O SKODA pentru traficul urban

SKODA îşi continuă ofensiva de produse introducând cel de-al şaptelea model din gamă. Prin intermediul modelului Citigo, care are o lungime de 3,56 m, producătorul din Mladá Boleslav intră în segmentul A00.

Citigo va debuta anul acesta pe piaţa de provenienţă, din Cehia. Alte pieţe europene vor urma la începutul verii lui 2012. Citigo oferă utilizarea la maximum a spaţiului şi locuri pentru patru pasageri. Citigo va fi lansat în versiunea de caroserie cu trei uşi, iar versiunea cu cinci uşi va fi disponibilă din 2012. 

“Citigo reprezintă unul dintre pilonii strategiei noastre de dezvoltare. Acesta pavează drumul pe care marca noastră va pătrunde într-un segment foarte promiţător,” declară Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, Preşedintele Consiliului de Administraţie ŠKODA. “Noul produs corespunde în totalitate filosofiei corporate a mărcii ŠKODA, exprimată prin sloganul “Simply Clever”. 

În ciuda dimensiunilor sale mici, acesta oferă un spaţiu interior amplu, dar este şi surprinzător de agil şi atractiv în ceea ce priveşte elementele de design şi tehnologiile utilizate. Deşi Citigo este un automobil de dimensiuni mici, este totuşi unul tipic ŠKODA — şi astfel se potriveşte perfect cu planurile noastre.”

Designerii au reuşit să ofere maşinii o imagine originală, care spune, încă de la prima privire: aceasta este noua ŠKODA. Grila cu lamele, a radiatorului, încadrată de o ramă cromată şi de farurile cu forme precise, oferă maşinii imaginea tipică a unui automobil ŠKODA. Designerii au făcut o treabă fantastică şi pentru restul caroseriei. Cu o lungime de 3,56 metri, o lăţime de 1,65 metri şi o înălţime de 1,48 metri, Citigo este unul dintre cele mai mici autovehicule din segmentul său. Volumul compartimentului pentru bagaje este de 251 de litri. Acesta poate fi extins la 951 de litri, prin plierea scaunelor din spate. 

Grupurile ţintă sunt şoferii tineri, familiile tinere şi, de asemenea, aşa-numiţii “best agers”, care caută o a doua sau chiar o a treia maşină. Aceştia sunt clienţi care sunt foarte sensibili în privinţa preţului şi au o abordare raţională în ceea ce priveşte automobilele, dar, pe de altă parte, au pretenţii foarte mari în ceea ce priveşte calitatea, caracterul practic, designul şi siguranţa. Odată cu Citigo, ŠKODA doreşte să câştige noi categorii de clienţi, pentru care, până în prezent, nu a existat nicio ofertă potrivită în segmentul maşinilor mici. 

Prof. Vahland: “Putem observa că cererea pentru automobile mici, cu un consum redus, la un preţ favorabil şi care au costuri de rulare rezonabile, este în creştere. Noul automobil mic de la ŠKODA reprezintă o reacţie la această tendinţă. Pătrundem pe un teren nou, iar Citigo va atrage mulţi clienţi, mai ales pe pieţele din Europa.”

Citigo pune accent pe siguranţă. Pentru prima dată într-un autovehicul ŠKODA, designerii au utilizat un airbag lateral cap-torace, pentru a proteja atât capul şoferului cât şi pe cel al pasagerului din faţă, iar împreună cu alte elemente, acesta formează un pachet de siguranţă exemplar pentru această clasă. 

În plus, siguranţa activă este semnificativ mărită de noul sistem de asistenţă la frânare “City Safe Drive”. Acest sistem este activat automat la viteze mai mici de 30 km/h, iar un senzor laser identifică pericolul unei coliziuni. Împreună cu Volkswagen up!, Citigo este, în prezent, singura maşină din segmentul automobilelor mici, care oferă un sistem de frânare automat în caz de urgenţă.

La lansarea modelului Citigo, vor fi disponibile două motoare noi, pe benzină, cu trei cilindri, de 1,0 litri: ambele vor avea un volum de 1,0 litri, iar puterile pe care le furnizează sunt de 44 kW/60 CP şi 55 kW/75 CP. În versiunea economică Green Tec, consumul mediu este de 4,2l/100km şi respectiv 4,3l/100km. Emisiile sunt de 97g şi 99g CO2/km. Consumul de carburant şi emisiile sunt de 4,5l/100km şi 105g CO2/ km pentru motorul de 44kW. Motorul de 55kW consumă 4,7l/100km şi emite 108g de CO2 pe km. 

Adaugati comentariu