Noul Porsche Panamera a fost dezvăluit


Pentru cea de-a doua generatie a modelului Gran Turismo, Porsche introduce primul model hibrid alimentat electric din gama automobilelor de lux. Alaturi de modelul Panamera S E-Hybrid, care are o putere totala de 416 CP, isi fac debutul alte doua versiuni de lux, cu un ampatament extins si un motor complet nou, V6 de trei litri, cu alimentare biturbo, pentru modelele Panamera S si Panamera 4S.

Gama Panamera a fost extinsa, cuprinzand acum zece modele definite de sportivitate si confort. Evolutia tehnologica a facut posibila o economie de combustibil de 56%, in timp ce confortul operarii masinii si al experientei condusului a fost imbunatatit. Noul model Panamera subliniaza pozitionarea sa exceptionala cu un limbaj de design mult mai expresiv, aliniat noii generatii de masini sport, care se remarca prin linii stricte, contururi mai pronuntate si elemente de caroserie cu forme noi.

Pe scurt, noul model Porsche Panamera este chiar mai eficient, mai sportiv, mai confortabil si mai elegant. Noua generatie Gran Turismo se prezinta in premiera mondiala in cadrul evenimentului Auto China, care va incepe pe 21 aprilie 2013, la Shanghai.

Modelul Panamera S E-Hybrid reprezinta o evolutie importanta in clasa hibrizilor, avand un motor electric mai puternic, o baterie mai performanta, care genereaza mai multa energie si care are capacitatea de a se incarca extern de la reteaua electrica. Transmisia electrica produce 95 CP (70 kW), mai mult decat dublul puterii produse de motorul electric al modelului anterior, care genera 47 CP (34 kW).

Energia este produsa de bateria litiu-ion nou dezvoltata, care la 9,4 kWh dispune de o capacitate energetica de cinci ori mai mare fata de bateria anterioara din hidrura de metal nichel, care producea 1,7 kWh. Atunci cand este conectata la o priza industriala, bateria poate fi incarcata in aproximativ doua ore si jumatate, cu ajutorul incarcatorului integrat de la bord si a standardului Porsche Universal Charger (AC), si poate fi incarcata in mai putin de patru ore cand este conectata la o priza conventionala de uz casnic.

Modelul Panamera S E-Hybrid depaseste cu mult performantele de condus ale modelului anterior. In plus, consumul de combustibil NEDC, care era initial de 7,1 l/100 km, a fost redus cu 56%, ajungand la 3,1 l/100 km. Acesta echivaleaza cu emisii CO2 de 71 g/km. In acelasi timp, performanta motorului electric in timpul condusului a fost imbunatatita substantial, in ceea ce priveste acceleratia, autonomia si viteza maxima. Soferul se poate bucura acum de experienta de a conduce o masina complet electrica, fara a consuma combustibil si fara emisii, masina fiind ideala pentru mediul urban. Distanța maxima de rulare, in regim de alimentare electrica, a modelului Panamera S E-Hybrid este de 36 kilometri conform testelor NEDC.

Aceasta poate varia in timpul operatiunilor din viata reala, deoarece, de exemplu, in timpul testelor NEDC, aerul conditionat si sistemul de incalzire sunt oprite. Un interval realist al distanței de rulare in regim de alimentare electrica variaza intre 18 si 36 km – iar in conditii favorabile, poate chiar depasi aceasta limita. Modelul Panamera, in noua versiune hibrid poate atinge viteza maxima de 135 km/h, in timpul operatiunilor electrice.

Timpul de acceleratie de pe loc la viteza de 100 km/h a fost redus cu jumatate, ajungand la 5,5 secunde. In aceasta situatie, ajuta functia de impuls electric, performanta motorului electric depasind-o pe cea a motorului cu combustie. Impulsul poate fi activat, de asemenea, de kick-down – in situatii speciale, cum ar fi depasirile. Viteza maxima a masinii este de 270 km/h. Conceptul paralel hibrid complet dezvoltat de Porsche opereaza prin „inertie” la viteze mai mari, ceea ce inseamna ca activeaza inertia odata cu oprirea combustiei interne a motorului si recuperarea energiei, generand electricitate.

Mai multa performanța si eficiența prin micsorare: noul motor V6 biturbo

Stimularea performantei si eficientei este o competenta de baza la Porsche. In dezvoltarea noului Panamera, aceasta a dus la conceperea unui motor complet nou implementand conceptul de downsizing: un motor V6 cu cilindree de trei litri si incarcare biturbo. Motorul V6 biturbo il inlocuieste pe cel anterior, V8 cu 4,8 litri, folosit pentru Panamera S si Panamera 4S, si este acum utilizat pentru noile versiuni Executive ale modelului Panamera 4S.

Parametrii de baza, sunt, in sine, indicatori de progres: forța mai mare cu 20 CP si cuplu cu 20 de Newton metri mai mult, dar si economie de combustibil de pana la 18%, comparativ cu motorul V8 de la modelul precedent. Aceste imbunatatiri ii asigura soferului un motor mai puternic si mai eficient; turbocompresorul dezvolta un cuplu maxim de 550 de Newton metri, si e disponibil pentru o varietate de viteze, pentru o putere superioara si uniforma, chiar si la turatii reduse.

Noile generatii ale modelelor Panamera vor fi lansate pe piata in iulie 2013. In Romania, preturile incep de la 90,877 euro pentru Panamera Diesel si 92,389 Euro pentru Panamera. Panamera 4 costa 98,065 euro, Panamera S 112,313 euro si Panamera 4S 118,148 euro. Panamera S E-Hybrid costa 121,390 euro, si este urmata de Panamera GTS la 133,563 euro si Panamera 4S Executive la 145,448 euro. Modelele de top sunt Panamera Turbo la 159,826 euros si Panamera Turbo Executive la 178,555 euro. Preturile includ TVA si sunt valabile in Romania.

Adaugati comentariu