MINI Roadster pășește în mod oficial pe scenă

MINI Roadster, cel de-al şaselea model din gama constructorului britanic de automobile premium, transformă încă o dată segmentul maşinilor mici. Interpretarea specifică MINI a modelului roadster compact întruchipează sportivitatea veritabilă şi plăcerea condusului urban sub cerul liber.

Reproducerea fidelă a limbajului de design emblematic pentru MINI, dar păstrând proporţiile unui roadster, face ca primul model decapotabil cu două locuri din istoria MINI să dispună de o charismă inconfundabilă şi irezistibilă. Chiar şi cu acoperişul închis, MINI Roadster afişează o siluetă elegantă, astfel că tranziţia de la soft top spre partea din spate evidenţiază clar designul specific în trei volume. Acest concept cuprinde o separare clară a portbagajului automobilului (capacitate: 240 litri) de compartimentul pasagerilor, în timp ce sistemul lat de încărcare din spatele scaunelor sporeşte caracterul practic.

Încă de la lansare, modelul MINI Roadster va fi disponibil cu patru motoare pe benzină şi diesel. Gama de modele este compusă din MINI Cooper Roadster (90 kW/122 CP), MINI Cooper SD Roadster (105 kW/143 CP) şi MINI Cooper S Roadster (135 kW/184 CP), în timp ce vârful de lance este superperformantul MINI John Cooper Works Roadster (155 kW/211 CP). 

Tehnologia şasiului este unul element distinctiv important pentru MINI. Aceasta include Electric Power Steering (servodirecţie electrică), Dynamic Stability Control (DSC / control dinamic al stabilităţii) alături de caroseria cu rigiditate torsională ridicată (completată de elemente speciale de consolidare), centrul coborât de greutate al automobilului şi cel mai elaborat sistem de suspensie din segment (MacPherson pentru puntea faţă şi multibraţ pentru puntea spate). La acestea se adaugă sisteme precum Hill Start Assistent sau EDLC (Electronic Differential Lock Control / gestiune electronică a diferenţialului) pentru puntea faţă.

Totodată, airbagurile frontale şi cele pentru cap şi torace, cadrul foarte rigid al parbrizului şi barele de protecţie în caz de răsturnare – din oţel inoxidabil lustruit – fixate pe caroserie contribuie la protecţia pasagerilor. Echilibrul aerodinamic al modelului MINI Roadster este optimizat prin intermediul spoilerului spate activ, acelaşi prezentat şi la MINI Coupe.

Nivelul de confort şi personalizare poate fi extins şi mai mult printr-o serie de opţiuni atractive cum ar fi faruri adaptive cu xenon, carcasă neagră pentru faruri, Comfort Access şi Always Open Timer (prezentat prima dată pe MINI Cabriolet). De asemenea, MINI Roadster oferă şi posibilitatea utilizării în automobil a funcţiilor inovatoare MINI Connected pentru infotainment şi comunicare. Cu ajutorul telefonului mobil al utilizatorului, MINI a fost prima marcă care a oferit acces  la internet în automobil şi în România şi oferă în continuare o serie de aplicaţii unice, inovatoare, în stilul său caracteristic.

Stilul roadster MINI: unic şi inconfundabil.

MINI Roadster nu este numai singurul model premium de acest gen din segmentul maşinilor mici, ci este şi singurul decapotabil cu două locuri din istoria mărci. Principiile limbajului de design MINI sunt reflectate cu fidelitate în designul caroseriei noului concept, aşa cum sunt consolele scurte, conturul hexagonal al grilei de radiator, conturul negru al părţii inferioare a caroseriei, benzile şi contururile cromate, farurile mari rotunde, benzile şi contururile cromate sau stopurile verticale poziţionate spre extremităţile părţii spate. Se remarcă cadrul parbrizului – înclinat cu încă 13 grade faţă de MINI Cabriolet -, compartimentul scurt al pasagerilor (concentrat în jurul celor două scaune) şi capota plată a portbagajului.

Cu o lungime exterioară de 3.734 milimetri pentru MINI Cooper S Roadster (MINI Cooper Roadster: 3.728 milimetri, MINI John Cooper Works Roadster: 3.758 milimetri), un ampatament de 2.467 milimetri şi o lăţime de 1.683 milimetri, dimensiunile modelului MINI Roadster preiau proporţiile MINI Cabriolet, cu o uşoară creştere în lungime. La o înălţime de numai 1.390 milimetri (MINI Cooper Roadster: 1.384 milimetri, MINI John Cooper Works Roadster: 1.391 milimetri), adică o reducere de peste 20 de milimetri faţă de versiunea cu patru locuri, noul model cu două locuri este o apariţie distinctivă, coborâtă şi totuşi elegantă atunci când îl priveşti din lateral. Cadrul parbrizului, mai înclinat şi mai subţiat spre partea superioară întăreşte imaginea de sportivitate..

Deschidere şi închidere simple, dintr-o singură mişcare: soft top operat manual.

Un alt exemplu al transpunerii fidele a designului MINI în conceptul de roadster compact este acoperişul tip soft top, robust şi rezistent în orice anotimp. Când este închis, acoperişul – care împărtăşeşte stilul simplu al modelelor roadster clasice din Marea Britanie – coboară în „cascadă”, se extinde când se apropie de caroserie şi subliniază efectul subtil tipic MINI, o poziţie de forţă deasupra roţilor. Când este deschis, acoperişul se strânge în spatele scaunelor, astfel că liniile cursive şi elegante ale maşinii se păstrează intacte. Din moment ce partea exterioară a acoperişului este orientată în sus, nu este nevoie de o protecţie suplimentară.

Mecanismul de deschidere/închidere manuală a acoperişului soft-top permite o operare facilă şi rapidă. Acoperişul se deschide prin rotirea cu 130 de grade a manetei de pe cadrul parbrizului şi prin pivotarea soft topului în spatele scaunelor dintr-o singură mişcare. Procesul de închidere este declanşat prin apăsarea butonului poziţionat între barele sistemului de protecţie în caz de răsturnare, care permite extinderea soft topului din punctele de prindere cu ajutorul unor arcuri asistate pneumatic. Acoperişul poate fi tras spre în faţă cu ajutorul manetei de deschidere, după care este fixat de cadrul parbrizului.

Noul MINI Roadster va aparea in showroom-uri in prima parte a anului viitor.

Adaugati comentariu