Planul de vânzări Skoda afectat de situația din Rusia

Vanzari Skoda | AutoExpert.ro

Problema cu prognozele și țintele de vânzări făcute pe câțiva ani înainte este faptul că trebuie să ia în calcul un număr foarte mare de factori, mulți dintre ei fiind în afara controlului companiei.

Planul de vânzări Skoda prevedea atingerea unui prag de 1,5 milioane de mașini vândute pe an începând cu 2018, însă căderea pieței din Rusia i-ar putea obliga să împingă termenul țintă un an mai târziu.

Luna trecută, vânzările din Rusia au scăzut cu 38% pe fondul prăbușirii economiei locale din cauza embargourilor impuse de țările UE și S.U.A.

În prezent, principalele piețe de desfacere pentru Skoda sunt China și Germania, iar compania spune că Marea Britanie ar putea fura locul trei Rusiei anul acesta.

Pentru a-și atinge ținta în 2018, Skoda ar avea nevoie de o creștere anuală medie de 9,6 procente, un lucru greu de imaginat în condițiile în care vânzările din Rusia, piața unde Skoda vindea în mod normal o zecime din întregul volum, au scăzut cu 3%. Același procent negativ s-a înregistrat și la finalul anului 2014, pe care Skoda l-a încheiat în scădere pe piața rusească.

Totuși, nimic nu este pierdut încă, iar analiștii își aduc aminte de cifrele din 2012, când în Rusia s-au vândut 2,9 milioane de mașini, pentru ca în anii următori (2013 și 2014) să înregistreze scăderi constante, asta după ce în prealabil în 2009 se ajunsese la 1,47 milioane de mașini vândute după un an 2008 cu aceeași cifră (record?) ca și 2012 de 2,9 milioane. Este limpede, deci, că este o piață instabilă, fluctuantă și imprevizibilă.

În plus, Skoda se bazează pe noi modele precum Fabia sau Superb care au toate șansele să se transforme în adevărate succese de piață.

Adaugati comentariu