Noul Audi A8 e aici! Totul despre cel mai tehnologizat Audi din istorie

La capătul unei lungi campanii de teasing, noul Audi A8 a fost dezvăluit oficial la Barcelona. Mașina oficială a lui Spider-Man este cel mai tehnologizat model din istoria casei germane.

Descrisă drept deschizătoare de drumuri pentru o nouă eră Audi, a patra generație a limuzinei de lux A8 (nume de cod D5) ilustrează noul limbaj de design al mărcii și devine primul model Audi care se poate conduce semi-autonom (nivel 3), grație sistemului Traffic Jam Pilot. Acesta controlează automat direcția și frânele până la 50 km/h, însă doar pe autostrăzile cu sensuri separate de bariere solide. Pe lângă senzorii clasici radar și cu ultrasunete sau camerele video, noul Audi A8 este prima mașină din lume care folosește senzori laser.

Construit pe platforma modulară MLB Evo, noul Audi A8 va fi disponibil încă de la debut în versiuni cu ampatament scurt și lung, acestea măsurând 2.998 mm și 3.128 mm, ambele cu 6 cm mai generoase comparativ cu vechiul model. Cu o lungime de 5.172 mm, o lățime de 1.945 mm și o înălțime de 1.473 mm, noul A8 este cu 37 mm mai lung, cu 4 mm mai îngust și cu 13 mm mai înalt decât predecesorul său. A8L are o lungime de 5.302 mm și o înălțime de 1.488 mm. Portbagajul are un volum de 505 litri.

Caroseria este construită dintr-un mix de materiale ușoare high-tech, aluminiu în proporție de 58%, acompaniat de oțel, magneziu și fibră de carbon. Celula de siguranță combină aluminiul cu oțelul conventional și oțelul deformat la cald, cadrul din spatele banchetei este realizat din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFK) iar structura de rigidizare dintre oalele amortizoarelor față este din magneziu, fiind cu 28% mai ușoară decât una similar din aluminiu. Montantții față, central și spate sunt realizați din aluminiu ranforsat cu oțel și sunt mai subțiri decât în mod normal, ușa față are o deschidere cu 36 mm mai mare și unghiul de vizibilitate față este cu 5 grade mai larg.

audi-a8 (8)

Interiorul adoptă un layout minimalist, dar luxos, cu comenzi fizice reduse la minimum, instrumente de bord digitale de 12,3 inch și două displayuri orientate spre șofer. A8 dispune de cel mai nou sistem multimedia MMI cu procesor quad-core Nvidia, un touchscreen central de 10,1 inch și comenzi vocale și prin gesturi. Sub acesta se regăsește un alt touchscreen curbat, cu diagonala de 8,6 inch, dedicat comenzilor auxiliare (climatizare, audio). Noul A8 poate fi comandat cu două locuri individuale spate, cu scaune de lux înzestrate cu funcții complexe de ventilație și masaj, inclusiv, în premieră absolută, pentru picioarele pasagerilor.

Noul Audi A8 va fi înzestrat în premieră cu una dintre cele mai sofisticate suspensii din segmentul de lux, bazată pe arhitectura electrică revoluționară de 48 volți a noului model. Noua suspensie activă inteligentă electromecanică acționează independent fiecare roată, adaptând gradul de rigiditate al amortizoarelor la condițiile de rulare cu ajutorul camerei video frontale care scanează drumul de 18 ori pe secundă și a unui sistem complex compus din patru motorașe electrice, câte unul pentru fiecare roată, un tub rotativ cu o bară internă de torsiune din titaniu și câte un braț care exercită o forță de până la 1.100 Nm.

Cuplată cu direcția integrală (roți spate directoare) suspensia anulează aproape în totalitate fenomenele de ruliu și tangaj, gradul de înclinare al mașinii și garda la sol fiind controlate automat. O altă funcție inedită este cea de ridicare a mașinii cu până la 80 mm, în cazul unui impact lateral iminent, la viteze de peste 25 km/h.

La debut, noul Audi A8 va fi oferit alături de două motoare turbo V6: 3.0 TDI cu 286 CP/600 Nm și 3.0 TFSI cu 340 CP și 500 Nm.  Din 2018, la vârful gamei va sta un W12 turbo de 6 litri și 585 CP/800 Nm. A8 va primi și două versiuni V8, ambele cu cilindreea de 4 litri: 4.0 TDI cu 435 CP și 4.0 TFSI cu 460 CP. Tot de anul viitor, noul Audi A8 va putea fi comandat și în versiune plug-in hibridă, ce combină motorul TFSI de 3 litri cu un motor electric, rezultând o putere a ansamblului de 449 CP/700 Nm și o autonomie cu zero emisii de 50 km. Bateria Li-Ion de 14,1 kWh este montată sub podeaua portbagajului și poate fi încărcată standard și prin inducție. Audi anunță și funcții mild-hybrid inclusiv pentru variantele de propulsie convenționale: coasting, start/stop și recuperare a energiei la frânare. Toate versiunile noului A8 sunt oferite standard alături de o transmisie automată cu opt trepte și de tracțiunea integrală tipică brandului, sistemul quattro.

audi-a8 (9)

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top