Noul BMW Seria 3 a sosit!

Ne așteptam ca noul Seria 3 să fie o versiune redusă la scară a lui Seria 5, dar bavarezii ne-au pregătit o surpriză de proporții. Noul model prezintă un limbaj de design unic în gama BMW, iar asta nu poate decât să ne bucure.

La prima vedere trasatura dominanta pare a fi agresivitatea. Noul Seria 3 este mai incruntat, mai jos, mai lat si pe total mai dinamic decat generatia pe care o inlocuieste. Nu vorbim despre jocuri de lumini sau linii menite sa iti ia ochii, cat se despre un design omogen si bine inghegat. 

Interiorul a evoluat si el comparativ cu generatie precedenta. A ramas in schimb simplu, sobru si cu orientarea tipica catre sofer. Seamana pana la punct cu cel din noul Seria 1, iar asta nu ar trebui sa ne surprinda si nici sa ne dezamageasca deoarece oficialii BMW ne-au promis ca materialele si imbinarile au evoluat si ele semnificativ. 

Respectand trendul actual de crestere a dimensiunilor odata cu trecerea la o noua generatie (vezi Seria 5 si Seria 7), noul Seria 3 are ecartamentele marite cu 37 mm in fata respectiv 47 mm in spate, iar lungimea a crescut si ea cu 93 mm. Din acesti 93 mm, 50 mm au fost repartizati ampatamentului si in consecinta spatiului interior. Alegerea este una inspirata, vechiul Seria 3 fiind depasit de majoritatea concurentilor in materie de spatiu, in special pentru pasageri. Portbagajul a avut si el de castigat cu un volum total de 480 l (+20 l fata de actualul model).

In ciuda aprecierii in dimensiuni, noul Seria 3 este mai usor in medie cu 40 de kg fata de predecesorul sau, semn ca inginerii germani au facut uz de materiale avansate. 

Pentru inceput, noul Seria 3 va fi disponibil cu patru motorizari, toate supraalimente folosind tehnologia TwinPower Turbo. Cea mai noua unitate din gama poarta indicativul 328i si a fost preluat de la X1 si Z4. Cu o capacitate cilindrica de 2 l si patru cilindri in linie acest motor produce 245 CP si 350 Nm de la 1.250 rpm. 

A doua optiune pe benzina poarta indicativul 335i si se foloseste de aceleasi tehnologii avansate ca si 328i. Datorita capacitatii cilindrice superioare de 3 l si a arhitecturii cu sase cilindri in linie, 335i produce 306 CP si 400 Nm de la 1.200 rpm. Sprintul pana la 100 km/h este realizat in doar 5.5 secunde, iar viteza de top este limitata la 250 km/h. 

Cel mai popular motor din gama va fi fara doar si poate 320d cu 184 CP si 380 Nm. Desi nu va avea performante dinamice mai bune decat versiunile pe benzina, acest motor va atrage cei mai multi clienti datorita valorilor excelente de consum si emisii de CO2. Din declaratiile oficialilor bavarezi 320d va consuma in medie 4.5 l/100 km, echivalentul unei emisii de CO2 de 118 g/km.

Al doilea motor din familia diesel este o varianta eco a lui 320d, intitulata 320d EfficientDynamics Edition. Capabil sa dezvolte 163 CP si 380 Nm, aceast model va fi un performer in materie de consum cu ai sai 4.1 l/100 km in ciclu combinat. 

In vara anului 2012 celor patru motoare prezentate mai sus li se vor alatura indicativele 320i (184 CP), 318d (143 CP) si 316d (116 CP). In toamna lui 2012 va fi lansat si BMW ActiveHybrid 3. 

Toate motorizarile vor fi cuplate standard unei transmisii manuale cu sase trepte si optional unei automate cu 8 trepte. Astfel, noul Seria 3, devinde primul model din segmentul sau care ofera o transmisie automata cu 8 trepte. 

Din pacate, fanii tractiunii integrale mai au de asteptat pana la lansarea versiunilor xDrive. 

Printre noile sisteme electronice disponibile pentru Seria 3 merita mentionat Driver Experience Control cu setarile Confort, Sport, Sport+ si ECO PRO. In functie de setarea aleasa acest sistem poate modifica raspunsul directiei, suspensiei, transmisiei automate etc. 

In aceeasi categorie se incadreaza si cea mai noua versiune BMW Connected Drive, un Head-Up Display color, dar si pleiada de sisteme de asistenta care au grija ca soferul de Seria 3 sa fie ferit de pericolele din trafic (monitorizarea unghiului mort, mentinerea benzii de rulare, cruise control adaptiv etc.).

Adaugati comentariu