Nivelul de trai şi cota de piaţă a maşinilor electrice în UE

Potrivit unei analize realizate de Asociaţia Europeană a Producătorilor Auto - ACEA, în statele membre UE unde nivelul PIB/locuitor este sub 29.000 de euro, cota de piaţă a maşinilor electrice este mai mică de 1%.
Masini electrice

În 2018, maşinile electrice au avut o pondere de 2% în înmatriculările vehiculelor noi înregistrate în Uniunea Europeană. Cu toate acestea, în jumătate dintre statele membre, cota de piaţă este mai mică de 1%.

„Toate ţările cu o cotă de piaţă a maşinilor electrice mai mică de 1% au un nivel al PIB/locuitor sub 29.000 de euro, adică noile state membre din Europa Centrală şi de Est, dar şi Spania, Italia şi Grecia. La polul opus, o cotă de piaţă de peste 3,5% este înregistrată în ţările unde nivelul PIB/locuitor este mai mare de 42.000 de euro”, se arată în documentul ACEA.

PIB-ul pe locuitor este un indicator derivat pentru evaluarea dimesiunii globale a unei economii, fiind utilizat drept instrument de comparare a nivelurilor de trai în Uniunea Europeană.

Analiza ACEA relevă că Norvegia (ţară non UE), aflată pe primul loc din punctul de vedere al cotei de piaţă pentru maşini electrice în Europa, este o excepţie, şi nu ar trebui considerată o referinţă în domeniu.

„Mulţi consideră piaţa norvegiană drept un punct de referinţă. Dar, la fel ca şi PIB-ul său pe locuitor de 73.200 de euro, mai mult decât dublul mediei UE (30.600 de euro), cota Norvegiei pentru maşini electrice, de 49,1%, reprezintă o excepţie în Europa. Statele care se află pe locurile doi şi trei, Suedia (8%) şi Olanda (6,7%), au unele dintre cele mai mari PIB-uri/locuitor din UE, dar cote de piaţă ale vehiculelor electrice mult mai reduse”, explică ACEA.

 

Citiţi articolul integral pe www.floteauto.ro

Adaugati comentariu