NextBase 4063 – ochiul vigilent din trafic

NextBase 4063

Sunt situații în trafic când, deși dreptatea este de partea ta, nu o poți dovedi. Sunt situații când părerea ta, șofer fiind, este diferită de cea a polițistului de la Brigada Rutieră, iar în aceste cazuri primează cuvântul celui care aplică legea. Sunt situații când îți dorești ca mașina să fie protejată pe toată perioada în care este parcată. În toate aceste cazuri, camera DVR NextBase 4063 este soluția ideală!

Cât de importantă este o cameră DVR în mașină? Am trecut prin două cazuri concrete, în care un astfel de mini-dispozitiv mi-a salvat permisul de conducere și câteva sute bune de lei. De aceea, pe parbrizul meu stă permanent o cameră. Am pornit, ca mai toată lumea, de la ”o jucărie” de 100 de lei, pe care încă o dețin, dar zilele trecute am decis să cer la test un model performant, pentru a înțelege dacă siguranța și buzunarul meu merită o investiție mai mare. Zis și făcut: a ajuns la redacție un exemplar mic și simpatic, numit NextBase 4063, pus la dispoziție de Falcon Electronics, pe care l-am așezat în parbriz câteva sute de kilometri pentru a-i căuta atuurile și defectele. Vi se pare o companie necunoscută? Nicidecum: NextBase are mai bine de două decenii de viață, timp în care a produs, printre altele, și primul sistem multimedia care a trecut testele internaționale, destinat pasagerilor de pe banchetă.

Conținutul pachetului

NextBase 4063Încă de la desigilarea pachetului, am remarcat accesoriile complete din cutie: camera (cu lentila și ecranul protejate de țiple din plastic), suportul pentru parbriz (cu o formă originală), cablul de încărcare și un cablu USB, folosit pentru descărcarea filmelor și fotografiilor pe calculator. Practic, tot ceea ce vă mai trebuie este un card micro SD de până la 64 Gb (nu este inclus în pachet, este suficient pentru 480 minute de înregistrare). Este însă suficient și un card de 8 Gb, care stochează 60 minute de clipuri. 

 

Instalarea

NextBase 4063

 

Trebuie să specific încă de la început, că sistemul de prindere pe parbriz este extrem de simplu. Practic, sucțiunea nu se realizează trăgând de o manetă mică, așa cum se întâmplă în majoritatea cazurilor, ci prin învârtirea manetei, care, în cazul camerei Nextbase 4063 conține și senzorul GPS. Este simplu și nu necesită efort, fiind ușor de realizat și de către doamne. Apoi am introdus camera în suport, prin glisare pe șină și gata!

 

 

 

 

În tot timpul testului, deși meniul a inclus o Honda Civic Type-R cu suspensii sportive, câteva linii de tramvai ”ieșite din matcă” și denivelări scurte pe diferite drumuri județene, iar temperatura exterioară a variat cu aproximativ 10°C, camera a rămas fixă pe parbriz. Iar dacă nu a căzut în condițiile extreme la care am supus-o noi, mi-e imposibil să cred că altceva o va face să ”zboare prin mașină”.

NextBase 4063

Mai departe, am montat cablul de încărcare la priza brichetei și apoi la cameră și…gata. Camera nu necesită setări suplimentare, fiind ”gata de acțiune” direct din cutie. O mențiune specială trebuie acordată încărcătorului, care are o mufă USB suplimentară, oferind posibilitatea încărcării unui alt dispozitiv (telefon, tabletă, music player) simultan cu încărcarea camerei. Cablul are o lungime de 3,5 m, care permite ocolirea bordului, pentru a elibera câmpul vizual.

 

 

 

Folosirea

NextBase 4063

Dacă ați crezut că instalarea este simplă – veți fi surprinși că folosirea este chiar și mai ușoară. Practic, nu aveți nimic de făcut: camera pornește automat odată cu pornirea motorului și înregistrează (la fel de) automat traficul. Mai mult, dacă mașina staționează, iar camera este alimentată (de exemplu, peste noapte, în parcare), înregistrarea pornește singură când senzorul sesizează mișcare în unghiul larg, de 150°. Firește, puteți decide singur când să opriți înregistrarea sau chiar camera în sine, folosind cele două butoane aflate pe muchia de sus a camerei.

 

 

 

 

NextBase 4063Desigur, șoferii ”mini technicus” pot seta…practic orice: de la rezoluția înregistrării (1080p, 720p, 480P sau VGA) și expunere (în 6 trepte, de la -3 la +3), până la balansul de alb (Auto, Daylighy, Cloudy, Tungsten sau Fluorescent) și timpul înregistrării (2, 3 sau 5 minute). Practic, acesta este și singurul neajuns al camerei: nu poți înregistra filme mai lungi de 5 minute. Ei bine, în realitate, nu văd situații în care cineva și-ar dori să folosească o cameră DVR pentru filme lungi, cu atât mai mult dacă înregistrează situații din trafic. Doar să nu facă o tură pe bucla nordică a circuitului de la Nurburgring, Nordschleife, pentru că cele 12 minute vor fi înregistrate în trei clipuri separate.

 

Meniul conține și alte opțiuni de-a dreptul interesante: dezactivarea înregistrării sunetului, afișarea datei calendaristice și a coordonatelor GPS pe înregistrare, activarea senzorului G (cu trei trepte de sensibilitate), activarea senzorului de mișcare (pentru parcare), alertarea șoferului după o perioadă de condus (1,2,3 sau 4 ore). Și n-am terminat: camera are inclus și sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare, oferă posibilitatea afișării pe înregistrare a numărului de înmatriculare al autoturismului propriu și poate fi folosită ca head-up display, afișând viteza și o busolă.

Ecranul are o diagonală de 2,7 inci, suficient de mare pentru a găzdui o mulțime de pictograme, astfel că șoferul cunoaște în orice moment ce funcții sunt active. Rezoluția display-ului de 960×240 pixeli este bună pentru a vizualiza fără probleme filmele înregistrate, astfel că le puteți folosi ca probă direct din cameră, fără să fie necesară descărcarea acestora pe un alt dispozitiv (gen smartphone). Pentru a rula filmele/fotografiile înregistrate cu camera, tot ceea ce trebuie să faceți este să apăsați în mod repetat butonul Mode: veți trece susccesiv prin modurile Video, Photo și Playback. Apoi, cu tastele-săgeți puteți naviga printre înregistrări, ajungând rapid la cea dorită. Acum veți aprecia din plin faptul că înregistrările au maximum 5 minute, pentru că nu mai trebuie să derulați printr-o înregistrare lungă în căutarea unei secvențe și nici nu veți fi nevoiți să tăiați o porțiune de înregistrare în eventualitatea unui accident.

NextBase 4063

Apropo de accident, senzorul încorporat percepe forțele G nefirești (decelerări, accelerări) tipice unui impact și protejează la supra-scriere filmul care conține secvența. Astfel, în tumultul evenimentului, când nu-ți mai stă capul la camera video, poți sta fără griji: dovada va rămâne neatinsă. Mai mult, dacă decizi să filmezi și exteriorul mașinii după impact, poți s-o faci fără probleme, pentru că acumulatorul Li-ion de 260 mAh încorporat în cameră este capabil să înmagazineze energie pentru  aproximativ 30 de minute de filmare, în timp ce stabilizatorul de imagine asigură o filmare clară.

Filmarea

Calitatea filmelor este, fără doar și poate, marele atu al camerei. Dacă pe ecran nu realizezi exact cât de detaliate sunt filmele, de îndată ce le vizionezi pe un ecran capabil (de exemplu, pe monitorul calculatorului), îți dai seama că, pentru o cameră DVR, filmele arată cu adevărat senzațional.

Cu cât lumina ambientală scade, cu atât NextBase 4063 se detașează de camerele mai ieftine, pentru că reușește să producă imagini extrem de detaliate chiar și noaptea. ”Suspecții de serviciu” sunt senzorul Sony CMOS 2.0M PIXEL și sistemul performant de procesare a imaginilor. Mai mult, filmele pot fi rapid trimise către telefoanele cu sisteme de operare Android și iOS (camera este capabilă de conexiune Wi-Fi), dacă descărcați aplicația FinalCam. Astfel, puteți trimite mai departe clipurile fie către agentul asigurator, fie către prieteni, sau le puteți posta pe internet.

Țineți cont de faptul că unghiul relativ larg de filmare (150°) se realizează prin folosirea unor lentile ultra-wide, care, deși de obicei distorsionează puternic imaginea, în cazul lui NextBase 4063 se comportă admirabil, cu distorsiuni mici.

Pont: descărcați-vă neapărat pe calculator aplicația Driving Recorder Player și bucurați-vă de o experiență excepțională la vizionarea clipurilor înregistrate cu camera: vor fi afișate, concomitent cu filmul, vitezele curentă, maximă și medie, coordonatele GPS, busola, distanța parcursă și traseul pe hartă. Conectarea camerei la calculator via USB deschide pe ecranul camerei un meniu cu două opțiuni: Mass Storage (permite descărcarea pe claculator a filmelor) și PC Camera (permite folosirea camerei ca webcam).

NextBase 4063    Credit foto: i.ytimg.com

Prețul

Desigur, o mare importanță trebuie acordată prețului. Prețul de listă al produsului, de 599 lei (cu TVA), nu este mic, dar dacă îl raportăm la performanțe este corect. Totuși, să nu uităm că NextBase 4063 este capul de serie, iar sub ea există alte două modele. Astfel, dacă sunteți dispuși să renunțați la GPS-ul integrat și la conectivitatea Wi-Fi, modelul NextBase 4061 este cu 100 de lei mai ieftin. Mai mult chiar, pentru 349 lei puteți primi modelul NextBase 4060, care însă are un senzor de doar 1,3 MP (față de 2 MP la celelalte camere), deci pierde și o parte din calitatea filmărilor celor două modele superioare.            

 

Verdict AutoExpert

O cameră cu adevărat excelentă, cu controale simple, conectivitate Wi-Fi și, mai presus de toate, o calitate superbă a filmării. Cei care caută doar un sprijin în rezolvarea problemelor din trafic, vor aprecia capacitatea de a filma fără vreun reglaj special, ca și funcțiile de pornire automată la detectarea mișcării și de protejare a clipurilor ce conțin dovada accidentului. Mie mi-a plăcut din plin conectivitatea Wi-Fi, care transferă rapid clipurile pe telefon. Singurul neajuns real este imposibilitatea filmării de clipuri mai lungi de 5 minute.

Adaugati comentariu