Piața de lumini auto crește exponențial

Luminile reprezintă o componentă esențială a oricărui vehicul. Și nici nu este de mirare. Ele oferă șoferului vizibilitate pe timp de noapte sau în condiții de vreme rea, dar, în egală măsură, au rolul de a le semnala celorlalți participanți la trafic prezența unui vehicul, poziția acestuia și chiar dimensiunile. În pus, luminile sunt prezente și în interior, având atât un rol practic, cât și unul estetic.

Piața acestor componente cunoaște o dinamică ascendentă, tendința fiind indusă de mai mulți factori. Este vorba mai întâi de creșterea volumului parcului auto mondial, dar și de efectele induse de legislația privind luminile, reglementările menite să crească siguranța rutieră sau de implementarea tehnolgiilor cu o eficiență sporită, precum cea LED. Nu trebuie însă uitat nici sporul indus de consumatorii tot mai avizi de tehnologii avansate și sofisticate, un exemplu fiind cererea tot mai mare pentru farurile inteligente sau luminile de zi de înaltă performanță.

Potrivit ultimei ediții a studiului realizat de compania americană de cercetări Marketsandmarkets, piața globală de lumini auto, estimată acum la 19,47 miliarde de dolari, va ajunge la 25,36 miliarde de dolari în 2018. În plus, precizează sursa amintită, rata de creștere anuală urmează să fie de 5,43%. Aceiași sursă precizează că halogenul va rămâne cea mai folosită tehnologie, beneficiind de faptul că este cea mai accesibilă și mai ieftină, indiferent dacă vorbim de prețul de achiziție sau de costurile post-vânzare. 

Luminile Xenon/HID își vor păstra poziția secundă, iar cele LED vor rămâne pe poziția a treia și peste cinci ani, precizează studiul la care am făcut referire. Însă, dacă ierarhia nu se va schimba,  nu același lucru se poate spune în ceea ce privește cota de piață, tehnologia LED urmând să cunoască o ascensiune remarcabilă, de la circa 14% în prezent, la peste 30% în 2018.

În fine, din punctul de vedere al piețelor, zona Asia-Pacific va rămâne numărul unu. Nimic surprinzător în condițiile în care China a depășit în 2012 America de Nord în ceea ce privește volumul de mașini noi comercializat anual, iar în zonă regăsim nu doar alte două țări fruntașe la acest capitol, Japonia și Coreea de Sud, ci și una dintre cele mai dinamice piețe emergente, India. Europa rămâne deocamdată pe locul doi, însă până la finalul perioadei care a făcut obiectul studiului va fi depășită de America de Nord, în special ca urmare a sporului pe care îl va înregistra producția de vehicule comerciale în uzinele de peste Ocean.

Adaugati comentariu