Dacă unii oferă automobile pur electrice, iar alții mizează pe hibrizi, Opel se plasează undeva la mijloc prin promovarea tehnologiei Range-Extender.
Parcă pentru a compensa faptul că au ajuns relativ târziu la acest bal electric, GM a vrut să vină cu ceva nou, iar Ampera se laudă cu un concept inovator: vorbim despre un model electric cu autonomie extinsă, ce vrea să îmbine avantajele unui hibrid convențional cu cele ale unui model pur electric. Mai pe scurt, Ampera este propulsat de un motor electric de 150 CP ce poate fi alimentat fie de acumulatorii li-ion fie de un motor pe benzină de 1,4 l și 86 CP. Spre deosebire de un hibrid convențional motorul pe benzină nu are nici o legatură directă cu roțile, el fiind responsabil doar cu angrenarea unui generator, prin urmare a fost eliminată nevoia de a integra și o transmisie convențională. Pe lângă motorul electric principal mai există un motor electric secundar cu scopul de a interveni la viteze mari, situație în care un singur motor ar fi fost nevoit să fie folosit aproape de parametrii maximali. Așadar, tragem linia și avem: 1 motor pe benzină, 2 motoare electrice, un generator și 200 de kg de baterii li-ion.
Opel declară că un „plin“ electric îți asigură o autonomie undeva între 40 și 80 km, un interval pe care eu îl consider suspect de generos definit. Personal am reușit să parcurg 50 de km în regim urban, în condițiile în care am menajat accelerația și am folosit toate trucurile de eco-driving pe care le știu. Odată terminată bateria, Ampera dă semnalul motorului pe benzină, ce activează generatorul de curent care, la rândul său, ia locul bateriei. De aici cifrele de consum iau o turnură oarecum dramatică, spre 10 l/100 km în oraș, respectiv 6 l/100 km în regim extraurban. Înainte să dai pagina nervos că Ampera ți-a înșelat așteptările trebuie să conștientizezi faptul că aceste cifre sunt oarecum de așteptat, deoarece transformarea benzinei în electricitate nu va avea niciodată un randament ideal. Ampera este o mașină eficientă doar în circumstanțele în care ai posibilitatea să o încarci în mod constant, altfel dependența de benzină va avea întotdeauna un efect important asupra eficienței generale.
Date tehnice – Opel Ampera: Preț de bază: 44.702 euro cu TVA inclus; masă proprie/totală (kg): 1.715/2.080; L/l/h (mm): 4.405×1.800×1.430; volum portbagaj(l): 300; combustibil: benzină/ electric; cilindree (cmc): 1.398; putere max. kW(CP): 111(150); cuplu max. (Nm): 370; cutie de viteze/trepte: automată/1; viteza maximă (km/h): 161; sprint 0-100 km/h (s): 9; consum urban/extra/mixt: 0,9/1,3/1,2 (l); normă poluare/emisii CO2: Euro 5/27 g/km Concluzie: Portretul robot al cumpărătorului de Ampera este unul foarte restrictiv: trebuie să fie dispus să se despartă de 44.702 euro și să nu ceară o siglă premium în schimbul lor, iar, în plus, trebuie să dispună de infrastructura electrică necesară pentru a folosi mașina în parametrii în care ea a fost gandită.