Noul Opel Corsa

Opel a prezentat noul Corsa, a cincea generaţie. Succesul de vânzări Opel urmărește o nouă experienţe de conducere în segmentului modelelor mici, prin ridicarea ştachetei: sunt vizate performanţa şasiului, motorului şi cutiei de viteze.

Noile
motoare turbo de 1,0 l, cu trei cilindri, rafinate şi eficiente, transmisiile
cu comutare uniformă, noua suspensie şi direcţia optimizată asigură confort şi
precizie de vârf. Noul Corsa vine, de asemenea, cu un interior complet nou care
amplifică percepţia de înaltă calitate şi de spaţiu, inclusiv tehnologia de
infotainment IntelliLink şi sistemele de asistenţă pentru şofer ultra-moderne.

De
asemenea, designerii Opel au oferit noului model Corsa un aspect dinamic care
să corespundă cu filozofia de design a mărcii, prin introducerea de forme
sculpturale cursive şi detalii precise. Noul Corsa este echipat cu tot ceea ce
are nevoie pentru a asigura continuarea succesului de 32 de ani într-un segment
de piaţă extrem de competitiv. A cincea generaţie a bestseller-ului Opel va
avea premiera mondială în cadrul „Mondial de l’Automobile 2014” din Paris (4 –
19 octombrie), urmând să iasă de pe liniile de asamblare din Zaragoza, Spania,
şi Eisenach, Germania, înainte de sfârşitul anului. 

Prioritatea
majoră a echipei de proiectare şi dezvoltare Opel a fost să asigure clienţilor
Opel o experienţă de conducere comparabilă în materie de confort şi precizie cu
cea oferită de autovehiculele mai mari și
mai scumpe. Şasiul şi sistemele de direcţie noi stau la baza noului model. Şasiul
nu a preluat absolut nicio componentă de la modelul actual Corsa.
Stabilitatea la deplasarea în linie dreaptă şi în viraje este îmbunătăţită
datorită unui centru de greutate mai coborât cu 5 milimetri, unui subcadru mai
rigid, unei noi geometrii a suspensiei, inclusiv o articulaţie frontală nouă. Comportamentul la rulare, reacţiile sistemului de direcţie şi caracteristicile
de subvirare au fost optimizate. De asemenea, noile amortizoare oferă modelului
Corsa de generaţia a cincea o filtrare îmbunătăţită a perturbărilor provocate
de gropi şi suprafeţe de drum denivelate, asigurând un confort exemplar la
bordul unui autovehicul de mici dimensiuni.

Ca
și
la modelul actual Corsa, clienţii pot alege între două variante de şasiu,
Confort şi Sport. Şasiul Sport are arcuri şi amortizoare mai rigide, precum şi
o calibrare şi o geometrie de direcţie specifică pentru un răspuns mai direct.

Noutatea
în materie de motoare: unitatea turbo 1.0 ECOTEC cu injecţie directă, de ultimă
generaţie  

Elementul
principal de sub capota aşa-numitei noi „Corsa E” de generaţia a cincea este
reprezentat de motorul turbo nou 1.0 ECOTEC cu injecţie directă şi trei
cilindri, parte a ofensivei majore a mărcii în materie de sisteme de propulsie.
Acest motor puternic ultra-modern, de mici dimensiuni este singurul 1.0  l
cu trei cilindri produs în serie cu un arbore de echilibrare care îi permite să
stabilească un nou standard în clasa sa datorită unui nivel extrem de scăzut de
zgomot, vibraţii şi duritate (NVH), precum şi confortului sporit în timpul
conducerii. Motorul turbo compact 1.0 ECOTEC cu injecţie directă, fabricat
integral din aluminiu, care îndeplineşte deja cerinţele standardului de emisii
Euro 6, este disponibil în două variante de putere, de 66 kW/90 cp sau 85
kW/115 cp. Ambele excelează printr-un timp de reacţie excelent şi un cuplu
puternic în gama de turaţii reduse, generând 170 Nm de la doar 1.800 rpm. Noul
motor Opel cu trei cilindri şi cilindree mică este prevăzut cu tehnologia
Start/Stop în dotarea standard.

Noua
gamă de sisteme de propulsie pe benzină a modelului Corsa este, de asemenea,
extinsă prin introducerea unui nou motor turbo de 1,4 l ce dezvoltă o putere de
74 kW/100 cp şi un cuplu maxim de 200 Nm, precum şi a unităţilor îmbunătăţite
cu aspiraţie naturală de 1,2 şi 1,4 l care respectă cerinţele standardului de
emisii Euro 6. În plus, motoarele 1.3 CDTI de 55 kW/75 cp şi 70 kW/95 cp
semnificativ revizuite, mai rafinate şi care respectă acum standardul de emisii
Euro 6 lărgesc oferta Corsa pe partea de motoare diesel. La lansare, cea mai
economică versiune Corsa – cu o putere de 70 kW/95 cp, o transmisie manuală cu
5 trepte de viteză şi sistem Start/stop – are un nivel al emisiilor de CO2
de doar 89 g/km. Alte variante cu nivel redus de emisii vor fi lansate cel mai
curând în primăvara anului următor.

Dar
nu doar motoarele complet noi şi îmbunătăţite sporesc plăcerea de a conduce şi
confortul la bordul noului Corsa. Introducerea de noi transmisii contribuie, de
asemenea, la experienţa de conducere şi îmbunătăţirea eficienţei. Ambele
versiuni ale motorului turbo 1.0 ECOTEC cu sistem de injecţie directă sunt
combinate cu o transmisie manuală complet nouă cu 6 trepte de viteze şi un
design compact.

Confortul
la conducere este îmbunătăţit prin intermediul sistemului avansat de asistenţă
la parcare, ce virează automat în timpul manevrelor de parcare, precum şi al
camerei video pentru marşarier şi asistentului la pornirea în rampă. Volanul,
scaunele din faţă, iar acum şi parbrizul pot fi încălzite pentru a asigura o
temperatură potrivită în habitaclu şi o vizibilitate optimă în zilele reci.
Interiorul de primă clasă include scaune faţă sculptate elegant cu o execuţie
superbă, un acoperiş panoramic de mari dimensiuni şi iluminare ambientală
plăcută, care asigură o atmosferă caldă, primitoare în habitaclu. Iar pentru
persoanele sportive, partea din spate integrează opţional suportul practic
pentru biciclete FlexFix, oferit exclusiv de Opel.

Adaugati comentariu