Mercedes-Benz se pregătește să intre într-o nouă eră a mobilității premium, anunțând „cel mai mare program de lansări de produse din istoria companiei”. Deși vânzările au scăzut cu 3% în 2024, iar 2025 a adus un declin suplimentar de 6,2% în primul semestru, constructorul german își pune speranțele într-o gamă complet reîmprospătată ce va acoperi întreg spectrul de segmente.
Un prim exemplu în acest sens este reprezentat de noul GLC EQ Technology, un SUV electric care urmează să fie lansat oficial pe 7 septembrie, în cadrul salonului IAA Mobility din München. Noul model vine cu o grilă frontală cu accente inspirate de la modelele clasice, dar animată opțional de 942 de LED-uri.
Modelul, ce va debuta în versiunea GLC 400 4Matic EQ Technology, promite 483 CP (360 kW) și un sistem electric bazat pe o arhitectură pe 800 V, compatibil cu stațiile de încărcare ultrarapide la peste 320 kW, ceea ce înseamnă o autonomie de aproximativ 260 kilometri caștigată în doar 10 minute de încărcare. Interiorul va beneficia de sistemul de infotainment MBUX Hyperscreen și va avea un spațiu optimizat pentru pasageri mulțumită platformei dedicate EV.
Acesta însă este doar începutul, în 2026, Mercedes-Benz va lansa nu mai puțin de 18 modele noi, atât electrice, cât și cu motoare termice, unele fiind deja prezentate, precum CLA electric și versiunea Shooting Brake. Gama va include facelifturi importante pentru Clasa C, Clasa S și EQS, dar și noutăți precum versiunile electrice ale viitoarelor GLA și GLB, ba chiar și un așa-numit „Little G”, o reinterpretare compactă a Clasei G.
Divizia AMG lucrează la primele sale modele electrice dedicate, precum sedanul sportiv GT XX și SUV-ul derivat din acesta. În paralel, un nou motor V8 va debuta în 2027 și va rămâne în ofertă până cel puțin la mijlocul următorului deceniu. Cu toate acestea, AMG C63 și C43 ar putea fi retrase, urmând a fi înlocuite de un C53 cu șase cilindri.
Mercedes-Benz a anunțat că va renunța treptat la diferențierea de design între modelele electrice și cele cu motoare termice, renunțând la estetica ultraaerodinamică a gamei EQ, în favoarea unui limbaj de design unificat.






