Noile Dacia Logan și Sandero 2021

Dacia Logan și Sandero 2021

Design exterior fabulos. Sisteme multimedia excepționale. Spațiu interior extins. Ținută de drum și confort în progres. De fapt, noile Dacia Logan și Sandero 2021 au progresat la aproape toate capitolele, cu o singură excepție: motoarele, unde s-a înregistrat un regres. Foto: Dacia, Bogdan Grigorescu

Le-ai așteptat ca pe pâinea caldă. Te-ai mulțumit cu teasere publicate cu țârâita și, privindu-le, ți-ai imaginat ce vor oferi noile Dacia Logan și Sandero / Stepway. Ei bine, nu mai trebuie să-ți imaginezi nimic, pentru că acum îți spunem noi totul.

Design și dotări exterioare

Atât designul interior, cât și cel exterior sunt 100% noi, cu excepția… logo-ului Dacia. La baza celor două modele stă platforma CMF-B de pe noul Renault Clio. Și, dacă tot am ajuns la best-sellerul Renault, îți spun că noile generații Logan și Sandero împart aproximativ 20% din piese cu Clio. Totuși, sunt extrem de bine personalizate datorită designului, rezultat al colaborării departamentului de design din București, România, cu cel de la Technocentre, Franța.

Dacia Logan și Sandero 2021

Primul element care sare în ochi este semnătura luminoasă LED, în forma literei Y. Arată bine în poze, dar în realitate arată excepțional. Și ține cont de următorul aspect: faza scurtă LED și luminile de zi LED sunt standard și la versiunile de bază Logan și Sandero 2021! Astfel, faza scurtă va bate cu 110 m mai departe și fasciculul va avea o lățime cu 9% superioară actualelor becuri.

Dacia Logan și Sandero 2021

Un alt element care nu sare în ochi e podeaua reproiectată pentru a nu se produce turbulențe sub mașină și, implicit, pentru a scădea zgomotul și consumul și a ameliora stabilitatea la viteze ridicate. În sfârșit, dacă privești atent pe sub masca față vei remarca voleții activi, care se închid când lichidul de răcire este rece și la viteză mare, pentru a scădea coeficientul aerodinamic și a scurta perioada de încălzire a motorului. Iar aceste flapsuri active sunt dotare standard încă din versiunea de bază.

Dacia Logan și Sandero 2021

Test drive Dacia Logan 1.0 TCe GPL 💡

Or să-ți sară în ochi geamurile laterale mai înclinate spre zona superioară și silueta mult mai dinamică decât a actualei generații, cu plafonul mai coborât cu 10 mm în zona centrală și cu 20 mm spre spate, precum și cu parbrizul mai înclinat.

În sfârșit, forma elaborată a panourilor laterale, cu suprafețe ample, separate de muchii curbate spre capete, denotă un rafinament la care actuala generație nici nu visează. Nou în gamă: trapa electrică, disponibilă opțional pe Logan și Sandero 2021, dar și pe Sandero Stepway. Butonul de acționare a trapei se află pe tunelul central.

Dacia Logan și Sandero 2021

Cât despre personalizarea modelelor Sandero și Stepway, aceasta este mult mai accentuată decât la actualele generații, și le poți considera a fi două modele diferite. Mai ales că senzația este amplificată de diferența dintre gărzile la sol: 13,3 cm pentru Sandero, 17,4 cm pentru Stepway. Versiunile de top vor avea roți pe 16 inci.

Stepway vine și cu o dotare extrem de inteligentă: barele longitudinale de pe plafon pot fi demontate și asamblate transversal, pentru a putea transporta portbagaje și biciclete pe plafon fără a cumpăra alte bare transversale.

Dimensiunile exterioare sunt, de asemenea, în creștere. La Logan a crescut ampatamentul la 2.649 mm (+14 mm), iar lungimea a ajuns la 4.396 mm (+37 mm). În cazul lui Sandero, lungimea este de 4.088 mm (+30 mm), iar lățimea atinge 1.848 mm.

Adaugati comentariu