Chevrolet a lansat noua generație a sedanului său de clasă mică la Salonul Auto de la Detroit. Sonic, sau Aveo sedan, în funcție de pe care parte a Atlanticului îl privești se remarcă în primă fază printr-un design dinamic, pe alocuri chiar agresiv.
Cu toate ca umflatura din capota pare sa anunte un propulsor V8, noul Aveo Sedan va beneficia doar de motorizari cu patru cilindri in linie: versiunea de baza se va folosi de un 1.8 l benzina aspirat, iar cea de top va recurge la tendintele de downsize-ing din industrie in persoana unui 1.4 supraalimentat cu turbina capabil sa produca 138 CP.
In materie de transmisii, pentru prima unitate vor fi disponibile doua cutii (una manuala cu 5 trepte si una automata cu 6), in timp ce motorul turbo va putea fi comandat doar cu o transmisie manuala cu 6 trepte.
Desi nu este o mutare surprinzatoare, faptul ca americanii au inceput sa recurga la motoare supraalimentate subliniaza inca odata faptul ca viitorul este strans legat de propulsoarele de litraj mic. Platforma tehnica a lui Aveo nu a fost afectata de trecerea la patru portiere, puntea fata MacPherson si cea spate semi-rigida fiind indentice cu ce vei gasi pe un Aveo Hatchback.
In interior apare un mixt interesant intre layout-ul relaxat a lui Spark si materialele, finisarile si dotarile unui Cruze. Cum Aveo este pozitionat intre cele doua modele, aceasta situatie nu este neaparat iesita din comun, ramane doar de vazut daca americanii au reusit sa ia ce este mai bun de la ce doua modele. In momentul in care va disponibil la vanzare si in Romania, vom vedea daca Dacia Logan are de ce sa isi faca griji.