Noul Ferrari SF90 Stradale – Informații și fotografii oficiale

Noul Ferrari SF90 Stradale - Informații și fotografii oficiale (4)

Acesta este cel mai puternic Ferrari construit vreodată pentru drumurile publice. Noul Ferrari SF90 Stradale este cel de-al doilea hibrid al scuderiei de la Maranello, după LaFerrari. Numele său este și o aluzie la istoria de 90 de ani a “căluțului cabrat”.

Cu un design futurist, noul Ferrari SF90 Stradale, nume de cod intern Project 173, preia nu numai o parte din numele monopostului de Formula 1 al companiei, ci și tehnologia hibridă a acestuia.

SF Stradale este urmașul altor hypecar-uri de la ferrari: LaFerrari, Enzo, F50 și F40. Este însă primul Plug-In hybrid din istoria lui Ferrari (LaFerrari era doar un hibrid paralel, motorul electric nepropulsând singur mașina).

Un motor V8 turbo derivat din cel al lui Ferrari 488 GTB, cu o cilindree de 4 litri, mai precis 3.990 cmc, ce dezvoltă 780 CP și 800 Nm, și un motor electric de 150 kW amplasat între motorul termic și cutia de viteze transmit puterea la puntea spate prin intermediul unei cutii automate cu dublu ambreiaj și 8 trepte.

Motorul electric dintre motorul termic și cutia de viteze este cunoscut sub numele de MGUK (motor generator unit, kinetic), fiind derivat din cel de la mașina de Formula 1.

În față există încă două motoare electrice de 85 kW, câte unul la fiecare roată, care se decuplează la viteză mare. Teoretic, cele trei motoare electrice ar livra 435 CP (320 kW) însă din cauza capacității limitate a bateriei, de 7,9 kWh, amplasată în fața motorului V8, puterea totală a motoarelor electrice este limitată la 220 CP (162 kW). Astfel, puterea totală ajunge la 1.000 CP iar cuplul maxim total la 900 Nm.

În ciuda unei trepte în plus și a cuplului maxim suportat mai mare cu 20% față de LaFerrari, de 900 Nm, noua cutie cu dublu ambreiaj în baie de ulei este cu 7 kg mai ușoară. Și Ferrari promite timpi de schimbare senzaționali, de numai 200 ms față de 300 ms la 488 Pista.

Cu o masă la gol de 1.570 kg, SF90 Stradale accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 2,5 secunde și de la 0 la 200 km/h în 6,7 secunde. Viteza sa maximă este de 340 km/h.

LaFerrari era mai ușor cu 200 kg însă ce ar fi putut face inginerii în condițiile în care numai sistemul hibrid din SF90 Stradale cântărește 270 kg?
Totuși, raportul masă putere are o valoare excepțională de numai 1,57 kg/CP.

SF90 Stradale a parcurs circuitul casei de la Fiorano lung de circa 3 km în doar 79 secunde, ajungând la linia de finiș cu 64 metri înaintea lui laFerrari. În lumea mașinilor sport, 64 metri este o diferență uriașă.

Noul Ferrari SF90 Stradale - Informații și fotografii oficiale (19)

Motorul Anului 2019 este…

 

Din selectorul manettino situat în locul tradițional în partea din dreapta jos a volanului, șoferul poate selecta modurile clasice Wet, Sport, race, Controlul tracțiunii off și ESP off.
Un al doilea selector reprezentat de patru taste se află în partea din stânga jos a volanului de unde șoferul poate selecta modurile specifice propulsiei Plug-In Hybrid: eDrive, Hybrid, Performance și Qualify.

În modul pur electric eDrive, SF90 Stradale poate parcurge până la 25 de kilometri, cu o viteză maximă de 135 km/h caz în care funcționează doar motoarele electrice din față. Dacă vrea mai multă putere, șoferul poate selecta unul dintre modurile Hybrid, Performance și Qualify. Acesta din urmă este ideal pentru circuit și pune la bătaie forța celor 1.000 de cai putere.

Noul Ferrari SF90 Stradale - Informații și fotografii oficiale (21)

Pentru prima oară la un Ferrari, clienții vor putea comanda încă din fabrică o versiune standard sau una sport Assetto Fiorano specification. Aceasta include amortizoare Multimatic derivate din cursele GT, componente ușoare ca fețe de ușă și podea din fibră de carbon, arcuri și eșapament din titan care mai salvează 30 kg. O altă diferență este forța de apăsare mai mare, de 390 de kilograme la 250 km/h, generată de eleronul din fibră de carbon. De asemenea, versiunea sportivă vine cu pneuri Michelin Pilot Sport Cup2.

O altă inovație majoră este volanul care include un touchpad și o serie de butoane haptice care permite controlul virtual al oricărei funcții a mașinii.
Instrumentarul de bord este digital și prezintă prima aplicație din industria auto al unui ecran curbat de 16 inci care poate fi configurat și controlat utilizând butoanele de pe volan.

Noul Ferrari SF90 Stradale - Informații și fotografii oficiale

Ferrari SF90 Stradale se poate comanda dar livrările vor începe în 2020.

 

Adaugati comentariu