 Torpedo Concursul de ElegantaIată câștigătorii premiilor speciale de la Sinaia!

În versiune Sedan, cel mai apreciat model antebelic a fost Cadillac Series 90 16V, aparținând Țiriac Collection. Cadillac 90 Series Concursul de Eleganta 2 Dintre Postbelicele Cabriolet, juriul Concursului de Eleganță de la Sinaia a votat în favoarea unui Citroen DS 21 Chapron (Cars Auto Solution) din 1971. O astfel de mașină i-a salvat viața președintelui francez Charles de Gaulle în 1969. Află aici cum a supraviețuit de Gaulle atacului dat de 12 lunetiști! Citroen Ds Chapron Concursul de Eleganta Dintre Postbelice Coupe, un TVR Grantura albastru, din 1964, aparținându-i lui Alexandru Ciolan, și-a trecut trofeul categoriei sale în palmares. TVR Grantura Concursul de Eleganta Un Citroen Cx Palace din 1983, avându-l la volan pe Adrian Pintea, a venit tocmai din Ungaria pentru a lua premiul I la Categoria Postbelice Sedan. A fost și mașina care a plecat înapoi în Ungaria cu trofeul acordat pentru […] Citroen Cx Palace Concursul de Eleganta Dacia Estafette, prima autoutilitară din istoria Automobile Dacia, asamblată în România în perioada 1975 – 1978, a fost desemnată câștigătoare la categoria “Fabricat în România”. 842 de exemplare au fost construite. Modelul din concurs, condus de Dudi Levente, a văzut lumina zilei în 1977. Dacia Estafette Concursul de Eleganta Fabricat la Berlin în 1924, EGO 4/14 a venit de la Muzeul de Istorie de la Tecuci pentru a se lăuda cu titlul de cel mai vechi automobil din concurs. Doar două astfel de mașini mai există, la ora actuală, în lume. Cel din România a fost restaurat pentru a-și face apariția în filmul “Restul e tăcere” al lui Nae Caranfil. EGO 4/14 Concursul de Eleganta Locul I – Antebelice Cabriolet – Unic L3 Torpedo (1925) – Kiss Tamas (Ungaria)

Locul I – Antebelice Sedan – Cadillac Series 90 V16 (1939) – Tiriac Collection.

Locul I – Categoria Postbelic Sedan – Citroen Cx Palace (1983) – Adrian Pintea (Ungaria)

Locul I – Categoria Postbelice Cabriolet – Citroen Ds Chapron – Cars Auto Solutions

Locul I – Categoria Postbelic Coupe – TVR Grantura (1964) – Alexandru Ciolan

Locul I – Categoria “Fabricat in Romania” – Dacia Estafette (1979) – Dudi Levente

 

Sursă foto: Retromobil.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top