Oferta Suzuki

Mercedes-Benz va da prioritate mașinilor care aduc venituri mari

Mercedes-Benz HQ

Mercedes-Benz a anunţat că va prioritiza vânzările de maşini electrice și cele care generează venituri mari în 2022.

Urmând „rețeta” din 2021, când a obținuit rezultate peste așteptări după ce a vândut mai multe mașini cu prețuri mari, Mercedes-Benz mizează și în 2022 pe comercializarea mașinilor care aduc profituri majore.

Totodată, compania germană îşi va extinde relaţiile cu producătorii de cipuri pentru a avea mai mult control asupra lanţului de aprovizionare pe fondul deficitului global de semiconductori.

În 2021, divizia Mercedes-Benz Cars & Vans a realizat un profit ajustat înainte de taxe şi dobânzi (EBIT) de 13,9 miliarde de euro, de la 6,8 miliarde de euro în anul precedent, deşi vânzările au scăzut cu 5%.

Câştigurile au fost stimulate de vânzările de maşini premium şi electrice care au crescut semnificativ faţă de 2020. Astfel, în 2021, vânzările de maşini premium au crescut cu 30%, iar cele de vehicule electrice cu 64%.

„Ne concentrăm pe eficienţa costurilor şi gestionarea lanţului de aprovizionare, iar priorităţile noastre sunt accelerarea ofensivei electrice, a planurilor privind maşinile autonome şi axarea pe afacerea noastră de maşini de lux”, a afirmat directorul general Ola Kaellenius.

Compania va propune dividende de 5 euro pe acţiune pentru 2021, faţă de 1,35 euro pe acţiune în 2020.

Pentru acest an, Mercedes-Benz estimează o creştere uşoară a veniturilor, comparativ cu 2021, în urma atenuării perturbărilor din lanţul de aprovizionare, dar a avertizat că este prea devreme să previzioneze când se va încheia deficitul global de semiconductori.

– Mercedes-AMG EQE: variantă performantă pentru sedanul electric
– Rezultate peste așteptări pentru Mercedes-Benz în 2021

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Genesis anticipează sfârșitul trendului SUV

Genesis anticipează sfârșitul trendului SUV

Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai Group, estimează că popularitatea SUV-urilor va ajunge

Scroll to Top