Mercedes-Benz CLS 350 CDI

Eleganță și sportivitate. Așa poate fi descrisă succint a doua generație CLS, cel mai reprezentativ model al Săgeților Argintii, după clasa S, evident.

Mi-a plăcut mult prima generație CLS, dar niciodată termenul de coupe cu patru uși. Recunosc faptul că lipsa ramelor portierelor și forma arcuită a plafonului amintesc de un coupe, dar mi s-a părut doar o găselniță a oamenilor de marketing. 

La fel cum procedează unii designeri vestimentari denumind Orange toate creațiile lor, deși hainele sunt albastre. Revenind, CLS a ajuns la a doua generație și am avut prilejul să-l testăm. Despre design pot spune că este futurist în aceeași proporție în care era predecesorul său atunci când a apărut. Iar pachetul AMG de care dispunea modelul pe care l-am condus nu făcea decât să amplifice senzația de sportivitate pe care această caroserie o degajă. 

Cum nimeni nu e perfect, jantele foarte mari și aerisite crează impresia că discurile de frână sunt mai mici decât ar fi necesar, dar să nu credeți vreo secundă că Mercedes a neglijat vreun aspect legat de siguranță.

Limuzină… pentru șofer

Când ești în spatele volanului cu inserții metalice, teșit în partea de jos, și pornești la drum, începi să acorzi ceva credit conceptului de coupe. Multiplele reglaje îți permit să configurezi scaunele după bunul plac, transformându-le fie în fotolii, fie în scaune tip scoică, putându-se modifica până și suportul lateral. 

Cu suspensiile în modul Sport, manevrabilitatea de care dă dovadă acest CLS este impresionantă. Ruliul în virajele abordate cu ceva mai mult entuziasm este aproape inexistent, în ciuda faptului că mașina este foarte grea (atunci când vorbim de sportivitate).

Surprinzătoare este direcția. Comunicativă și asistată complet electric era un paradox până acum. Volanul opune o rezistență ce pare foarte naturală, îți oferă destul de multe informații despre suprafața de rulare și nu devine prea „ușor” în momentele delicate. 

Mercedes se laudă cu performanțele noului sistem de direcție și chiar are cu ce. Pe lângă comunicativitate, sistemul ajută la menținerea unui consum mic de combustibil, solicitând resurse în funcție de necesități (la deplasarea în linie dreaptă, direcția nu este asistată).

Îmbinând rafinamentul cu sportivitatea, CLS este o limuzină în toată puterea cuvântului. Cele două scaune spate, nu pot fi numite banchetă, oferă mai mult suport lateral decât scaunele unui hot hatch, dar mărimea lor își spune cuvântul în materie de confort.

Lux cu amănunte

Cu majoritatea sistemelor de asistență activate, te simți  în siguranță. Volanul te avertizează prin vibrații când treci peste marcaje fără să semnalizezi, iar oglinzile exterioare au un martor luminos pentru a te atenționa atunci când un alt vehicul se deplasează lângă tine sau se apropie din spate. Dacă vei semnaliza în această ultimă situație, vei fi avertizat printr-un semnal acustic. Nimeni și nimic nu te va împiedica să întorci pe linia continuă, dar toate aceste mici atenționări te fac mai atent. Știu că nu reprezintă o noutate, dar prezența lor face uneori diferența între a fi claxonat și a ajunge la știrile de la ora cinci.

Tot aici trebuie menționat și radarul ce monitorizează permanent distanța dintre tine și mașina ce se deplasează în fața ta. Pe lângă afișarea unui martor în bord, calcutorul pregătește sistemul de frânare pentru o acționare de urgență. Aș putea continua, dar cred că aș avea nevoie de un număr special dedicat siguranței la bordul lui CLS.Un V6 diesel poate mulțumi o mare parte din clienții pretențioși. Oferă un cuplu cât un camion la turații mici, este atât de silențios încât la relanti ai impresia că este oprit, iar în sarcină nu scoate decât un vuiet metalic, înfundat. 

Dar tocmai această silențiozitate mă deranjează. Aș vrea să aud sunetul gutural al V6-lui benzinar de fiecare dată când apăs pedala din dreapta până la capăt. Este același sentiment pe care îl am față de sonorizarea Harman/Kardon, vreau să abuzez uneori de ea, deși 90% din timp o reglez la volum minim. 

Date tehnice: Mercedes-Benz
Clasa CLS
Sasiu si caroserie
Motorizare 350 CDI
Nr. usi/locuri 4/4
Masa proprie/totala [kg] 1815/2300
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4940/1881/1416
Ampatament 2874
Volum portbagaj [l] 520 (520)
Motor si transmisie
Tip motor 350 CDI
Combustibil Motorina
Cilindree [cmc] 2987
Sistem alimentare common rail
Putere max. [kW(CP)/rpm] 195(265)/3800
Cuplu max. [Nm/rpm] 620/1600
Cutie de viteze Automata/7
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 250
0-100 km/h [s] 6.2
Consum urban/extra/mixt 7.8/5/6
Emisii CO2 [g/km] 160

Adaugati comentariu