Mazda la Geneva

Principala atracţie Mazda la Salonul Auto de la Geneva 2011 este reprezentată de premiera mondială a conceptului MINAGI.

SUV-ul crossover este precursorul modelelor de generaţie viitoare Mazda şi adoptă noile tehnologii SKYACTIV, de la motorizări şi şasiu, până la caroserie şi elementele de siguranţă. MINAGI integrează şi noua temă de design Mazda, KODO – sufletul mişcării. Alături de MINAGI va fi prezent în premieră în Europa şi conceptul SHINARI, modelul care a introdus noul limbaj KODO. În plus Mazda va prezenta noua ediţie limitată MX-5, ce va avea finisări premium pentru un plus de imagine a roadster-ului emblemă al companiei.  

Tehnologiile Mazda SKYACTIV – motorizări, transmisii, caroserie şi şasiu de generaţie viitoare 
Mazda prezintă la Geneva tehnologiile SKYACTIV, care vor fi integrate în viitoarele modele.  Propulsoarele SKYACTIV-G cu injecţie directă pe benzină şi SKYACTIV-D diesel prezintă un raport de compresie de 14.0:1, cel mai ridicat din lume în cazul motorului pe benzină şi cel mai scăzut în cazul agregatului diesel. 

SKYACTIV-G  este mai uşor cu 10% decât o versiune curentă, generează cu 15% mai mult cuplu decât motorul diesel de 2,2l, în timp ce SKYACTIV-D va respecta normele Euro 6, va integra o nouă turbină pentru un răspuns mai liniar şi mai plăcut al motorului şi va consuma cu 20% mai puţin decât generaţia actuală 2,2l diesel.

Cutiile de viteze SKYACTIV-Drive automată cu şase trepte şi SKYACTIV-MT cu transmisie manuală îmbunătăţesc perfomanţele şi reduc consumul de combustibil fiind mai uşoare şi mai compacte. La rândul său, caroseria SKYACTIV este mai uşoară cu 8 procente (prin optimizarea metodelor de sudură şi utilizarea oţelului dur-aliat), mai rigidă cu 30% şi mai sigură, iar şasiul SKYACTIV conferă manevrabilitate precisă şi o ţinută de drum confortabilă, fiind mai uşor cu 14%. 

Toate aceste tehnologii vor contribui la îmbunătăţirea consumului  mediu de combustibil pentru toate automobilele Mazda cu 30% până în 2015, comparativ cu 2008.   

Mazda MINAGI – premieră mondială 
Conceptul Mazda MINAGI este primul model care încorporează noile tehnologii Mazda SKYACTIV şi noua temă de design KODO, deschizând calea noilor generaţii de automobile Mazda. SUV-ul crossover compact etalează o imagine dinamică, chiar şi atunci când staţionează, fapt evidenţiat şi de amplasarea montanţilor A şi implicit a habitaclului, care sunt dispuse mai în spate decât în cazul altor modele similare. 

În partea frontală conceptul integrează “aripa” cromată preluată de la SHINARI şi pasaje proeminente, elemente care se combină cu aspectul dinamic al aripilor spate şi pun şi mai mult în evidenţă roţile. La interior cockpit-ul este orientat spre şofer, iar habitaclul în general este gândit să ofere încredere printr-un nivel ridicat de soliditate şi siguranţă. Culoarea predominantă este negru, însă acesta este pus în valoare de inserţiile de roşu din tapiţeria locurilor din spate şi din portiere.

Mazda SHINARI 
SHINARI este un model sport coupe cu patru locuri, având un exterior ce exprimă tensiune acumulată, agilitate şi putere. SHINARI prezintă noul limbaj de design Mazda KODO într-o formă graţioasă şi dinamică, rezultatul fiind senzaţia că maşina este permanent în mişcare. KODO – “sufletul mişcării” – are la bază puterea şi frumuseţea observate în mişcarea instantanee a animalelor sau a oamenilor. 

Mazda MX-5 ediţia limitată, primăvara 2011 
În cadrul Salonului Auto de la Geneva, Mazda prezintă o ediţie specială Mazda MX-5 pentru primăvara 2011. Seria limitată este disponibilă cu motorizarea pe benzină de 1,8l şi 126 CP în combinaţie cu o cutie manuală cu 5 trepte şi beneficiază de o serie de dotări suplimentare care îi accentuează caracterul premium şi exclusiv: mânere de uşi cromate, inele cromate pentru instrumentele de bord şi fantele de ventilaţie, tapiţerie din piele, inele argintii pentru proiectoarele de ceaţă, jante din aliaj de 17 inch, o nouă culoare pentru vopsea – Dolphin Grey – şi contur cromat pentru grila radiatorului. Mazda MX-5 ediţia specială va fi disponibilă atât în versiune hard top, cât şi soft top.

Adaugati comentariu