Oficial: Audi Q4 e-tron Sportback Concept pe platforma MEB

Audi Q4 e-tron Sportback 2020

După ce a prezentat conceptul Audi Q4 e-tron la salonul de la Geneva în martie 2019, Audi a dezvelit astăzi și pe fratele său SUV coupe numit Audi Q4 e-tron Sportback care va intra în producție în 2021 alături de Q4 e-tron. 

Audi Q4 e-tron și Audi Q4 e-tron Sportback vor fi primele modele de la Audi produse pe noua platformă dedicată MEB dezvoltată de VW pentru VW ID.3, Skoda Eniaq și Seal elBorn.

În noua gamă electrică, Audi Q4 e-tron și Q4 e-tron Sportback se plasează în gamă sub Audi e-tron/e-tron Sportback. Audi Q4 e-tron/Q4 e-tron Sportback au aceeași lățime de 1,90 metri și același ampatament de 2,77 metri. Cu 4,60 metri lungime și 1,60 metri înălțime, Q4 e-tron Sportback este cu 1 cm mai lung și cu 1 cm mai scund.

Audi Q4 e-tron Sportback 2020

Spațiu interior similar cu cel de la Q5

Prin comparație cu Audi Q5, Q4 e-tron este cu 9 cm mai scurt și ampatamentul este cu numai 5 cm mai mic fiind mai apropiat de Q5 decât de Q3. Audi poziționează însă Audi Q4 e-tron și Q4 e-tron Sportback la limita superioară a clasei compacte. Faptul că nu există tunel central oferă loc suficient și pentru al treilea pasager în spate.

Audi Q4 e-tron Sportback 2020

Planșa de bord este identică cu cea de la Q4 e-tron cu indicatoare de bord virtuale și un ecran tactil de 12,3 inci pentru sistemul multimedia, foarte original, care este practic parte integrantă din elementul central al planșei de bord, fiind și orientat spre șofer.
Audi nu a ales însă o soluție foarte radicală deoarece a păstrat separat blocul climatizării în timp ce tunelul central are un design foarte curat, pe acesta fiind doar butoanele cutiei automate și cel de avarie. Nu lipsește nici un head-up display cu realitate augmentată.

Volanul sport cu trei brațe,aplatizat în partea inferioară și superioară, are comenzi tactile pe brațele laterale cu care se pot controla funcțiile utilizate mai des.

Versiune de top cu două motoare electrice

Conceptul prezentat este versiunea de top și dispune de două motoare electrice, câte unul la fiecare punte dând naștere unei tracțiuni integrale quattro electrice. Bineînțeles, nu există nicio legătură mecanică între punți. Dar o unitate de control se asigură că distribuția cuplului este optimă în orice situație conferind tracțiune eficientă pe orice tip de suprafață și anotimp.

În majoritatea cazurilor, Audi Q4 e-tron Concept este propulsat de motorul sincron spate dar când este nevoie de mai multă putere, sistemul electric quattro utilizează și motorul asincron față pentru a redistribui o parte din cuplu spre puntea față. Acest lucru se întâmplă predictiv, înainte ca roțile să patineze.

Motorul din spate dezvoltă 150 kW și 310 Nm în timp ce motorul față are 75 kW și 150 Nm, puterea totală a ansamblului fiind de 225 kW.
Bateria de 82 kW localizată în podea conferă o autonomie WLTP de 450 km și se poate încărca de la stații DC de până la 125 kW în doar 30 minute până la 80% din capacitate. Aceasta cântărește 510 kg și este amplasată în podea fiind parte integrantă a strcuturii de rezistență. Cu bateria amplasată între punți, Audi promite o distribuție perfectă a maselor de 50/50%.

Suspensia preia arhitectura de la VW ID.3 fiind de tip McPherson la puntea față și multilink la puntea spate fiind disponibilă și o suspensie adaptivă.

Cu alura sa de SUV coupe, Audi Q4 e-tron Sportback are un Cx de 0,26, cu 0,01 mai bun decât la Q4 e-tron.
Ambele versiuni Q4 e-tron/Q4 e-tron Sportback accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 6,3 secunde, iar viteza maximă este limitată la 180 km/h.

Audi promite că versiunile de bază, cu doar un motor care antrenează puntea spate vor avea autonomie și mai mare, de peste 500 km WLTP.

Din punct de vedere al designului, cele două modele sunt practic identice până la montantul central. Din față cele două modele se recunosc imediat prin grila single frame octogonală, perfect verticală care este și închisă pentru o aerodinamică mai bună și pentru că nu este nevoie de răcire.

În spate se observă stopurile conectate cu o bandă subțitre de LED-uri roșii și eleronul care împarte practic luneta în două. Tipic pentru Q4 e-tron Sportback sunt umerii spate care pleacă de la ușa din spate până la linia stopurilor și despre care Marc Lichte, designerul șef al lui Audi spune că reprezintă elementul său preferat de design.

Audi Q4 e-tron Sportback 2020

Conceptul rulează pe jante de 22 inci și nu este exclus să le vedem și în producția de serie, în timp ce vopseaua este o nuanță nouă gri kinetic iar zonele inferioare ale caroseriei sunt vopsite în gri închis.

Până în 2025, Audi are în plan să ofere mai mult de 20 modele electrice care să reprezinte 40% din vânzări (împreună cu versiunile Plug-In Hybrid).

Adaugati comentariu