Test drive – Mercedes-Benz C 250 CDI 4MATIC

Mercedes-Benz C 250 CDI 4MATIC

Mercedes-Benz anunţă că noua Clasa C facelift are 2.000 de repere schimbate, iar noi ne-am convins printr-un test de 700 km cu C250 CDI 4MATIC.

Când arunci cifre în piaţă, nivelul de încredere creşte chiar dacă la prima vedere lucrurile nu conving. Acest lucru se potriveşte perfect pentru noua Clasa C, un model pentru care constructorul a anunţat mai mult de 2.000 de repere schimbate şi un consum cu 31% mai economic. Sunt cifre mari, mai ales în cazul unui produs premium unde modificările sunt privite de multe ori uşor sceptic.  Limuzina de clasă medie de la Mercedes-Benz avea nevoie de o schimbare, având în vedere timpul petrecut pe piaţă, dar şi concurenţa care promite noi generaţii în perioada următoare.

Personal, cred foarte mult în facelift-uri şi în modificările pe care acestea le aduc. La prima citire a mapei de prezentare, Clasa C facelift  pare maşina de clasă medie perfectă: tehnologie de ultimă generaţie la un preţ perfect justificat. În cuvinte simple, plăteşti preţul corect pentru un produs care nu are adaosul comercial aferent cuvântului „nou“.

Cum este în realitate?

Prima impresie contează, iar Clasa C facelift mizează pe acest aspect. Noutatea absolută se poate identifica cu usurinţă la nivelul părţii frontale, schimbată complet şi care, trebuie să recunosc, arată foarte bine. Din spate, modificările sunt minore şi greu de observat de un ochi neantrenat, însă alegerea pachetului AMG poate face mai uşor diferenţa.

Modelul testat – C250 CDI 4MATIC – beneficiază de acest pachet, jantele de 18 inci şi discurile perforate meritând investiţia. Noutăţile sunt prezente şi la interior, unde am regăsit multe elemente preluate de la noul CLS sau Clasa E. Deşi la prima vedere doar volanul, pare schimbarea majoră, uitandu-mă atent am descoperit noile ceasuri de bord, repoziţionarea anumitor comenzi precum şi materialele de o calitate superioară într-o nouă cromatică. Pe scurt, interiorul este mai luxos, păstrându-se nealterate valorile care l-au consacrat.

Spre bucuria mea, modelul de test este configurat cu aproape toate elementele noi care pot fi comandate odată cu faceliftul. Discutăm de acelaşi motor de 2.2 litri, dar care dezvoltă acum 204 CP. Totodată, transmisia automată cu şapte trepte este disponibilă acum şi pentru motorizările cu 4 cilindri, la fel ca şi sistemele de siguranţă ce puteau fi comandate, până nu demult, doar pentru clasele superioare: ATTENTION ASSIST, DISTRONIC PLUS, asistent pentru faza lungă, pentru păstrarea benzii de rulare, asistent pentru punctul mort, pentru afişarea limitelor de viteză sau asistentul pentru parcare şi PRE SAFE.

Toate aceste noutăţi, se simt mai ales la volan, unde, graţie şi pachetului AMG, este mult mai plăcut de condus, tuşele sportive mai evidente, iar siguranţa la bord îmbunătăţită. Motorizarea bi-turbo este compromisul ideal între sportivitate şi economia de carburant. În timpul testului, consumul minim indicat de computerul de bord s-a aflat în jurul valorii de 5 l/100 km, iar cel maxim nu a depăşit 11 l/100km (în regim sportiv). Transmisia automată cu sapte trepte este binevenită şi în rândul propulsoarelor cu 4 cilindri, treptele fiind schimbate fără ezitare indiferent de viteza de deplasare. Acestea pot fi schimbate şi prin intermediul padelelor din spatele volanului dar, în timpul testului, nu am simţit nevoia de a le folosi.

Dinamica este îmbunătăţită şi de tractiunea integrală 4×4 denumită 4MATIC care, pe lângă o aderenţă mai bună, oferă şi un nivel mai mare de siguranţă la bord, păstrând totodată la un nivel redus consumul de carburant. Din multimea de sisteme opţionale de siguranţă, un număr mare pot fi folosite şi pe drumurile patriei, drumuri care, încet-încet, se apropie de cele europene.

M-au impresionat în mod plăcut DISTRONIC PLUS care păstreză viteza şi distanţa faţă de automobilul din faţă, menţinerea benzii de rulare cu ajutorul sistemului de frânare, precum şi afişarea limitelor de viteză. O menţiune specială merită sistemul PRE SAFE, o inovaţie pentru această clasă. Bineînţeles, costul acestor sisteme creşte considerabil preţul de achiziţie, dar obrazul subţire cu cheltuială se ţine. Clasa C facelift este o afacerea bună, având acum în plus 2.000 de motive să fie a ta!

Date tehnice: Mercedes-Benz
Clasa C
Sasiu si caroserie
Motorizare 250 CDI
Nr. usi/locuri 4/5
Masa proprie/totala [kg] 1620/2220
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4590/1770/1445
Ampatament 2760
Volum portbagaj [l] 485 (1500)
Motor si transmisie
Tip motor 250 CDI
Combustibil Motorina
Cilindree [cmc] 2145
Sistem alimentare common rail
Putere max. [kW(CP)/rpm] 150(204)/4200
Cuplu max. [Nm/rpm] 500/1600
Cutie de viteze Automata/7
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 240
0-100 km/h [s] 7.1
Consum urban/extra/mixt 6.7/4.6/5.4
Emisii CO2 [g/km] 144

Adaugati comentariu