Porsche 911 GT3 RS. Sau atunci când pleci direct de pe pistă pe stradă




Porsche GT3 RS

Porsche a construit întotdeauna automobile fantastice, măcar dacă ne gândim la gama 911. Dacă te gândeai că actuala generaţie 991 nu mai poate veni cu surprize, te-ai înşelat. Astăzi, proaspăt, de la Geneva, noul Porsche 911 GT3 RS.

Filosofia care stă în spatele celui mai fierbinte Porsche al momentului este foarte simplă: un automobil care să fie derivat dintr-unul de competiţie, păstrând toate atributele unui astfel de model, dar care să fie street legal 100%. Iar intervenţiile asupra trenului de rulare, a elementelor de aerodinamică şi asupra greutăţii fac din noul GT3 RS un model complet diferit chiar de Porsche GT3, din care a fost derivat. Nivelul de performanţă la care s-a ajuns este susţinut de timpul obţinut pe Nurburgring Nordscleife: 7 minute, 20 de secunde. În comparaţie, supercar-ul Carrera GT parcurgea aceeaşi configuraţie a traseului în 7 minute şi 29 de secunde. E limpede că noul Porsche GT3 RS va deveni etalonul clasei sale.

Motorul păstrează soluţia clasică, având aspiraţie naturală, fiind cea mai mare unitate de acest fel din actuala gamă Porsche – capacitatea este de 4 l. 368 kW (500 CP) şi 460 Nm sunt puşi în valoare de o transmisie automată PDK, cu reglaje noi pentru acest nivel de performanţă. Până la viteza de 100 km/h, cu start de pe loc, sunt necesare doar 3,3 secunde, în timp ce la viteza de 200 km/h se ajunge în doar 10,9 secunde. Consumul mediu anunţat de producător este de 12,8 l/100 km.

Autodesk VRED Professional 2014 SR1-SP7

Greutatea a fost ţinută cu atenţie sub control, mai ales că vorbim şi de un rollbar montat în habitaclu. Partea superioară a caroseriei a fost fabricată, în premieră pentru Porsche, din magneziu, iar compartimentul motor şi cel pentru bagaje au fost construite din fibră de carbon, aliajele uşoare fiind folosite în absolut toate locurile în care prezenţa lor ar fi fost posibilă. Aşa se explică cum de GT3 RS este cu 10 kg mai uşor decât GT3-ul civil. Din punct de vedere al aspectului, prima dată te loveşti de eleronul gigantic, chiar ostentativ, în timp ce aripile faţă prezintă unele decupaje cu care nu erai obişnuit la gama 911 (dar care îmbunătăţesc apăsarea aerodinamică). Şi în spate a fost preluat un element de la fratele Turbo, gurile pentru admisia aerului din pasajele roţilor. Spoilerul faţă are un desen inspirat de studiile de aerodinamică.

Autodesk VRED Professional 2014 SR1-SP7

Ca şi în cazul lui GT3, GT3 RS beneficiază de sistemul de direcţie integral, care comandă inclusiv roţile punţii spate, la unghiuri mici, care permit creşterea considerabilă a manevrabilităţii. Atât ecartamentul faţă cât şi cel spate au fost mărite, pentru a creşte manevrabilitatea la acest nivel de performanţă, dar şi pentru a permite montarea celor mai mari anvelope ce echipează în serie un Porsche din gama 911, iar puterea este distribuită punţii spate prin intermediul unui diferenţial LSD cu alunecare variabilă (Porsche Torque Vectoring plus).

Autodesk VRED Professional 2014 SR1-SP7

Interiorul a fost preluat, în mare, de la fratele GT3. Excepţie face rollbar-ul, extinctorul şi centurile de siguranţă în şase puncte (ce pot fi montate suplimentar). Dar şi scaunele sport de tip scoică, derivate din cele montate pe super sportiva Porsche 918 Spyder. Preţul de pornire în Anglia va fi de peste 130.000 lire sterline…

Adaugati comentariu