Pilotul BMW Marco Wittmann pe drumul către titlul DTM

Marco Wittmann (Germania) a profitat la maximum de pole positionul obţinut la Nürburgring (Germania) şi, după o evoluţie remarcabilă de-a lungul celor 49 de tururi ale cursei, a reuşit cea de-a patra victorie a sa din acest sezon DTM.

Wittmann
a păstrat primul loc la start şi treptat s-a îndepărtat de adversari pe
parcursul următoarelor tururi. După pit stopul obligatoriu, în care a făcut
trecerea de la pneurile opţionale (de compoziţie mai moale) la cele de bază
(mai dure), tânărul german – aflat la comenzile modelului Ice-Watch BMW M4 DTM
– a revenit în cursă în fruntea clasamentului. Wittmann a obţinut cel de-a
63-lea succes în DTM pentru BMW Motorsport şi cel de-al 15-lea pentru
constructor de la revenirea acestuia în campionat, în 2012. De asemenea,
pilotul în vârstă de 24 de ani a înregistrat şi cel mai rapid tur al cursei,
1:23,175, care a reprezentat cel de-al cincilea succes al BMW Team RMG în şapte
etape disputate în acest an – şi în runda din Masivul Eifel, considerată etapa
de casă a echipei.

În
clasamentul piloţilor, Wittmann are acum un avans de 64 de puncte faţă de cel
mai apropiat rival, cu un total de 120 de puncte în contul său. Datorită
victoriei lui Wittmann şi locului al şaptelea reuşit de Maxime Martin (Belgia,
Samsung BMW M4 DTM), BMW Team RMG a acumulat 159 de puncte şi este liderul
echipelor cu un avans de 67 de puncte. De asemenea, BMW ocupă primul loc şi în
clasamentul constructorilor, cu 302 puncte.

Asemenea
celor doi piloţi BMW Team RMG, Martin Tomczyk (Germania) a încheiat şi el în
puncte cu modelul BMW M Performance Parts M4 DTM. Spre deosebire de Wittmann şi
Martin, pilotul de la BMW Team Schnitzer a pornit cu pneuri de compoziţie mai
dură (cele de bază) şi şi-a croit drum prin pluton până pe locul al optulea în
cea de-a doua parte a cursei. Aceeaşi tactică nu a dat roade în cazul lui Bruno
Spengler (Canada, BMW Bank M4 DTM), António Félix da Costa (Portugalia, Red Bull
BMW M4 DTM) şi Joey Hand (SUA, Crowne Plaza Hotels BMW M4 DTM). Cu toţii au
ratat o clasare în Top 10, încheind pe locurile al 12-lea, al 13-lea, respectiv
al 14-lea.

Timo
Glock (Germania) a coborât în clasament după un acroşaj cu Gary Paffett (Marea
Britanie, Mercedes), ceea ce a făcut ca pilotul modelului Deutsche Post BMW M4
DTM să nu aibă nicio şansă la o clasare în puncte. El a încheiat pe locul al
17-lea. Augusto Farfus (Brazilia, Castrol EDGE BMW M4 DTM) a pierdut multe
locuri în urma unei coliziuni cu Jamie Green (Marea Britanie, Audi) şi în cele
din urmă a abandonat după 36 de tururi.

Clasamentul piloţilor după etapa 7/10

1. Marco Wittmann 120p;

2.
Mattias Ekström 56p;

3.
Edoardo Mortara 56p;

4.
Mike Rockenfeller 53p;

5. Bruno Spengler 42p;

6.
Christian Vietoris 41p;

7. Maxime Martin 39p;

8.
Adrien Tambay 36p;

9. Augusto Farfus 33p;

10. Timo Glock 33p;

11.
Jamie Green 28p;

12.
Robert Wickens 27p;

13.
Miguel Molina 26p;

14.
Paul di Resta 24p;

15. Martin Tomczyk 24p;

16.
Timo Scheider 19p;

17.
Pascal Wehrlein 15p;

18.
Daniel Juncadella 10p;

19.
Nico Müller 10p;

20. Joey Hand 7p;

21. António Félix da Costa 4p;

22.
Gary Paffett 4p.

Clasamentul echipelor

1. BMW Team RMG 159p;

2.
Audi Sport Team Abt 92p;

3.
Audi Sport Team Abt Sportsline 82p;

4.
Audi Sport Team Phoenix 72p;

5. BMW Team Schnitzer 66p;

6.
Original-Teile Mercedes AMG 65p;

7. BMW Team RBM 40p;

8.
Audi Sport Team Rosberg 38p;

9. BMW Team MTEK 37p;

10.
EURONICS / FREE MAN’S WORLD Mercedes AMG 31p;

11.
gooix Mercedes AMG 15p;

12.
Petronas Mercedes AMG 10p.

 

Clasamentul constructorilor

1. BMW 302p;

2.
Audi 284p;

3.
Mercedes-Benz 121p.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top