Onor Campionului!

După un an excelent, în care s-a atins un nivel de performanță deosebit, Campionatul Național de Raliuri Dunlop a ajuns și la ultima reprezentație. Premiera calendarului, Raliul Moldovei – Comfert, urma să fie gazdă primitoare pentru bătălia finală pentru supremație.

Raliul Moldovei – Comfert avea să fie un test de maturitate și de raționalitate pentru pilotul Valentin Porcișteanu (ocupantul primei poziții în clasamentul general și mare favorit la câștigarea Campionatului Național de Raliuri Dunlop), în timp ce pentru Bogdan Marișca, contracandidatul său, era o cursă de totul sau nimic. Cu titlul de vice-campion asigurat, Marișca se vedea pus în postura omului care nu are altă alternativă decât victoria, pe care trebuia să o coroboreze cu o evoluție modestă din partea lui Porcișteanu (mai concret, era nevoie de o clasare a piteșteanului mai jos de locul 7 în etapa moldavă).

În afară de ineditul etapei, urbea lui Bacovia bucurându-se pentru prima dată de contactul cu lumea raliurilor, altă premieră notabilă înregistrată la Raliul Moldovei – Comfert a fost revenirea, după o pauză de aproximativ doi ani, a îndrăgitului echipaj Claudiu David/Mihaela Beldie. Întoarcerea lui Claudiu la disciplina care i-a adus atâția admiratori a fost salutată de toți fanii fenomenului, fiind universal acceptată părerea că dacă ar lua startul într-un sezon complet, el ar contribui la creșterea competitivității și ar deveni unul dintre principalii favoriți la victoria finală. 

Acest raliu nou, cu probe nemaibătute până atunci, constituia o premieră și pentru piloți. Vineri s-au desfășurat primele două speciale ale etapei. Bogdan Marișca a debutat în trombă, jucând totul pe atac, și și-a trecut în cont un scratch și un loc doi. El a fost urmat pe ambele probe de colegii și prietenii săi de la Cluj, Marco Tempestini și Daniel Ungur, care încercau tot ce le stătea în putință să deturneze în ultima clipă titlul național către vitrina lui Marișca. 

Porcișteanu a mers chibzuit, fără să forțeze deloc, dar abordarea sa se traducea printr-o întârziere de 35,5 secunde după numai 17 km de probe. Ultima probă a zilei, super speciala Selena, alergată pe kartodromul din Bacău, s-a desfășurat cu tribunele pline, fiind de apreciat apropierea unor spectatori dintr-o zonă cu o cultură a motorsportului mai puțin dezvoltată, față de fenomenul automobilismului sportiv. Cel mai rapid a fost maghiarul Gergo Szabo, urmat de Daniel Ungur și de Dan Gârtofan. 

Ziua Z
Ultima zi a competiției, de fapt ultima zi a campionatului, era compusă din câte trei treceri pe probele Chietrosu (9 km), Hemeiuș (8 km) și Chietrosu-Trebeș (12,2 km). Prima buclă a consemnat trei victorii pe linie pentru Marișca; Bogdan era foarte concentrat la cursă și aștepta orice pas greșit din partea lui Porcișteanu. A doua buclă a adus o victorie pentru Daniel Ungur și un binemeritat loc întâi pentru talentatul Claudiu David. Ultima probă din buclă i-a revenit tot lui Marișca, el conducând autoritar clasamentul provizoriu al raliului. În tot acest timp, Porcișteanu se plimba pe probe, obținând exact rezultatele care îl apropiau kilometru cu kilometru de titlul național.

Ultima buclă a adus o victorie de probă pentru Tempestini și încă una pentru Marișca, dar deteriorarea serioasă a traseului a condus la anularea ultimei probe speciale a zilei. În aceste condiții, de la adăpostul locului patru la general (cu o întârziere de 3 minute și 42 de secunde) echipajul Valentin Porcișteanu/Dan Dobre se încununa cu laurii de campion. Ziua s-a încheiat cu a doua super specială a Raliului Moldovei – Comfert, desfășurată în centrul orașului Bacău, și care a avut caracter demonstrativ, de rally show. Piloții au avut ocazia să facă un show pe cinste și să ofere un spectacol de gală mulțimii de spectatori care a înfruntat ploaia torențială pentru a urmări evoluția favoriților. 

Cele mai dramatice momente ale raliului s-au petrecut la clasa automobilelor cu două roți motrice, unde George Grigorescu și-a asigurat in extremis titlul de campion național pe ultima probă, în detrimentul lui Vlad Cosma. Exact aceeași situație s-a petrecut și la Cupa Dacia, unde Viorel Ivan a scăpat printre degete titlul național, în urma unor probleme tehnice, în favoarea lui Bogdan Năstase. 

La final Porcișteanu și-a atins scopul. În urma unei evoluții ultra-precaute el a terminat al cincilea în cursă, dar al patrulea în clasamentul FIA, deoarece Claudiu David nu puncta la general. El a dobândit astfel mult râvnitul titlu de campion național absolut al Campionatului Național de Raliuri Dunlop 2011.

Felul în care a abordat Vali etapa băcăuană poate fi blamat sau nu, multe voci fiind de părere că nu a fost chiar o evoluție de mare campion, dar cu siguranță că acest rezultat va fi cel mai frumos loc 4 din cariera sa, un rezultat de care-și va aminti mereu cu drag. Nu ne rămâne decât să dăm Cezarului ce-i al Cezarului, să-l aplaudăm și să-i urăm să aibă evoluții din ce în ce mai bune pe viitor. Colectivul redacțional al revistei AutoExpert îți urează felicitări, Vali!

Radu GurămultăCredit foto: Dunlop și Sorin Pop

Adaugati comentariu