Mazda lansează „i-ELOOP”, primul sistem de frânare regenerativă pe bază de capacitor

Acest sistem revoluţionar, denumit de Mazda “i-ELOOP” (intelligent Energy Loop), va fi introdus pe modelele de serie ale constructorului începând cu anul 2012. În condiţiile de condus de zi cu zi, cu accelerări şi frânări dese, “i-ELOOP” îmbunătăţeşte consumul de combustibil cu aproximativ 10%.

Frânele regenerative de la Mazda sunt unice pentru că folosesc un capacitor, o componentă electrică ce poate stoca temporar o cantitate mare de energie electrică. Comparativ cu bateriile, capacitoarele pot fi încărcate şi descărcate rapid şi în plus sunt rezistente la un număr mare de cicluri de încărcare-descărcare. “i-ELOOP” transformă eficient energia cinetică a automobilului în energie electrică, în timp ce acesta frânează şi foloseşte curentul stocat în capacitor pentru a alimenta sistemele de climatizare, audio şi alte componente electrice.

Sistemul de frânare regenerativă Mazda “i-ELOOP”

Sistemul de frânare regenerativă creşte în notorietate ca tehnologie destinată economisirii combustibilului. în general, acest sistem foloseşte un motor electric sau un alternator pentru a genera electricitate pe măsură ce vehiculul decelerează, recuperând astfel o parte din energia cinetică a vehiculului. Sistemele de frânare regenerativă din vehiculele hibride folosesc în general un motor electric de mari dimensiuni şi o baterie dedicată.

Mazda a studiat procesele de accelerare şi decelerare ale automobilului şi a dezvoltat un sistem foarte eficient care recuperează rapid o cantitate mare de electricitate de fiecare dată când vehiculul decelerează. Spre deosebire de hibride, sistemul Mazda nu necesită un motor electric şi o baterie dedicate.

“i-ELOOP” integrează un alternator cu tensiune variabilă de 12-25V, un capacitor electric cu două straturi şi rezistenţă redusă şi un convertor curent continuu/curent continuu. “i-ELOOP” începe să recupereze energia cinetică din momentul în care şoferul ridică piciorul de pe pedala de acceleraţie şi vehiculul începe să decelereze. Alternatorul generează electricitate până la 25V pentru o eficienţă maximă, înainte să îl trimită către capacitor (EDCL) pentru stocare. Capacitorul, care a fost dezvoltat pentru a fi utilizat într-un autovehicul, poate fi încărcat la nivel maxim în decurs de câteva secunde. Convertorul transformă energia electrică din 25V în 12V, înainte ca aceasta să fie distribuită direct componentelor electrice ale vehiculului. Sistemul încarcă, de asemenea, bateria automobilului, dacă este necesar.  “i-ELOOP” intervine ori de câte ori maşina decelerează, eliminând astfel situaţia în care motorul consumă combustibil în plus pentru a produce electricitate. În consecinţă, în condiţii de trafic intens, consumul de combustibil este îmbunătăţit cu aproximativ 10%.

Numele “i-ELOOP” este o adaptare a expresiei “Intelligent Energy Loop” (circuit inteligent de energie) şi reprezintă intenţia Mazda de a eficientiza fluxul de energie într-o manieră inteligentă.

“i-ELOOP” funcţionează de asemenea împreună cu sistemul unic Mazda “i-stop” care extinde perioada în care maşina este oprită automat în trafic.

Mazda lucrează în direcţia maximizării eficienţei automobilelor cu motoare cu combustie internă prin intermediul tehnologiei revoluţionare SKYACTIV. Combinând-o cu i-stop, i-ELOOP şi alte elemente electrice care îmbunătăţesc consumul de combustibil prin eliminarea consumului inutil, Mazda depune eforturi pentru a livra vehicule cu performanţe de mediu excelente şi care generează senzaţia Zoom-Zoom tuturor clienţilor.

Sistemul “i-ELOOP” îşi va face debutul mondial la Salonul Auto de la Tokio, înglobat în modelul concept TAKERI, un model de clasă medie de generaţie viitoare, care integrează tehnologia SKYACTIV şi limbajul de design KODO – sufletul mişcării.

Adaugati comentariu