Mercedes-AMG E 63 T-Modell: Supercar de familie cu 612 CP

MERCEDES-AMG E 63 T-MODELL este cel mai nou membru al gamei E-Class. Modelul break E-Class primește la Geneva o versiune de înaltă perfomanță cu până la 612 CP și tracțiune integrală standard.

Ca și limuzina, E-Class E 63 T-Modell este disponibil în două versiuni de putere, resursele fiind livrate de același motor V8 bi-turbo de 4 litri: E 63 cu 571 CP și E 63 S și 612 CP. Transmisia este una automată, Speedshift, cu nouă rapoarte. Sprintul de la zero la 100 km/h durează 3,6 secunde. Modelul S are nevoie de 3,5 secunde.

Un 63 AMG ‘standard’ este, așadar, cu 13 CP mai puternic ca predecesorul său. Pentru modelul S, plusul de putere este cotat la 27 CP. Versiunea de top impresionează prin cuplul de 850 Nm (de la 2.500 la 4.500 rpm). Opțional, se poate comanda și un pachet care elimină limitarea vitezei maxime la 250 km/h, aceasta urcând la 290 km/h.

Modelul S beneficiază și de un mod Drift, care odată activat îl transformă pe E 63 S într-o mașină cu tracțiune spate. Consumul de combustibil este estimat la 9,1 l/100 km, iar emisiile CO2 la 206 g/km. Grație sistemului standard de dezactivare a cilindrilor, doar patru dintre cei opt cilindri funcționează în sarcină parțială.

mercedes-amg-e63-tmodell (2)

De asemenea standard este noul sistem de tracțiune integrală 4Matic+, care distribuie acum puterea între axe cu ajutorul unui ambreiaj electromecanic. Acel “plus” din denumire face referire la o inovație. Pentru a asigura tracțiunea maximă, ditribuția cuplului este calculată și reglată în permanență. Cutia automată cu nouă trepte a fost și ea modernizată. TImpii de schimb au fost scurtați, iar ambreiajul umed înlocuiește acum convertizorul de cuplu.

Standard se oferă suspensie pneumatică, care poate fi reglată în trei moduri de rigiditate. În viraje, arcurile adaptive standard se întăresc automat. De asemenea nou este diferențialul blocant pe puntea din spate, care este controlat electronic la E 63 și mecanic la versiunea S.

Designul este unul extrem de agresiv. În comparație cu modelul predecedent, pasajele roților sunt cu 27 de milimetri mai late și găzduiesc un ecartament mai mare. Capota este tăiată între aripă și bară, asigurându-i lui E 63 T-Model o imagine mai puțin angulară și mai agresivă. La interior, sunt preluate liniile dinamice și transpuse în carbon, piele nappa și contraste gri.

Dincolo de înfățișarea și performanțele sale, noul E 63 T-Modell este o mașină de familie: capacitatea de încărcare a portbagajului este de 640 – 1,820 de litri. În plus, spătarul banchetei are o nouă funcție: poate fi poziționat cu zece grade mai înclinat, oferind astfel încă 30 de litri de depozitare la nevoie. Bancheta se poate rabata în format 40:20:40, electric.

Noul model va debuta la Salonul Auto de la Geneva din martie. Vânzările vor demara în aprilie 2017, iar primele livări vor avea loc în iunie.

mercedes-amg-e63-tmodell (4)

Adaugati comentariu