Playstation și Red Bull construiesc vise

Prototipul X1 nu va vedea vreodată asfaltul unui circuit, dar noile tehnici de proiectare folosite în creeare lui au un potențial imens. Pe viitor, prototipul în sens clasic va fi înlocuit de machetele virtuale.

Sony Computer Entertainment anunţă detaliile prototipului maşinii de competiţii Red Bull X1, construite cu ajutorul celor mai avansate tehnologii reale. Prototipul X1 reprezintă visul împlinit de a trăi într-o lume în care design-ul maşinilor de curse nu este influenţat de regulamente. 

Realizat prin colaborarea dintre Polyphony Digital şi faimosul constructor de automobile de curse Red Bull Racing, alături de designer-ul auto Adrian Newey, prototipul oferă o performanţă ireală. 

Cu un design remarcabil, prototipul Red Bull X1 a fost supus mai multor etape de creaţie. Punctul de plecare a fost un model cu un singur loc, cu gardă la sol joasă, boltă de sticlă şi roţi acoperite, propulsat de un motor turbo twin cu injecţie directă. Rezultatul este remarcabil: 1.483 de cai putere şi 15.000 de rotaţii/minut, o viteză maximă de 400 de km/oră şi o forţă centripetă de 6G. 

Sub îndrumarea designer-ului Newey, conceptul a avansat de la stadiul de idee la realitate virtuală. Pentru acest model a fost propusă tehnologia “Fan Car”, întâlnită în competiţiile de Formula 1¸în anii ‘70, până în momentul în care a fost interzisă. Tehnologia integrează în construcţia maşinii o fantă care absoarbe aerul de sub maşină, minimizând presiunea, pentru mai multă aderenţă.

Construcţia regândită a automobilului demonstrează valoarea acesteia pe circuit, unde curbele, care în mod normal sunt abordate cu viteze mici, pot fi abordate acum la viteze mult mai mari. Noile cifre dezvăluie o forţă centripetă maximă care depăşeşte 8G, împingând limitele oricărui organism uman şi viteze ce depăşesc 450 de kilometri/oră. 

Rezultatul final se datorează combinaţiei dintre forma aerodinamică, bolta de sticlă, roţile acoperite şi aderenţa şi stabilitatea crescute, mulţumită aripilor faţă şi aripilor spate, precum şi fantelor inferioare şi fantelor laterale şi difuzorului spate. 
   
Emoţiile cele mai intense au venit o dată cu testul de anduranţă. Pilotul Sebastian Vettel a doborât cu 20 de secunde recordul înregistrat de pista Suzuka, la prima tură de circuit.
 
Adrian Newey, Chief Technical Officer pentru Red Bull Racing, declară: ”Rezultatele sunt impresionante: prototipul X1 reprezintă esenţa evoluţiei, oferind combinaţia ideală între cele mai avansate tehnologii şi design-ul care să le integreze. Acesta ar fi viitorul competiţiilor, dacă nu ar exista regulamente; dar iată că viitorul este posibil astăzi. Aşa cum pilotul Sebastian a demonstrat, noul prototip reprezintă echilibrul perfect între putere devastatoare şi control. Astazi, graţie PlayStation®3 şi Gran Turismo, putem testa viitorul. “

Kazunori Yamauchi, Preşedinte al Polyphony Digital Inc şi creatorul seriei Gran Turismo declară: “Prototipul X1 reprezintă punctul de întâlnire dintre lumea virtuală şi cea reală, iar acest lucru ne permite să  explorăm limitele tehnologiei şi ale design-ului. Proiectul X1 a fost motivat  de curiozitate, pasiune, cele două forţe care au adus împreună cele mai inovatoare soluţii în materie de design, tehnologie şi experientă în competiţii.”

Gran Turismo, alături de Red Bull, oferă întregii lumi prototipul X1, un model ce îmbină extraordinar imaginaţia, expertiza şi tehnologia.

Gran Turismo 5 conţine peste 1.000 de competiţii recreate, în care participă cele mai puternice automobile din circuitele NASCAR si WRC. Prototipul X1 este cea mai puternică maşină din competiţie şi cea mai rapidă care pleacă din grila de start. Publicul larg va avea oportunitatea de a conduce prototipul Gran Turismo 5, începând cu finalul acestui an, când jocul va fi disponibil în magazine.
[_newpage_].  
Specificaţii: 

„Prototipul X1 ” Specificaţii Tehnice
<Dimensiuni>
Lungime: 4,75m
Lăţime: 2,18m
Înălţime: 0,98m

Ampatament: 2,9m
Suprafaţă frontală de rulare: 1,85m
Suprafaţă posterioară de rulare: 1,78m

<Greutate>
Greutate fără accesorii: 545kg
Greutate aproximativă: 615kg

<Motor>
Motor de  3000cc V6 Twin Turbo (Injecţie directă)
Putere maximă: 1.106.0kw(1503,8ps)/15.000rpm *1.483cp
Cuplu maxim: 714,1Nm(72,9kgf*m)/12.000rpm

<Suspensii>
Suspensii active integrale

<Forţă de apăsare generată de fantele posterioare >
Forţă maximă 9800N(1000kgf), echivalent cu 1,63G

<Forţă de apăsare generată de fantele laterale/Efectul Venturi>
La100km/h: 1044,7N, (106,6kgf) echivalent cu 0,7G
La 200km/h: 4181,7N, (426,7kgf) echivalent cu 0,69G
La 300km/h: 9412,9N, (960,5kgf) echivalent cu 1,56G
La 400km/h: 16732,5N, (1707,4kgf) echivalent cu 2,78G

Calcule: Forţa G în viraje la 300 de km/h

Presiune pe roţi: echivalentă cu 4,19G (=Gravitaţie 1.00G+forţă de apăsare generată de fantele de aer 1,63G+fortă de apăsare generată de aripile laterale1,56G)
Coeficientul de frecare a roţilor: μ=1,97 (la bază μ=2,16, calculul eficienţei de reducere a fricţiunii: coeficientul este cu 91/5% mai mic în condiţiile de încărcare maximă)
Forţa G în viraje poate fi demonstrată prin intermediul cauciucurilor: 8,25G (4,19 * 1,97)â
*Specificaţii din corespondenţa cu diagrama

Date de test: Forţa G în viraje: 300km/h
Presiune pe roţi: 2.575,6kgf (Roţile frontale 1.142,7kgf+roţile posterioare1.432.9kgf)
Coeficientul de frecare pentru roţi: μ=1,97 (la bază μ=2,16, coeficientul este cu 91/5% mai mic în condiţiile de încărcare maximă)
Forţa G în viraje poate fi demonstrată prin intermediul cauciucurilor: 5073.9kgf
Forţa G în viraje: 8,25G (= 5.073,9kgf / 615kg)

<Performanţă>
0-60mph: 1,4sec
0-120mph: 2,8sec
0-200mph: 6,1sec
Viteză maximă: 280mph (450km/h)
Acceleraţie maximă longitudinală sau laterală 300km/h: 8,25G

Adaugati comentariu