Noul VW Golf este mai atractiv, mai inteligent și mai eficient

Noul VW Golf AutoExpert.ro

Marcând aniversarea a 50 de ani, noul VW Golf, a opta generație, are un aspect mai incisiv, un nou sistem de infotainment și îmbunătățiri mecanice.

Anul acesta, Golf împlinește 50 de ani, iar pentru a marca aniversarea, Volkswagen lansează o versiune îmbunătățită a bestsellerului său. Cei interesați vor putea comanda noul model peste doar câteva săptămâni. Noul Golf impresionează cu un sistem de infotainment de ultimă generație, un concept de operare mai intuitiv, un aspect mai incisiv al părților frontală și posterioară, precum și cu motorizări eficiente. Dintre acestea nu lipsesc propulsiile hibride plug-in cu o autonomie crescută, de aproximativ 100 km în regim complet electric. În plus, pentru prima dată la un Golf, un logo Volkswagen iluminat împodobește partea frontală.

Elemente de design noi

Noile Golf și Golf Variant pot fi recunoscute după partea frontală modificată. Printre elementele definitorii din punct de vedere vizual se numără logoul Volkswagen iluminat și farurile cu LED care au un design nou. Farurile matriciale IQ.LIGHT LED încorporează un nou fascicul principal, cu o rază de acțiune de până la 500 m. Blocurile optice din spate, IQ.LIGHT 3D LED02, de la ambele versiuni de caroserie au și ele un aspect nou.

Noul VW Golf AutoExpert.ro

 

Infotainment nou și ChatGPT

La interior există un sistem de infotainment nou, intuitiv, cu un ecran tactil de sine stătător și cu o diagonală de până la 32,8 cm. Acesta are la bază glisoare tactile optimizate ergonomic și iluminate, pentru controlul temperaturii și al volumului.

Noi sunt și volanul multifuncțional îmbunătățit și noul asistent vocal IDA. Utilizând un limbaj natural, IDA poate fi folosit nu numai pentru a controla aerul condiționat, telefonul sau sistemul de navigație, ci și pentru a accesa informații online. În viitor, Golf va avea la bord cea mai recentă generație de sisteme de infotainment, inclusiv chatbotul ChatGPT în asistentul vocal IDA. Prezentată la CES (Consumer Electronics Show) din Las Vegas la începutul lunii ianuarie, funcția poate accesa fără probleme baza de date în continuă creștere a inteligenței artificiale. Ocupanții pot interacționa cu mașina folosind limbajul natural și li se poate citi cu voce tare conținutul căutat în timpul călătoriei.

Noul VW Golf AutoExpert.ro

 

Parcare mai ușoară

Manevrarea noilor Golf și Golf Variant este ușurată datorită noilor sisteme de asistență, cum ar fi funcția îmbunătățită Park Assist Plus. La trecerea pe lângă un loc de parcare, aceasta poate detecta dacă spațiul este suficient de mare și începe procedura de parcare, preluând condusul, precum și accelerarea și frânarea. Tot ce trebuie să facă șoferul este să monitorizeze procesul de parcare. În plus, Park Assist Pro va fi pentru prima dată disponibil pentru Golf, permițându-le șoferilor să ghideze vehiculul în și din locurile de parcare cu ajutorul smartphone-ului. Vehiculul poate fi condus de la distanță dacă locul de parcare este foarte îngust, de exemplu. O altă caracteristică nouă e sistemul Area View – o vedere panoramică la 360° este creată cu ajutorul a patru camere, iar imaginea rezultată e transferată pe ecranul tactil al sistemului de infotainment. Acest lucru facilitează vizualizarea bordurilor și a marcajelor pentru locurile de parcare.

Nouă gamă de motorizări

Noii hibrizi plug-in de la Golf oferă o putere sporită și o autonomie electrică de aproximativ 100 km, suplimentar având o funcție de încărcare rapidă DC. Propulsiile mild hybrid la 48 V, extrem de eficiente, sunt atractive pentru șoferii care nu au acasă un wallbox. La debut vor fi disponibile nouă opțiuni: mild hybrid (eTSI), plug-in hybrid (eHybrid și GTE), turbo pe benzină (TSI) și turbodiesel (TDI). Golf GTI a devenit și mai sportiv, având mai multă putere decât predecesorul său. Alte variante Golf vor fi introduse succesiv pe parcursul anului 2024.

Noul VW Golf AutoExpert.ro

Scurtă istorie

Primul Golf de serie a fost construit la uzina Volkswagen din Wolfsburg, la sfârșitul lunii martie 1974. Lansarea oficială a avut loc în luna mai. Înainte de asta, Beetle și, implicit, combinația dintre un motor montat în spate și tracțiunea spate au caracterizat marca Volkswagen câteva decenii. La începutul anilor 1970, primul Golf – ca și Passat, Scirocco și Polo – a marcat începutul unei noi ere, a motorului montat în față și a tracțiunii pe roțile frontale. Conceptul modern și sigur al sistemului de propulsie, flexibilitatea mare, cu hayon și spătar rabatabil al banchetei, precum și designul au fost atât de convingătoare, încât Golful cu numărul un milion a ieșit de pe linia de asamblare în octombrie 1976.

în cele șapte generații care au urmat, Golf a fost întotdeauna cel care a făcut ca mobilitatea la prețuri accesibile, cu cel mai înalt standard tehnologic, să fie accesibilă tuturor. A venit cu tehnologii precum convertizorul catalitic și sistemele de propulsie eficiente și, în plus, a oferit elemente de siguranță precum sistemul ABS, airbagurile și primul sistem de tracțiune integrală ca dotări standard. Secretul succesului lui Golf constă și în faptul că designerii au transferat ADN-ul primei generații la succesoarele sale, cultivând aspectul clasic al Golfului.

Până în prezent, au fost vândute peste 37 de milioane de exemplare Golf din opt generații.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top