Noul Porsche 911 GT3 RS, inspirație clară din motorsport

911 GT3 RS

Noul Porsche 911 GT3 RS, cea mai puternică versiune a lui 911 cu motor aspirat, urmează să fie prezentat publicului în premieră mondială cu ocazia Salonului Auto de la Geneva. Pentru cei nerăbdători avem însă deja încă de-acum detaliile ultimului produs de la Weissach.

Așadar, în mai puțin de un an, Porsche prezintă cel de-al treilea GT sportiv de serie, predecesorii fiind 911 GT3 și 911 GT2 RS. Noul model a avut ca punct de plecare chiar prima dintre cele două versiuni, care a fost  îmbunătățită pentru a combina motorul aspirat de patru litri și mai performant (oferă 520 CP) cu o configuratie a șasiului inspirată din motorsport, care a constat în recalibrarea sistemului de direcție pe puntea spate, pentru dinamicã și precizie maxime.

Motorul boxer livrează o putere cu 20 CP mai mare decât motorul modelului anterior și decât cel al fratelui 911 GT3. Cu o turație maximă de 9.000 rpm, această versiune reprezintă alegerea ideală pentru o sportivă pursânge și, alături de transmisia PDK cu șapte trepte calibrate special permite o accelerație de la 0 la 100 km/h în 3,2 secunde, în timp ce viteza maximă este de 312 km/h.

Tehnologia preluată din motorsport asigură o dinamică excepțională. Pivoții sferici ai articulațiilor asigurã o precizie mai mare față de bucșele convenționale, jantele de 20 de inci, de construcție ușoară, cu anvelope sport 265/35, nou dezvoltate, pe puntea față, sporesc agilitatea și direcția, în timp ce roțile de 21 de inci, cu anvelope 325/30, pe puntea spate, îmbunătățesc tracțiunea. Ca în cazul tuturor modelelor GT, și 911 GT3 RS beneficiază de pachetul Clubsport fără costuri suplimentare. Acesta include un sistem de bare pentru protectia la răsturnare, un stingãtor manual de incendiu, pregătire pentru montarea unui întrerupător de deconectare a bateriei și o centurã de siguranță cu prindere în șase puncte, pentru o experiență și mai sportivă la volan.

Aerodinamica a determinat designul caroseriei late, cu greutate optimizată, care iese în evidență prin eleronul rigid clasic. Look-ul tipic unei mașini de curse continuă la interior, cu scaunele sport cu susținere laterală, realizate din fibră de carbon, panourile portierelor cu greutate redusă și prevăzute cu plase de depozitare și mânere speciale de deschidere a ușilor, absorbția redusă a sunetului și noul hayon de construcție ușoară.

Departamentul motorsport Porsche a creat și un pachetul opțional, Weissach, care asigură o reducere suplimentară a greutății. Pachetul include componente suplimentare din carbon pentru șasiu, la interior și la exterior, precum și jante de magneziu, disponibile opțional. În configurația cu cea mai ușoară construcție, acest pachet reduce greutatea noului 911 GT3 RS până la 1.430 kg.

În România, prețurile pentru noul model sport de înaltă performanță încep de la 169.380 EUR fără TVA.

 

 

Adaugati comentariu