Mercedes-Benz – Viitorul motorului diesel

Eficiența a fost întotdeauna atuul propulsoarelor diesel. Grație tehnologiei BlueTec dezvoltată de Mercedes-Benz, astăzi, sunt și cele mai curate.

Mercedes-Benz a fost primul producător de automobile care a implementat principiul de combustie descoperit de Rudolf Diesel.

De-a lungul anilor motoarele diesel s-au dovedit mult mai eficiente decât cele pe benzină, descoperiri noi ca injecția pe rampă comună plusând la capitolul economie de combusibil și silențiozitate. Singurele puncte slabe ale motoarelor diesel au fost cele legate de emisiile specifice motorinei (în special particule nearse și NOx). Începând cu anul 2003 Mercedes-Benz a introdus filtrele de particule regenerante pe toate motorizările diesel, marcând prima reducere substanțială (de până la 99%) a particulelor nearse.

Noile generații de motoare diesel BlueTec țintesc următorul nivel de eficiență prin tratamente inovatoare ale gazelor de eșapament. Prima piață care a avut acces la această nouă tehnologie a fost cea din Statele Unite ale Americii, cunoscută ca având cele mai dure norme de poluare relative la motoarele diesel.2

Mercedes-Benz a fost primul producător de automobile care a implementat principiul de combustie descoperit de Rudolf Diesel.

Ultimul model din gama Mercedes-Benz care a primit tratamentul BlueTec este off-roaderul de legendă G 350 BlueTec. În cazul lui, pe lângă modificările standard aduse sistemelor de injecție, a fost introdus și un rezervor ce conține AdBlue, o soluție apoasă denumită uree care este injectată pe traseul de evacuare a gazelor de eșapament.

Acest proces generează amoniac care transformă până la 80% din particulele NOx în azot inofensiv și apă. BlueTEC Hybrid Salonul Auto de la Geneva din 2010 a fost scena de prezentare a primului automobil diesel ce folosește tehnologie hibridă produs de Mercedes Benz. Conceptul E 300 BlueTEC HYBRID unește un propulsor diesel de 2.2 l (204 CP) cu un puternic modul hibrid.

Cu o putere maximă de 15 kW motorul electric pozițional între motorul convențional și transmisia automată cu șapte rapoarte asistă motorul diesel atunci când mașina accelerează și recuperează energia la frânare. E300 BlueTEC HYBRID consumă 4.1 l/100 km (mixt) și emite doar 109 g CO2/km.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top