Fără a impresiona prin aspect, X-Trail este genul de automobil care face cinste valorilor unei mărci. În cazul de față, înclinațiilor off road.
- Spatiu interior generos
- performante bune in teren accidentat
- Finisari interioare modeste
- pret de achizitie destul de mare
Când beneficiezi de moștenirea unui producător care este perceput de multă lume (și confirmat de pasionați ai domeniului) ca un specialist al vehiculelor cu veleități tot teren, așteptările tuturor se pot dovedi benefice din punct de vedere al imaginii pe care o ai în ochii clienților, dar obligă în același timp la respectarea blazonului.
Aspectul clasic dus la extrem, chiar și post face lift, poate da motive de cârcoteală unora, dar apropie foarte mult X-Trail-ul de ideea de Sport Utility Vehicle. Garda la sol, valorile bune ale unghiurilor de atac (28 grade) și de degajare (24 grade), plus unele detalii de genul proiectoarelor suplimentare încorporate în barele de amarare, îi permit Nissan-ului să garanteze că părăsirea cu succes a covorului asfaltic nu este o simplă idee de marketing. Adaugă la toate acestea un sistem de tracțiune integrală „specialitatea casei“ și te poți interesa de pe acum de locul de unde-ți poți cumpăra o pereche de cizme de cauciuc.
Dincolo de aspectul de cuceritor al locațiilor mai greu accesibile, X-Trail este mai primitor la interior decât ar trăda aspectul său exterior. Spațiul oferit pasagerilor a reprezentat o sarcină îndeplinită cu brio de niponi, iar asezonarea sa cu locuri de depozitare generos dimensionate și poziționate util, îl recomandă ca pe un prieten pentru o familie numeroasă.
Sufletul SUV-ului din curtea Nissan este reprezentat de o unitate diesel de 2 litri și 150 CP, montată în echipă cu o transmisie manuală cu șase rapoarte. Cei 320 Nm disponibili din jurul valorii de 2.000 rpm permit automobilului să fie mai sprinten decât ți-ai imagina când citești doar valoarea maximă a puterii. Iar consumul urban de aproape 9 l/100 km, plus cel extraurban ce depășește nițel 6l/100 km, ar putea să te pună la rândul lor pe gânduri dacă nu cumva aspectul e ultimul criteriu la care ar trebui să te gândești când vrei să faci o achiziție de acest gen.
Poate că prețul de 28.890 Euro nu reprezintă o ofertă de netrecut cu vederea, dar faptul că avem de-a face cu unul dintre puținele modele care păstrează, încă, un spirit de aventură pronunțat, este pe deplin justificat.
Date tehnice: | Nissan X-Trail |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 2.0 dCi |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1645/2170 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4635/1790/1700 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 600 (1775) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 2.0 dCi |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 1995 |
Sistem alimentare | commonrail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 110(150)/4000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 320/2000 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 183 |
0-100 km/h [s] | 12.5 |
Consum urban/extra/mixt | 7.8/5.5/6.4 |
Emisii CO2 [g/km] | 168 |