Noul Nissan Micra este disponibil în România

A patra generaţie Nissan Micra este un model complet nou, conceput pe noua platformă V a mărcii Nissan, cu obiectivul simplificării condusului în oraş. 

Cu prețuri începând de la 7.800 de euro (TVA și 3 prime de casare incluse), noul Micra oferă o echipare generoasă în versiunea de bază cu aer condiţionat, ABS, ESP, 6 airbaguri, radio CD, Bluetooth, computer de bord în dotarea standard. 

Propulsorul aspirat pe benzină de 1,2 litri dezvoltă 80 CP la 6.000 rpm, cuplul maxim de 110 Nm la 4.000 rpm, consumă 5 litri/100 km în regim combinat iar emisiile sunt de doar 115g/km. La versiunea cu transmisie automată CVT, emisiile sunt de 125g/km iar consumul combinat de 5,4 litri/100km.

Transmisia standard se realizează printr-o cutie de viteze manuală, cu cinci trepte. În gama Micra este disponibilă şi noua transmisie CVT, avantajul sau constând în reacţia rapidă la viteze reduse şi economie de carburant la viteze mari. Este prima cutie de viteze CVT cu sistem de transmisie planetară secundară – pentru funcţionare eficientă şi foarte fiabilă. 

Noul Micra are un nou sistem de suspensie, cu lonjeroane MacPherson în faţă, cu arcuri elicoidale şi bară de torsiune compactă pe puntea din spate, concepută pentru a pătrunde mai puţin în zona portbagajului.  Fiind montate pe cadre auxiliare, suspensiile cu bare antiruliu contribuie de asemenea la diminuarea zgomotului în trafic şi a vibraţiilor.

Designul noului model nu a compromis vizibilitatea deja apreciată a modelului Micra, caracteristică esenţială pentru a putea conduce fără stres în oraş. Ca şi la generaţiile anterioare Micra, de pe scaunul şoferului este posibilă vizualizarea clară a drumului şi a extremităţilor automobilului, permiţând efectuarea manevrelor în spaţii foarte înguste.   
Şasiul a fost proiectat pentru a îmbunătăţi fluxul de aer şi a maximiza deportanţă, mărind stabilitatea la viteză mare. Coeficientul de  rezistenţă aerodinamică a noului Micra este 0,33.

Performanta in oras
Nissan Micra se distinge prin agilitatea în trafic, asigurată nu doar de masa redusă ci şi de manevrabilitatea deosebită: raza de bracaj este cea mai mică din segmentul B, adică 4,65 metri.  

Dotările inovatoare contribuie de asemenea la facilitarea condusului în oraş.  Versiunea Tekna dispune în dotarea standard de sistemul Nissan Connect, un pachet complet integrat de divertisment şi informaţii, care  încorporează navigarea prin satelit, ecran touchscreen color de 5 inci, Bluetooth pentru conectarea telefonului mobil, fante Aux-in şi USB, plus sistem audio cu şase difuzoare. 

Sistemul de navigaţie  prezintă hărţile clare ale străzilor, în locul ghidării obişnuite la fiecare viraj din sistemele mai ieftine, şi poate fi programat în nouă limbi. Hărţile, care pot fi actualizate cu uşurinţă cu ajutorul unui card SD, acoperă Europa de vest, Europa de est şi Rusia. Prin integrarea informaţiilor din poziţionarea senzorilor şi viteza vehiculului, semnalul nu se pierde la trecerea prin tuneluri şi nu este „ascuns” la trecerea pe lângă clădiri înalte. 

Un alt exemplu de tehnologie inovatoare pentru performanţa in oraş este sistemul inovator, uşor de folosit, de măsurare a spaţiului de parcare Park Assist. Acesta este in dotarea standard la versiunea Tekna. 
Sistemul Park Assist informează şoferul dacă un spaţiu este potrivit pentru parcare. În timp ce şoferul cauta un spaţiu de parcare, poate activa sistemul Park Assist cu ajutorul unui buton de pe bord şi apoi trebuie să semnalizeze pentru a indica sistemului latura pe care se va face parcarea.  

Presupunând că viteza este sub 25 km/h, senzorii scanează spaţiul indicând şoferului dacă acesta este potrivit sau nu, pe ecranul computerului de bord. Ecranul indică ‘OK’, dacă spaţiul este cu 100cm mai mare decât lungimea maşinii, ‘DIFFICULT’ dacă este cu 60 – 99cm mai mare decât lungimea maşinii şi ‘NOT ADVISED’ dacă este mai mare decât lungimea maşinii cu maxim 60cm. Apoi şoferul decide dacă doreşte să parcheze sau nu.

Acele niveluri de toleranţă pot fi reglate, în funcţie de abilitatea şoferului – Incepator, Normal şi Avansat – iar senzorii sunt suficient de precişi pentru a identifica obstacole mici cum ar fi borne, balize de ocolire şi altele. Sistemul Park Assist este completat de senzorii de parcare, care funcţionează ori de câte ori este selectat mersul în marşarier, transmiţând avertismente sonore şi vizuale. Micra este singurul automobil din segmentul B care oferă sistemul Park Assist. 

Noul Nissan Micra este disponibil în trei variante de echipare: Visia, Acenta şi Tekna. Cutia de viteze manuală este disponibilă pentru toate cele trei variante de echipare, în timp ce transmisia automată CVT este disponibilă în combinaţie cu varianta Acenta.

Adaugati comentariu