Nissan Juke 1.6i 117 CP

Amestecă un coupe, un crossover și un model de clasă mică în același pahar și vei obține un Juke. Va fi un mix bun sau o durere de cap?

Cât timp a stat în posesia mea, acest japonez cu trei seturi de faruri a reușit să împartă auditoriul în două categorii: cei care își puneau mâna la ochi și fugeau în direcția opusă la vederea lui și cei care mă alergau prin trafic ca să îl privească mai de aproape. Ca o primă veste bună pentru Nissan, cei mai mulți făceau parte din categoria a doua.

Ajuns în interior prima impresie este că designerii de Nissan au cam dat în mintea copiilor. Două exemple în acest sens: zona schimbătorului de viteze a fost desenată ca un rezervor de motocicletă, iar cotiera integrată în fața portierei are forma unei rachete. Odată ce îți trece uimirea aferentă vei descoperi și câteva urme de seriozitate, în persoana multiplelor spații de stocare și a bunei ergonomii a comenzilor. 

Două lucruri legate de interiorul lui Juke te vor deranja, unul este volanul fără reglaj axial, iar al doilea este vizibilitatea slabă către spate, deranjantă în special în cazul parcărilor laterale. Spațiul interior se situează undeva la nivel de clasă mică, adică poți transporta doi adulți pe banchetă în condiții decente iar portbgajul măsoară 250 l.

Din spatele volanului Juke îți lasă impresia că ar fi putut fi un hot hatch de încredere, cu o suspensie destul de rigidă, o direcție bună și reacții cât se poate de previzibile. Sigur că versiunea aspirată de 1.6 l și 117 CP are limitările sale, dar modul sport și cutia etajată scurt reușesc să ascundă o mare parte din ele. Cel puțin în oraș propulsorul se turează plăcut și în combinație cu masa mică a lui Juke oferă reprize bune. 

Pe autostradă, cutia scurtă își cere tributul, la 130 km/h în ultima treaptă ai cam 4000 rpm, iar asta înseamnă mult zgomot și un consum aproape identic cu cel din oraș (aproximativ 9 l). Dacă ai în plan ieșiri dese în afara orașului ar fi bine să te orientezi către versiunea turbo (+2.800 euro în echipare echivalentă) sau diesel (+1.640 euro). Cât despre întrebarea de la începutul articolului eu vă recomand să îl încercați pe Juke, e posibil să vă placă mai mult decât vă așteptați.

Date tehnice: Nissan
Juke
Sasiu si caroserie
Motorizare 1.6i
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 1100/1645
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4135/1765/1565
Ampatament 2530
Volum portbagaj [l] 250 (830)
Motor si transmisie
Tip motor 1.6i
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 1598
Sistem alimentare common rail
Putere max. [kW(CP)/rpm] 86(117)/6000
Cuplu max. [Nm/rpm] 158/4000
Cutie de viteze Manuala/5
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 178
0-100 km/h [s] 9.9
Consum urban/extra/mixt 8.1/5.3/6.3
Emisii CO2 [g/km] 147

Adaugati comentariu