Michelin, Forvia și Stellantis au reconfigurat proiectul Symbio

Hidrogen Symbio

Dovadă a modului haotic în care se dezvoltă transportul nepoluant în Europa, joint-venture-ul Symbio, având ca scop dezvoltarea de pile de combustie pentru mobilitatea cu hidrogen, finanțat de Michelin, Forvia și Stellantis, își reduce drastic activitatea.

În primăvara anului 2023 marele grup francez Michelin își anunța intenția de a diversifica portofoliul de activități către sistemele de propulsie cu hidrogen. Pornind de la ideea că transportul „verde” are nevoie de cât mai multe soluții tehnice pentru a progresa și că hidrogenul este una dintre acestea, Michelin a format împreună cu Forvia joint-venture-ul Symbio.

La vremea respectivă, compania Symbio viza venituri de aproximativ 1,5 miliarde de euro și o cotă de aproximativ 12% din piața globală a pilelor de combustibil până la sfârșitul deceniului, mizând pe miliardele de euro promise de Comisia Europeană și guvernele occidentale pentru dezvoltarea propulsiei cu hidrogen.

Cum proiectul părea promițător, iar marii producători de mașini aveau nevoie de tehnologii care să reducă amprenta de carbon a produselor trimise pe piață, grupul Stellantis a decis ulterior să se alăture proiectului Symbio, Carlos Tavares, pe atunci liderul acestui mare producător auto, considerând că ideea se potrivește „perfect” cu planurile sale pentru Europa și SUA, în special în doemnoiul sistemelor de propulsie pentru SUV-uri grele și vehicule comerciale.

„Această colaborare ne va stimula viteza de dezvoltare pentru a aduce clienților produse cu emisii scăzute, dincolo de vehiculele electrice tradiționale”, declara Tavares.

Ei bine, acum, la mai puțin de trei ani de la debutul proiectului Symbio, cele trei companii finanțatoare – Michelin, Forvia și Stellantis – au anunțat că au ajuns la un acord privind restructurarea și refinanțarea afacerii cu pile de combustie cu hidrogen.

De altfel, viitorul joint-venture-ului a devenit incert încă de când producătorul de automobile Stellantis, care reprezenta 80% din volumul de afaceri al Symbio, a întrerupt programul său de dezvoltare a tehnologiilor de propulsie bazate pe pile de combustie cu hidrogen în iulie 2025.

„Provocarea pentru Symbio este de a-și adapta strategia și organizarea la noul său domeniu de activitate”, au menționat oficialii compamniei. Ca răspuns la reducerea activităților Symbio a anunțat că își va reduce numărul de angajați la 175. În comparație, înainte de anunțul Stellantis, compania avea 650 de angajați.

„Obiectivul este atingerea unei capacități de producție de 10.000 de sisteme pe an până în 2028 – 2030 la fabrica SymphonHy din Saint-Fons”, au mai menționat cei de la Symbio.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top