Test drive MINI Cooper S Cabrio 175 CP

MINI vrea sa ne demonstreze ca vremea nu poate afecta sarmul unei versiuni cabrio. Testdrive in Austria pe gheata zapada si multe grade in minus.

  • Imagine
  • Comportament dinamic
  • Pret
  • Spatiu pe bancheta

Când te gândeşti la un cabrio îţi imaginezi drumuri însorite, plajă şi ochelari de soare, pentru iarnă lăsând loc pentru SUV-uri sau alte maşini cu tracţiune integrală. Mini a vrut să ne arate că noul Cabrio poate fi folosit cu succes pe orice vreme, chiar şi decapotat, campania lor de promovare pornind de la sloganul „always open“. „Always-Open timer“ este un ceas de bord ce arată perioada în care s-a mers decapotat în timpul unei călătorii. Scala acestui ceas a demonstrat entuziasmul nostru chiar pe o temperatură cu câteva grade sub zero. Într-adevăr, pentru a nu risca o pneumonie, am ridicat geamurile, am setat climatizarea pe temperatura maximă şi am pornit sistemul de încălzire în scaune, extrem de eficient la această maşină.

Odată ridicat acoperişul, ce poate fii negru, maro sau albastru, zgomotul interior este redus, la fel ca şi vizibilitatea, doar sunetul sportiv al motorul resimţindu-se pregnant în habitaclu. La o maşină de familie te poţi plânge de zgomot, dar la un Mini Cooper S acesta te îmbie să menţii motorul peste 4000 rpm. Interiorul este identic cu cel de la varianta hatchback, în plus apar doar butonul pentru capotare/decapotare şi indicatorul „Always-Open Timer“ despre care am scris mai sus.

Generaţia a doua de Mini Cabrio este derivată din Mini hatchback, lansat în urmă cu doi ani. Maşina vine echipată cu aceleaşi motoare de 1,6 litri şi 120 CP în varianta aspirată, respectiv 175 CP pentru motorul supraalimentat, varianta John Cooper Works urmând să fie lansată ulterior.

Motorizările pot fi cuplate la transmisii manuale sau automate cu şase trepte. Într-un cabrio este important să te bucuri de aerul curat aşa că toate versiunile sunt echipate cu sistemul Efficient Dynamics ce recuperează energia disipată la frânare şi include un sistem Auto Start Stop, în acest fel emisiile de noxe fiind reduse.

Se conduce ca orice Mini

Dinamic, modelul Cabrio se comportă la fel cu varianta hatchback, rigiditatea caroseriei nefiind influenţată de lipsa acoperişului. În plus, faţă de aceasta, podeaua a fost întărită, iar montanţii A rigidizaţi. Mini declară că actualul model este cu 10% mai rigid decât precedentul în condiţiile în care greutatea a fost menţinută scăzută. Acoperişul are nevoie de numai 15 secunde pentru a se capota sau decapota, existând şi o poziţie intermediară ce are rolul de trapă pentru locurile din faţă.

Barele de protecţie anti-răsturnare ies automat în cazul unui accident şi nu mai afectează linia modelului cum se întâmpla cu cele fixe de la generaţia precedentă. Suspensiile, deşi ri–gi–de, sunt suportabile chiar şi pe drumurile virajate din Alpi, care, pe anumite porţiuni, ne aduc aminte şi de drumurile noastre autohtone.

Acoperişul retractabil nu prezintă nici el zgomote neplăcute la trecerea peste denivelări, indiferent de starea carosabilului persistând senzaţia că maşina este bine construită. Sistemele de stabilitate şi control ale tracţiunii DSC şi DTC alături de un diferenţial cu alunecare limitată disponibil opţional, ajută la transmiterea către pneuri a celor 175 cai putere ai variantei S. Singurul minus al acestei maşini este influența slabă a frânei de motor, compensată oarecum de frânele efi—ciente, extrem de necesare dacă ne gândim că accelerarea până la 100 km/h durează doar 7,4 secunde. Acestea nu dau semne de încălzire nici în cazul utili-zării intense.
[_newpage_]
Pe drumurile vi–rajate, pentru menţinerea unui tempo ridicat, esenţial este cuplul maxim de 240 Nm ce se obţine la 1600 rpm. Răs-punsul prompt la acceleraţie în orice regim de turaţie se datorează turbinei cu două camere. Actuala generaţie de motoare ce echipează Mini a fost dezvoltată în colaborare cu grupul PSA şi se regăseşte şi pe Peugeot 207 RC cu setări asemănătoare.

Merită să-l cumperi?

Mini poate fi comandat şi în România, fiind pus în vânzare la preţuri de pornire de 23.205 Euro fără TVA pentru Cooper şi 27.251 Euro fără TVA pentru Cooper S. Preţurile pot părea puţin cam mari, dar nu trebuie să uităm faptul că Mini Cabrio este una dintre maşinile cu cea mai bună valoare la revânzare. Mini este o marcă premium şi pe lângă faptul că te implică în actul condusului este şi o declaraţie de statut pentru cel ce o conduce. Un alt avantaj pentru Mini Cabrio este exclusivitatea pe care o oferă, mai ales că la momentul actual nu există concurenţi direcţi. Latura practică a maşinii, deşi puţin îmbunătăţită faţă de modelul anterior, este limitată, dar nu trebuie să uităm că noile generaţii Mini nu au fost gândite ca maşini de familie.

În schimb, Mini a construit o maşină demnă de victoriile obţinute în raliuri în urmă cu zeci de ani, ţinuta de drum şi manevrabilitatea fiind foarte bune în orice condiţii. Rauno Aaltonen, pilot ce a făcut istorie la volanul lui Mini în anii ’60, a făcut o demonstraţie pentru jurnalişti pe un circuit de gheaţă improvizat. În timp ce pilotajul părea pentru Rauno un lucru la fel de natural ca mersul pe jos, acesta ne-a prezentat comportamentul la limită al maşinii şi faptul că un campion nu îşi pierde abilităţile odată cu trecerea timpului la fel cum şi Mini  rămâne o mașină mereu tânără.

Date tehnice: MINI
Cooper S Cabrio
Sasiu si caroserie
Motorizare 1.6 T
Nr. usi/locuri 2/4
Masa proprie/totala [kg] 1230/1660
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 3700/1685/1415
Ampatament 2465
Volum portbagaj [l] 125 (660)
Motor si transmisie
Tip motor 1.6 T
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 1598
Sistem alimentare injectie directa
Putere max. [kW(CP)/rpm] 129(175)/5500
Cuplu max. [Nm/rpm] 240/1600
Cutie de viteze Manuala/2
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 217
0-100 km/h [s] 7.7
Consum urban/extra/mixt 9.9/5.4/7.1
Emisii CO2 [g/km] 139

Adaugati comentariu