Test drive Mazda CX-3 Takumi – Vaccinul anti SUV

Mazda CX-3 Takumi (1)

Ne-am virusat cu toții! Vrem toți SUV-uri de parcă am rula pe bulevarde de macadam. Dar Mazda CX-3 este alternativa la monștrii cu gardă la sol de peste 17 centimetri. CX-3 nu e nici SUV, nici break, nici compactă. Și totuși are câte puțin din fiecare. FOTO: Adrian COBZAȘU.

Nu degeaba s-au umplut orașele noastre de Mazda CX-3. Mașinile astea sunt atractive ca desenele manga pentru copii. Prezentată în toamna lui 2016 la Salonul Auto de la Los Angeles, Mazda CX-3 este exact linia care delimitează design-ul senzual de cel agresiv. Formele fluide cu dublă personalitate te fac să crezi că este o felină la vânătoare, dar și diva pregătită să-și seducă următoarea victimă.

Mazda CX-3 Takumi (16)Vezi cât de bine arată interiorul versiunii Takumi, cu piele și alcantara maro!

De ce este CX-3 perfectă pentru femei? Nu, nu pentru că rimează! Crossover-ul Mazda nu e nici prea mic, nici prea mare. E ușor de manevrat, iar look-ul despre care vorbeam este exact caracteristica aceea care te convinge să alegi cu inima.

Am avut la test Mazda CX-3 în versiune Takumi, cu motor de 2.0 litri cu 120 CP, cutie manuală cu șase trepte și tracțiune față. Versiunea de echipare Takumi are la bază CX-3-ul cu linie de echipare Revolution și aduce scaune cu reglaj electric, îmbrăcate în piele și alcantara maro în două nuanțe și jante mari de 18 inci. Nu există posibilitatea de a comanda Takumi cu tracțiune integrală.

Mazda CX-3 Takumi (5)Vezi defectele mașini aproape perfecte!

Puțini dintre cei care își cumpără o Mazda CX-3 o vor forța în off-road, deși mașina vine cu protecții din plastic tipice SUV-urilor pregătite pentru terenuri accidentate. Atenție însă! Construită pe platforma modelului Mazda2, la 1,53 m, CX-3 este cu doar 3 centimetri mai înaltă ca Mazda3 hatchback și are o gardă la sol de numai 15,5 centimetri! Sistemul AWD este disponibil doar la Revolution și Revolution Top, dar nu și la Takumi.

Vezi o super galerie foto cu Mazda CX-3 în versiune Takumi!

Alura mangetizantă a lui CX-3 îți taie respirația, dar și prețul de 21.190 euro (22.990 euro pentru versiunea cu transmisie automată cu 6 rapoarte) are cam același efect. Însă, înainte să începi să hiperventilezi, trebuie să știi că, dacă nu vrei ca mașina ta să aibă la bord cam tot ce este disponibil în clasa sa în ceea ce privește tehnologia, confortul și siguranță, Mazda CX-3 în versiune entry level pornește de la 14.990 de euro cu TVA inclus.

Pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h, mașina cu 120 CP are nevoie de […]

Adaugati comentariu