Planurile Hyundai-Kia până în 2025

Planurile Kia-Hyundai autoexpert.ro

Într-o conferință organizată pe 12 octombrie, grupul coreean ne-a prezentat strategia pe care o va urma în viitorul apropiat. Care sunt planurile Hyundai-Kia până în 2025? Iată-le, ”traduse” pe înțelesul tuturor!

Hyundai Motor Group a anunțat astăzi o nouă strategie globală. Acesta se întinde până în 2025. Totuși, unele dintre efecte vor fi simțite mult mai curând. Deci, să le luăm pe rând.

1. Toate vehiculele vor fi ”definite prin software” (SDV) până în 2025.

Adică, toate modelele vor permite actualizări wireless, de la distanță (OTA). Asta se datorează noilor platforme EV, controllerului integrat și unui sistem de operare dezvoltat special pentru acest scop. Grupul se așteaptă ca, până în 2025, 20 de milioane de mașini să fie capabile de actualizări OTA.

E interesant că posesorii mașinilor pot să achiziționeze și abonamente software. Nu știm dacă planurile Hyundai-Kia includ și plata per utilizare a scaunelor încălzite sau a altor opțiuni deja instalate pe mașină, așa cum am văzut la alți producători. Știm, însă, că anumite funcții de software pot fi cumpărate și ulterior, nu neapărat la achiziția mașinii.

Planurile Kia-Hyundai autoexpert.ro

Totodată, mașinile Grupului, împreună cu vehiculele speciale (PBV), cele aeriene, robotaxi și roboți se vor conecta în rețea. Astfel, posibilitățile de schimbare a informațiilor și de planificare a diverselor acțiuni ar putea deveni nelimitate. Mai mult, ecosistemul va fi deschis, permițând conectarea terțelor părți, (de ex. din logistică și cazare). Astfel, viața se va simplifica semnificativ.

Până în 2030, investițiile se vor ridica la echivalentul a 13 mld. euro. Acestea vor acoperi înființarea unui nou centru global de dezvoltare a softwareului.

„Crearea unor vehicule vizionare, dotate cu capacitatea de a evolua prin intermediul software-ului, va permite clienților să își mențină vehiculele la zi cu cele mai recente caracteristici și tehnologii mult timp după ce acestea au părăsit fabrica”, spune Chung Kook Park, șeful diviziei de R&D.

2. Vor fi dezvoltate noi platforme

Platformele se vor numi eM și eS, și vor simplifica procesul de dezvoltare a vehiculelor. Vor permite componentelor să fie distribuite în diferite segmente, reducând puternic costurile. De exemplu, bateriile și motoarele vor fi la fel pentru toate modelele EV. Sigur, vor exista combinații între ele, nu vom avea modele identice tehnic. Mașinile vor fi mai simple mecanic și mai dezvoltate virtual. Iar asta va crește eficiența personalizărilor Over The Air. Fiecare client va putea opta pentru servicii personalizate.

Ambele platforme vor fi introduse producție în 2025. eM va fi platforma principală. Va fi adaptată tuturor segmentelor și va crește autonomia cu 50% față de cele actuale. Va permite conducerea autonomă de nivel 3 sau mai mare. eS va fi o platformă skateboard pentru vehiculele speciale. Va echipa vehiculele pentru sectoarele de livrare, logistică și car-hailing.

Planurile Kia-Hyundai autoexpert.ro

Totodată, numărul mare de controllere va scădea, actualizările fiind simplificate. Noile controllere integrate vor include și funcțiile sistemului de infotainment și pe cele ale sistemelor de asistență ADAS.

Sistemul de operare ccOS va permite creșterea puterii de calcul și, în general, a performanței. Acesta va fi realizat în cooperare cu NVIDIA. Astfel, ccOS va avea la bază semiconductorul NVIDIA DRIVE. Astfel, informațiile venite de la camere, senzori radar și LiDAR vor fi procesate ultra-rapid. Un astfel de sistem complet va fi implementat în premieră în acest an pe modelul Genesis G90. Acesta va fi capabil de rulare autonomă de nivel 3. Sistemul va fi rafinat continuu, pentru a permite rulare autonomă de nivel 4 și 5 în viitor.

3. În planurile Hyundai-Kia apare o nouă ”platformă de date”

În sfârșit, toate datele legate de producția și exploatarea mașinii vor fi centralizate. Datele vor fi colectate de controllerul integrat, și procesate de un sistem de inteligență artificială. Acesta va compila date de la zeci de mii de mașini și de la semnale SOS de trafic, infrastructură și cartografiere. Astfel, Grupul va putea trimite informații variate fiecărui proprietar. De asemenea, va putea personaliza ofertele în funcție de obiceiurile acestuia. Un fel de ”cookies”. Și nu numai posesorii de modele coreene vor fi avantajați. Și cei care nu au o mașină, și apelează la servicii de închiriere vor primi informații din cele mai variate.

”Prin „mișcare” înțelegem mai mult decât simpla deplasare între locații. Vorbim despre întreaga călătorie de la un capăt la altul, de la ieșirea din casă și întâlnirea cu prietenii, până la lucruri precum încărcarea, cumpărăturile, mâncarea și, în final, întoarcerea acasă”, a explicat Chang Song, șeful diviziei Transportation-as-a-Service.

via Kia

 

Adaugati comentariu