Noul Porsche Cayenne: Imagini și informații oficiale

Noul Porsche Cayenne a fost lansat oficial, în avanpremiera debutului de la Frankfurt. A treia generație a SUV-ului Porsche este mai ușoară și mai dinamică, beneficiind de motorizări turbo noi și, în premieră, de direcție integrală.

Bazat pe platforma MLB, partajată cu frații de concern Audi Q7 și Bentley Bentayga, Cayenne este cu până la 65 kg mai ușor, cu 63 mm mai lung și cu 9 mm mai coborât decât predecesorul său. În ton cu pretențiile sportive, ampatamentul de 2.895 mm este cu 10 cm mai mic decât la Audi. Chiar dacă plafonul este decupat sensibil mai abrupt spre spate, volumul portbagajului este acum cu 100 litri mai generos: 770 litri.

Structura caroseriei este realizată dintr-un mix inteligent de materiale, combinând oțelul cu un exterior din aluminiu, podea, cadru de susținere motor și elemente șasiu din aluminiu. Noua baterie Li-Ion Polymer a redus masa la gol cu 10 kg, cel mai ușor Cayenne cântărind acum 1.985 kg, față de 2.040 kg în trecut, iar cel mai greu (Cayenne S), 2.020 kg.

Noul Cayenne nu este doar mai sportiv, ci și mai confortabil ca niciodată, Porsche oferind pentru noul SUV tracțiune integrală standard și opțional suspensie activă Porsche 4D sau suspensie pneumatică cu trei camere și barele stabilizatoare active PDCC. Jantele au diametrul minim de 19 inch și pot ajunge, contra cost, până la 21 inch, anvelopele spate fiind mai late decât cele de pe puntea față. O premieră absolută sunt frânele opționale Porsche Surface Coated Brake (PSCB), cu discuri acoperite cu un strat din carbid de tungsten, pentru un randament mai bun și o uzură redusă. Opțional, Cayenne poate fi specificat și cu discuri ceramice.

porsche-cayenne (18)

La lansare vor fi disponibile două versiuni cu motorizări cu șase cilindri, alimentate exclusiv cu benzină: Cayenne, 3.0 litri turbo cu 340 CP și 450 Nm și Cayenne S, 2,9 litri bi-turbo cu 440 CP și 550 Nm. Modelele Cayenne accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,2 secunde (5,9 secunde cu pachetul Sport Chrono) și atinge o viteză maximă de 245 km/h, în timp ce Cayenne S are nevoie de numai 5,2 secunde (4,9 secunde cu Sport Chrono) și ajunge la 265 km/h. Ambele motoare sunt cuplate la o nouă transmisie cu opt rapoarte, cu convertizor de cuplu. Cayenne consumă în medie 9,0-9,2 l/100 km, iar Cayenne S 9,2-9,4 l/100 km.

Un detaliu pur sportiv, preluat de la modelele sportive ale companiei, este butonul de selectare a modului de condus, montat pe volan. Sunt disponibile patru setări: Normal, Sport, Sport Plus și Individual. Prin apăsarea butonului separat Sport Response din centru activează setările de maximă performanță pentru motor și transmisie. Pachetul Sport Chrono aduce în plus modul distinct PSM Sport Mode, ce ascute și mai mult potențialul dinamic al noului Cayenne.

Noul Cayenne este dotat standard cu faruri full-LED. Opțional se oferă faruri adaptive Dynamic Light System (PDLS) cu 84 de diode luminoase controlate individual și funcții de iluminare în viraje și de adaptare a intensității fasciculului la condițiile de drum. Stopurile folosesc, de asemenea, tehnologia full-LED, fiind unite printr-o baghetă luminoasă ce găzduiește literele ce compun brandul Porsche.

Interiorul afișează un layout familiar, inspirat de la Panamera, remarcându-se același ecran tactil central cu diagonala de 12,3 inch, acces la internet și control vocal, respectiv comenzile 100% touch (cu funcție de răspuns – haptic- la comenzi prin vibrații) prezente pe consola centrală și tunelul median. Turometrul analogic este încadrat de două ecrane de câte 7 inch, configurabile, pe care pot fi afișate informații diverse, inclusiv hărțile sistemului de navigație sau imaginile furnizate de sistemul de vedere pe timp de noapte cu cameră video termo-sensibilă.

porsche-cayenne (15)

Adaugati comentariu