Planul strategic Renault numit Renaulution: patru divizii separate – Renault, Dacia&Lada, Alpine și New Mobility

Luca de Meo este noul CEO și președinte Renault Dacia

Luca de Meo, CEO Groupe Renault, va prezenta pe 14 ianuarie în cadrul unei conferințe de presă planul strategic de reorganizare al lui Renault cunoscut sub denumirea de Renaulution.

Nu se știu încă multe detalii oficiale despre noul plan al lui Renault dar comunicatul Dacia din data 8 ianuarie ne dă mai multe indicii.
Astfel, grupul Renault se va organiza în patru divizii – Renault, Dacia & Lada , Alpine și New Mobility.
Acest anunț ne dă de înțeles două lucruri:
– Dacia devine o marcă total independentă în grupul Renault formând o divizie cu marca Lada, un brand cu profil asemănător
– Lada devine de asemenea un brand global

Cristophe Dridi, actualul șef al mărcii Dacia în România pe zona comercială și de producție preia de la 1 ianuarie 2021 responsabilitatea perimetrului industrial din România, Rusia și Maroc, în funcția de VP Global Access Industry și VP Industry Dacia și Lada. Cu alte cuvinte, Cristophe Dridi devine atât șeful uzinelor principalelor uzine Dacia de la Mioveni, Tanger și Casablanca dar șli al uzinei Lada de la Togliatti.

În același timp, Mihai Bordeanu este numit, începând din 1 ianuarie, în funcția de Managing Director Dacia Europa de Sud-Est și începând cu 1 februarie Country Head Romania.

Cu această ocazie, se separă activitățile comerciale și de marketing de cele de producție deoarece până acum toți foștii șefi ai mărcii Dacia în România, Christian Esteve, Francois Fourmont, Jerome Olive, aveau în sarcină atât operațiunile comerciale și de marketing cât și cele de producție dar ocupau și funcția de director general al Groupe Renault România.

Rămâne de văzut dacă mai exista în viitor funcția de director general Groupe Renault România sau doar cea de director comercial al Renault România sau cele două funcții vor fuziona într-una singură.

Planul lui Luca De Meo are mult sens deoarece mărcile Lada și Dacia au profile asemănătoare. În perspectiva gândită de De Meo de a poziționa marca Renault mai sus, va rămâne mult loc de acțiune pentru mărcile low-cost Dacia și Lada.
De Meo, care a lucrat mult timp și în concernul VW, se gândește probabil că mărcile Dacia și Lada ar putea juca în noua organizare rolurile pe care le joacă mărcile Skoda și Seat în cadrul concernului VW, ambele fiind poziționate sub brandul fanion VW și concurând cam în aceleași segmente de prețuri.

Este evident că în noua organigramă mărcile Dacia și Lada vor căpăta mai multă greutate și independență, ceea ce din perspectiva noastră nu poate decât să ne bucure.

De asemenea, noua organizare ne arată că Renault nu va renunța la brandul Alpine și va continua să îl dezvolte. Alpine se bazează în acest moment pe un singur model dar Luca De Meo întrevede un mare potențial pentru divizia sport a lui Renault.

Nu în cele din urmă, a patra divizie, New Mobility, va include noile servicii de mobilitate în care intră printre altele și divizia de car sharing.

Adaugati comentariu