Oferta Suzuki

Pauză la semafor

Noua Mazda 3 se numără printre primele modele compacte ce vor beneficia de aportul tehnologiei Start&Stop in echiparea standard.

În fiecare zi, motorul mașinii tale consumă carburant fără a produce mișcare. Un scenariu des întâlnit, de fiecare dată când te afli în coloană la semafor sau într-un blocaj de trafic, iar propulsorul menține turația de relanti. Sistemul i-STOP de la Mazda promite o reducere a consumului de carburant, dar și a emisiilor poluante, prin întreruperea alimentării motorului în situațiile în care mișcarea nu este posibilă.

Spre deosebire de sistemele convenționale Start&Stop prezente actualmente pe modele concurente, i-STOP nu se bazează exclusiv pe un motor electric pentru operațiunea de repornire a propulsorului. În schimb, bazându-se pe calitățile demonstrate de motoarele cu injecție directă DISI, sistemul i-STOP injectează benzină direct în cilindri pentru ca, în a doua fază, să o aprindă pentru a porni motorul. Inițial, un motor electric asistă procedeul de pornire, pentru a optimiza consumul de carburant.

Pentru a evita descărcarea bateriei principale, sistemul i-STOP beneficiază de aportul unui acumulator separat cu destinație precisă. Avantajul acestei tehnologii ține de rapiditatea procesului de repornire a motorului, întregul proces având o durată de doar 0.35 secunde, la jumătate față de sistemele disponibile în prezent. În viața de zi cu zi acest lucru se traduce printr-un confort sporit la volan, prin minimizarea vibrațiilor și a zgomotelor resimțite în habitaclu.

În teorie, integrarea sistemului i-STOP reduce consumul de carburant cu aproximativ 5%, valoare ce depinde în mare măsură de condițiile de trafic întâlnite. În situația în care mașina se află pe o pantă cu înclinație mai mare de 14 grade, sistemul i-STOP nu va interveni. Există și posibilitatea decuplării sistemului de către șofer prin intermediul unui întrerupător plasat pe consolă.

Noua Mazda 3 se numără printre primele modele ce vor beneficia de aportul acestei tehnologii avansate, opțiunea fiind disponibilă exclusiv pentru motorizarea pe benzină 2.0 l DISI.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Genesis anticipează sfârșitul trendului SUV

Genesis anticipează sfârșitul trendului SUV

Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer la Genesis și Vicepreședinte Executiv pentru Design în cadrul Hyundai Group, estimează că popularitatea SUV-urilor va ajunge

Scroll to Top