Noua Skoda Fabia 2021: mai multă prestanță

Skoda Fabia 2021

Skoda Fabia a fost întotdeauna o alegere onestă, dar a stat în umbra lui Skoda Octavia care a avut un rol mai important în gama constructorului ceh. A patra generație Skoda Fabia se va lansa în 2021, va avea însă un rol mai incisiv și iată în continuare principalele ei atuuri.

Foto: Quattroruote

Fabia nu a fost niciodată un star al gamei Skoda, dar de trei generații modelul de clasă mică și-a făcut treaba contribuind la cifrele tot mai bune de vânzări ale mărcii din Cehia Și în 2019, penultimul al actualului ciclu de viață, Fabia a fost pe locul al doilea în clasamentul vânzărilor Skoda cu 172.800 unități după Octavia (363.700 unități).

Fabia nu a avut aura lui Octavia, care a fost primul model Skoda complet nou dezvoltat după preluarea mărcii de către VW, dar istoric vorbind, un model de clasă mică a existat în gama Skoda și înainte de era VW. Favorit era unul din pilonii gamei Skoda din perioada comunistă, care ulterior a primit un facelift și motoare VW transformându-se în Felicia.

Ulterior, VW a intuit potențialul unui succesor pentru Felicia într-un segment foarte popular în Europa și așa a apărut Fabia în 1999. Trei generații în 20 de ani. A treia a fost lansată în 2015 și va înlocuită în 2021 urmând a fi construită pe aceeași platformă MQB A0 utilizată și la VW Polo, T-Cross, Audi A1 și Seat Ibiza. Skoda promite că va fi o mașină mai sofisticată și mai dezirabilă, dar va păstra linia sobră de design.

Este primul model desenat de la zero de noul designer Oliver Stefani, care a preluat conducerea departamentului de design Skoda în 2017 de la cehul Josef Kaban, plecat la BMW și revenit în grupul VW în ianuarie 2020 ca responsabil de design pentru brandul VW. Stefani vrea să imprime altă linie stilistică lui Fabia deși în esență vorbim de o evoluție și nu de o revoluție.

 

“În cadrul ADN-ului fiecărui brand, fiecare model trebuie să aibă un caracter specific”


Oliver Stefani, director design Skoda

 

 

Prima schimbare importantă o vedem la capota motorului, unde zona centrală nu mai este profilată deasupra capotei ci este scobită în capotă. Apoi, grila radiatorului este acum aproape verticală, iar lamelele negre ale grilei formează un unghi ascuțit ca un fel de nas.

Astfel, numărul de nervuri la capotă s-a redus de la opt la Octavia la patru la Fabia rezultînd un design mai proaspăt și mai curat. Mai trebuie să remarcăm farurile mai ascuțite și mai subțiri, muchiile ascuțite de sub faruri și priza de aer de sub grilă care se întinde pe toată lățimea mașinii pentru că proiectoarele de ceață au fost poziționate mai sus. Toate acestea conferă mai mult dinamism designului creat de Oliver Stefani scoțând Fabia din zona de “discreție”.

Skoda Fabia 2021

Sigur că și adoptarea platformei MQB A0 cu un ecartament mai lat și ampatamentul alungit cu 9 cm, de la 2,47 la 2,56 metri, contribuie la o prezență mai impozantă pe stradă. Puntea spate va fi semirigidă la toate versiunile de motorizare, dar ca și la celelalte modele de clasă mică din grupul VW, Fabia va fi plăcută la condus, observându-se în platforma MQB A0 genele platformei mai mari, MQB.

Gama de motoare se va orienta după cea de la Polo: 1.0 în trei cilindri în mai multe trepte de putere cu 80 CP (aspirat), 95 și 115 CP (turbo). Nu e clar încă dacă va fi oferit și 1.5 TSI în patru cilindri de 150 CP cu DSG ca vârf de gamă care există pe Scala și Kamiq.

De asemenea nu se știe care va fi soarta dieselului. Polo și Ibiza au un motor turbodiesel de 1,6 litri și 95 CP, dar la Audi A1 a dispărut din ofertă. VW Golf a renunțat la 1.6 diesel de 115 CP în favoarea unui 2 litri cu aceeași putere, dar un 2 litri e prea mare pentru clasa mică.

După cum se știe, de la 1 ianuarie 2020 au intrat în vigoare normele mai stricte Euro 6d pentru toate modelele nou lansate, iar de la 1 ianuarie 2021 intră în vigoare aceleași norme pentru toate modelele aflate în producție.

De aceea, dacă va dori să ofere în continuare un diesel la clasa mică, VW va trebui să adapteze dieselul de 1,6 litri pentru normele Euro 6d. O versiune electrică nu va exista deoarece VW este adeptul utilizării unor platforme dedicate pentru modelele electrice. Fabia va avea și versiuni cu CNG, dar acest combustibil nu este foarte răspândit la noi, existând deocamdată doar câteva stații.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top