Opel reînvie GSi

Opel Insignia GSi

Dacă BMW a creat M Performance, Opel a ales GSi pentru vârful de gamă al unui model. Mai sportiv, luxos și tehnologizat decât frații săi, așa s-ar putea rezuma caracterizarea acestuia, și este confirmat deplin în cazul Insigniei Grand Sport GSi.

Insignia GSi

Si este o siglă care, pe vremuri, era sinonimă cu cele mai rapide modele Opel, tradiția fiind începută în urmă cu 33 de ani, cu acel Kadett de 115 CP din 1984. Acum există versiunile OPC (Opel Performance Center) și, cum nimeni nu a vorbit despre faptul că GSi le va înlocui, avem de-a face practic cu vârful de gamă al unui model, botezat special, așa cum face și BMW cu M Performance.

Insignia GSi

În cazul noii generații a lui Insignia, avem de-a face cu variante pentru ambele versiuni de caroserie, Grand Sport și Sports Tourer și de două motorizări noi. Este vorba despre dieselul BiTurbo 2.0 de 210 CP și 480 Nm, respectiv un motor pe benzină turbo, cu cilindree similară, care oferă 260 CP și un cuplu maxim de 400 Nm în intervalul de la 2.500 la 4.000 rpm. Le-am pus la încercare în Provence, sub ochii atenți ai primului campion din istoria DTM, Volker Strycek, șeful OPC, care a supervizat dezvoltarea versiunii GSi și a și pilotat-o, la Nurburgring, obținând un timp cu 12 secunde mai bun decât al fostei generații OPC.

Insignia GSi

Garda la sol a fost coborâtă cu 10 milimetri comparativ cu celelalte versiuni ale Insigniei, mașina este mai ușoară cu 160 de kilograme față de vechea generație OPC, iar tehnologic vorbind este setată pentru a face performanță. Șasiul FlexRide, standard, controlează electronic amortizoarele și direcția, reducând la minimum mișcările caroseriei, iar unitatea de comandă calibrează permanent pedala de accelerație și modifică, în funcție de ritm, momentele de schimbare a treptelor transmisiei automate Aisin cu 8 rapoarte. Sunt disponibile trei moduri de rulare, Standard, Tour sau Sport, alegerea ultimelor două făcându-se prin intermediul unor butoane.

Tour amplifică senzația de confort, chiar și atunci când mașina este echipată, așa cum a fost în cazul nostru, cu jante de 20 de inch, însă dacă nu ai nevoie de modul Sport, care vine cu direcție și răspuns al accelerației mai precise, în traficul de zi cu zi, urban și interurban pe distanțe scurte/medii, modul Standard este o alegere potrivită. Chiar dacă direcția nu se întărește pentru a-ți da un sentiment deplin de control (nu o face, la nivelul așteptat, nici în celelalte moduri), foarte rapid vei descoperi că fie și cea mai mică mișcare a volanului este transmisă la roți.

Insignia GSi

Există și modul Competitiv, disponibil exclusiv pentru GSi, care se poate activa prin apăsarea dublă a butonului ESP și duce la anularea controlului tracțiunii. L-am testat pe circuitul de la Fontanage, acolo unde au fost dezvoltate pneurile Michelin Pilot Sport 4S, special concepute pentru acest model, și ne-a dat o doză superioară de adrenalină. Ruliul și-a făcut apariția, însă la un nivel care nu îngrijorează, și am avut posibilitatea de a simți deplin modul spectaculos în care-și face treaba sistemul de tracțiune integrală Twinster cu vectorizarea cuplului, unic în segment. Diferențialul convențional de pe puntea spate a fost înlocuit de două ambreiaje, cuplul fiind transmis nu doar față/spate ci și între roți, cu până la 100% pe una dintre ele, acționându-le independent.

Testul a presupus momente de slalom la viteze diferite, zone banking de pistă parcurse cu viteza minimă de 140 km/h sau secțiuni udate permanent (și afara era o temperatură de 0 grade) și ne-au permis să vedem cum diferențialul își face treaba deplin, eliminând practic subvirarea.

Cireșele de pe tort ale acestei versiuni sunt frânele Brembo, impecabile la frânările de urgență, și scaunele sport, dezvoltate special, care oferă o poziție și susținere laterală excelente. Remarcabil este că sunt mai ușoare decât un Recaro din Corsa OPC chiar dacă sunt reglabile electric inclusiv la nivel lombar și la pernele de susținere laterale, sunt încălzite, ventilate și oferă masaj.

  • Confortul oferit de sistemul FlexRideITracțiune foarte eficientăIScaunele specialeIIDirecție ”moale”IOferta restrînsă de culori exterioareIPachetele de asistență șofer sunt opționale

Verdict AutoExpert

GSi îți oferă cel mai bun diesel și cea mai bună variantă pe benzină din gama actuală Insignia, astfel că, în gama de preț 30.000-40.000 de euro este alegerea potrivită. Cu atât mai mult cu cât obții un GT practic, șic, și cu performanțe mai bune decât cele ale versiunii OPC din vechea generație. Sigur, poate că ne așteptam la rezultate chiar mai bune, în ton cu tradiția acestor ințiale, însă Opel nu a renunțat la versiunea OPC, și este de așteptat ca aceea să ni le ofere.
DATE TEHNICEOpel Insignia Gsi Grand Sport
Model2.0 Turbo2.0 BiTurbo
Motor/nr. cilindriL4, turboL4, bi-turbodiesel
Cilindree (cmc)1.9981.956
Putere maximă/turație (CP/rpm)260/5.300210/4.000
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)400/1.500-4.000480/1.500
Transmisieintegralăintegrală
Cutie de viteze8 trepte, automată
L/l/h (mm)4.910/2.093/1.445
Ampatament (mm)2.829
Volum portbagaj (l)490-1.450
Masă la gol (kg)1.683
Accelerație 0-100 km/h (s)7,27,9
Viteză maximă (km/h)250233
Consum urban/extr./mixt (l/100 km)11,2/7,1/8,69,2/5,7/7,0
Emisii CO2 (g/km)197186
Preț (euro cu TVA)32.90035.400

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top