MW Team RLL încheie pe locurile al patrulea şi al optulea la Baltimore

BMW Team RLL a avut parte de o zi dezamăgitoare în Baltimore Sports Car Challenge, după o penalizare controversată acordată de comisarii de cursă – o oprire de un minut pentru un acroşaj ce putea fi evitat -, decizie care a privat maşina #55 M3 GT de şefia cursei în turul 21. Clasaţi în final pe locul al optulea, Bill Auberlen (SUA) şi Jörg Müller (Germania) au salvat tot ce se putea dintr-o zi care putea fi magică pentru ei.

Modelul #56 M3 GT, pilotat de Joey Hand (SUA) şi Dirk Müller (Germania), a terminat pe locul al patrulea după ce a luat startul de la coada plutonului. Acest lucru a fost cauzat de cerinţa echipei de a schimba pneurile cu un set nou Dunlop pentru cursă. Hand a fost cel care a urcat primul în cockpit şi în turul 15 ajunsese pe poziţia a şasea. Intrat la standuri de pe locul al patrulea, în turul 26, el i-a predat ştafeta lui Müller. Dirk a atacat locul al treilea în mai multe rânduri, dar nu a fost în situaţia a reuşi manevra decisivă, astfel că a încheiat pe poziţia a patra în clasamentul categoriei GT.

Primele 20 de tururi de cursă au fost remarcabile pentru Jörg Muller. El a pornit cu #55 M3 GT de pe partea exterioară a grilei de start şi a reuşit să treacă de primul viraj cu daune minore în ciuda faptului că a trebui să treacă de prototipuri care erau intrate în tête-à-queue. A urcat pe locul al doilea la restart, după neutralizare, iar în turul 9 a preluat prima poziţie printr-o manevră rapidă pe interior, în primul viraj, profitând şi de faptul să liderul a fost blocat. După 12 tururi, el a fost obligat să intre la standuri pentru a efectua o penalizare pentru un incident petrecut în şicana liniei drepte principale. Auberlen a urcat în cockpit în turul 24, revenind pe pistă la coada plutonului. El a mai efectuat un pit stop pe când era pe locul al zecelea, în timpul următoarei neutralizări, pentru trecerea la pneuri de compoziţie mai moale. A recuperat două poziţii şi a trecut linia de sosire pe locul al optulea.

Această cursă a fost cea de-a doua în acest sezon când niciuna dintre maşinile echipei nu a încheiat pe podium. Cu două victorii şi alte patru clasări pe podium în primele opt etape ale stagiunii, BMW continuă să fie pe locul secund în clasamentul constructorilor din categoria GT. Dirk Müller îşi păstrează locul al treilea la piloţi, Hand este al patrulea, în timp ce Bill Auberlen şi Jörg Müller au coborât un loc, pe al şaptelea.

Bobby Rahal (BMW Team RLL, Team Principal):

„Este foarte dezamăgitor pentru Jörg şi Bill. Jörg nici nu a atins maşina care a suferit accidentul. Sincer, a fost foarte aproape şi cineva a dorit neapărat să descopere un tip de infracţiune. Am plătit scump. Este păcat pentru că eram la conducerea cursei destul de autoritar şi înaintea maşinii care avea să câştige cursa. Modelul #56 a avut o cursă foarte solidă. Este clar că Ferrari este mai rapid decât noi pe liniile drepte lungi, aşa că nu-i puteam depăşi acolo. La fel este şi cu modelele Corvette. Am încercat şi am reuşit în viraje, dar nu era suficient pentru a le face faţă. Am marcat puncte, dar – fără îndoială – am avut de suferit în economia campionatului.”

Clasamentul piloţilor (etapa 8/10)

1. Oliver Gavin / Tommy Milner 124p; 2. Jan Magnussen / Antonio Garcia 96p; 3. Dirk Müller 94p; 4. Joey Hand 91p; 5. Scott Sharp / Johannes Van Overbeek 84p; 6. Patrick Long / Jörg Bergmeister 81p; 7. Jörg Müller / Bill Auberlen 78p; 8. Wolf Henzler / Bryan Sellers 65p; 9. Sascha Maassen / Bryce Miller 47p; 10. Seth Neiman 39p.
Clasamentul echipelor (etapa 8/10)
1. Corvette Racing 145p; 2. BMW Team RLL 121p; 3. Flying Lizard Motorsports 92p; 4. Extreme Speed Motorsports 86p; 5. Team Falken Tire 65p.
Clasamentul constructorilor (etapa 8/10)
1. Chevrolet 145p; 2. BMW 126p; 3. Porsche 123p; 4. Ferrari 110p; 5. Viper 26p.

Adaugati comentariu