Mercedes-Benz EQC testează la temperaturi de peste 40 de grade în deșert

Mercedes-Benz EQC

Mercedes-Benz EQC, programat să-și facă apariția anul viitor, este supus unor teste dure în deșertul andaluz. Electrica de la Mercedes are de înfruntat acolo temperaturi de peste 40 de grade.

Mercedes-Benz EQC va fi prima mașină electrică de la Mercedes, fiind concepută ca un vehicul cu emisii zero, ridicat pe o platformă nouă, EVA, spre deosebire de B-Class Electric Drive, care este un model cu propulsie convențională convertit la propulsia electrică.

Mercedes-Benz EQC intră în ultima

sesiune de teste înainte de producție

EQC parcurge trasee prestabilite din deșertul Tabernas din Andaluzia, în cadrul unui program care include 500 de teste individuale. Prototipurile și vehiculele pre-serie, în număr de aproximativ 200, acoperă câteva milioane de kilometri pe teritoriul a patru continente, înainte de a ajunge la momentul lansării. Sistemul electric de propulsie, bateria, interacțiunea dintre componente sunt toate verificate de cei 50 de ingineri care supervizează procedurile.

Două motoare electrice, câte unul pe fiecare dintre punți, produc o putere totală de 300 kW (402 cai putere) și un cuplu de 700 Nm, iar o baterie litiu-ion de 70 kWh, amplasată sub bancheta din spate, asigură o autonomie electrică de până la 500 de kilometri. Producătorul auto premium garantează că mașina va putea accelera de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 5 secunde. “Nu va fi un killer pe autostradă însă”, spune inginerul Michael Keltz, coordonatorul propiectului.

Crossover-ul electric va primi sistemul multimedia de ultimă oră al companiei, bazat pe inteligență artificială, MBUX (Mercedes-Benz User Experience) și care și-a făcut debutul odată cu noua generație a Clasei A.

Pentru a sublinia natura expansivă și faptul că mașina va rula cu emisii zero, EQC poartă un camuflaj atipic, într-o combinație de negru și albastru.

Mercedes-Benz EQC a fost anticipat de conceptul cu același nume, prezentat cu doi ani în urmă. EQC vine pe lume ca să se ia la trântă cu Model Y de la Tesla și cu E-Tron de la Audi în segmentul crossover-elor electrice de lux.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Finaliste Car of the Yeari AutoExpert

Car Of The Year 2025

După acceptarea intrării României în elita presei auto europene – juriul Car Of The Year (detalii aici https://www.caroftheyear.org/jury.php ) – am participat

Scroll to Top