Noul Panamera S Hybrid emite 159 g/km CO2

Panamera S Hybrid deschide un nou capitol în ceea ce priveste Porsche Intelligent Performance de la Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, care continuă povestea de succes a acestui Gran Turismo cu patru portiere.

Fără a sacrifica sportivitatea si eleganța, noul Gran Turismo combină puterea totală de 380 CP (279 kW) cu cel mai bun consum, care este de numai 6,8 l/100 km (41,54 mpg imp.), conform metodei de testare NEDC. Rezultă astfel că emisiile de CO2 sunt de numai 159 g/km. Astfel, Panamera S Hybrid nu este numai cel mai economic automobil Porsche din toate timpurile, ci face si un pas important, mai mult decât toate automobilele hibride de producție, din clasa sa, clasa de lux, atunci când vine vorba despre consumul de carburant si emisiile de CO2. 

Iar aceste valori sunt atinse grație anvelopelor opționale Michelin all season, care au o rezistență si mai redusă la înaintare, fiind dezvoltate special pentru Panamera. Dar, chiar si cu anvelopele standard, consumul noului model hibrid de la Porsche se situează la un nivel fără precedent de scăzut pentru această clasă, 7,1 l/100 km (39,79 mpg imp.), conform metodei NEDC – ceea ce înseamnă si 167 g/km CO2. Panamera S Hybrid impune noi standarde, atât în ceea ce priveste performanțele clasice, dar si în ceea ce priveste caracteristicile automobilului, atunci când acesta este comparat cu alte automobile hibride. 

Panamera S Hybrid accelerează de pe loc până la 100 km/h (62 mph), în 6,0 secunde, atingând viteza maximă la 270 km/h (168 mph). Autonomia în modul exclusiv electric este de aproximativ doi kilometri (1,24 mile), iar deplasarea este posibilă până la viteza de 85 km/h (53 mph), în funcție de situația de condus. Porsche hybrid drive este, de asemenea, singurul sistem din lume capabil să exploateze rezervele adiționale de consum, grație asa numitei „navigări”, pe autostrăzi si drumuri principale. 

Aceasta permite decuplarea si oprirea motorului cu ardere internă, la viteze de până la 165 km/h (103 mph) (Cayenne S Hybrid: 156 km/h (97 mph)), în timpul perioadelor în care motorul cu ardere internă nu trebuie să furnizeze putere. Panamera S Hybrid este propulsată de aceeasi combinație de motoare, care si-a demonstrat calitățile si în cazul modelului Cayenne S Hybrid: Propulsia principală este asigurată de un motor V6 de trei litri, cu compresor, care furnizează 333 CP (245 kW), acesta fiind ajutat de un motor electric de 47 CP (34 kW). Ambele unități sunt capabile să propulseze Panamera S Hybrid, fie de unele singure, fie în combinație. 

Motorul electric funcționează si ca generator, dar si ca demaror. Împreună cu sistemul de decuplare, acesta formează modul hibrid compact, poziționat între motorul cu ardere internă si transmisie. Motorul electric este conectat la o baterie cu hidrură nichel metal (NiMh), unde este stocată energia electrică recuperată din frânare si mers. Transmisia puterii este administrată de cunoscuta cutie Tiptronic S cu opt viteze, cu rapoarte lungi, care este o dotare standard pentru modelele Cayenne. 

Dotările standard pentru Panamera S Hybrid sunt chiar mai bogate decât cele, deja foarte cuprinzătoare, ale modelului Panamera S cu propulsor cu opt cilindri. De exemplu, modelul hibrid este echipat standard cu suspensie pneumatică adaptivă, inclusiv cu sistemul adaptiv de amortizoare cu PASM, cu Servotronic si un stergător în spate. Noul Gran Turismo dispune, de asemenea, de conceptul inovator de display de la Cayenne S Hybrid, care furnizează soferului toate informațiile relevante despre starea exactă a modului de conducere hibridă.

Cu noua variantă hibridă, gama Panamera include acum sase modele diferite. Această ofertă subliniază importanța strategică a “Porsche Intelligent Performance“ si creează highlight-uri complet noi în segmentul automobilelor de lux – de la sport si până la grija față de mediul înconjurător. Iar aceasta rezonează cu ceea ce-si doresc clienții, având în vedere că se confirmă deja un succes mare de piață. La aproximativ 15 luni de la debutul vânzărilor, aproape 30.000 de exemplare au fost deja livrate.

Aceasta înseamnă că Gran Turismo a obținut o cotă de 13 procente din segmentul de lux. Noul model va creste si mai mult atracția exercitată de cea de-a patra gamă de modele Porsche. Panamera S Hybrid va fi disponibil pe piață începând cu luna iunie 2011 si îsi va sărbători premiera mondială la Salonul Auto de la Geneva, la începutul lunii martie. Conferința de presă va fi susținută la standul Porsche situat în hala 1, standul 1050, la ora 7:30, pe data de 1 martie 2011 si va fi transmisă live, pe internet, la www.porsche.com/geneva.

Adaugati comentariu