Pe verde

Skoda

Škoda Greenline are în componenţă un nou membru – Rapid Spaceback, întărindu-şi astfel poziţia în topul celor mai economice game de autoturisme aflate pe piaţă.

Rapid Spaceback este cel mai nou model din gama Greenline completând formaţia alături de noua Octavia și Yeti facelift. Începând cu luna noiembrie a anului trecut, ediţia super economică a propulsorului de 1,6 litri diesel și 105 CP poate fi comandată și sub capota primului hatchbach din istoria Skoda – Rapid Spaceback comercializat sub numele de Greenline. Cu numai 99g de CO2 pentru fiecare km, Rapid Spaceback Greenline se laudă cu un consum de carburant de numai 3,8 litri/100km în regim mixt. Această valoare este obţinută graţie noilor sisteme Start/ Stop, sistemului de recuperare a energiei la frânare, dar și anvelopelor special concepute pentru această gamă care se remarcă printr-o rezistenţă scăzută la rulare. Acest model continuă politica aplicată şi celui mai de succes reprezentant în România: Noua Octavia. Din punct de vedere tehnologic, noua Octavia este construită pe platforma comună MQB dezvoltata de grupul VAG (aceeași platformă pe care sunt fabricate și VW Golf mk VII, Audi A3, sau noul SEAT Leon).7

Pe lângă faptul că generația nou lansată este mai spațioasă, rafinată și mai luxoasă, inginerii care s-au ocupat de proiect au luat în considerare și latura ecologică. Astfel, în completarea versiunilor „clasice“ echipate cu binecunoscutele motorizări supraalimentate TSI (pe benzină) și TDI (alimentate cu motorină), cea mai nouă Octavia a primit și versiunea prietenoasă cu mediul, botezată „Greenline“ (asemenea generației anterioare). Škoda Octavia Greenline are ca bază de pornire motorizarea diesel de 1,6 litri care dezvoltă o putere maximă de 105 CP și un cuplu motor maxim de 250 Nm (între 1.500 și 2.750 rpm); tributul plătit zeului petrolului este de 3,8 l/100 km în medie. De parcă aceste date n-ar fi fost lăudabile, versiunea TDI, o marcă ce nu mai are nevoie de nicio prezentare în lumea auto: un simbol al eficacității.l/100 km.

Asta fără a opera asupra puterii maxime, ba din contra, aceasta ajungând până la valoarea de 110 CP. Se naște astfel întrebarea, firească de altfel, cum de poate un motor mai puternic decât cel din care a derivat să fie mai economic. Principalele modificări sunt reprezentate de un sistem start/stop foarte performant, de modificări asupra masei totale în sensul ușurării automobilului, de un nou soft de management al motorului, montarea unui filtru de particule, a unui sistem de recuperare a energiei la frânare, și utilizarea de anvelope ecologice și a unor elemente de caroserie modificate aerodinamic. Un alt aport important la economia de carburant și la reducerea emisiilor poluante îl are și transmisia manuală ale cărei rapoarte au fost modificate. Treptele sunt mai lungi, favorizând astfel un stil de conducere mai economic. Astfel, latura dinamică este ceva mai potolită, dar rezultatele comunicate de producător sunt remarcabile. Pe lângă cei 3,2 l/100 km necesari parcurgerii unui traseu mixt urban/extraurban, Noua Octavia Greenline produce doar 90 g CO2/km, valoare cu care stabilește un record în clasa compactă, și cu care se poate duela fără teamă chiar și cu modele din clase inferioare. Sprintul până la 100 km/h cu start de pe loc se efectuează în 10,8 secunde, în timp ce viteza maximă ce poate fi atinsă este de 194 km/h.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top