Porsche Panamera Sport Turismo: la granița dintre performanță, eficiență și practicalitate

Cu o parte frontală similară lui Panamera, dar cu o linie laterală ce amintește de un Shooting Break, conceptul Panamera Sport Turismo pregătește terenul pentru o abordare nouă din partea mărcii Porsche, bazată pe tehnologii hibride și caroserii din ce în ce mai variate.

Porsche si-a diversificat masiv portofoliul in ultimii ani, iar Panamera s-a dovedit a fi una dintre cartile castigatoare al producatorului cu sediul la Stuttgart. Bazandu-se pe popularitatea sedanului Porsche, nemtii au construit un concept care permite pastrarea unei siluete sportive cu un plus de practicalitate dat de alura de break. Spunem alura de break deoarece linia laterala nu este una clasica, ci cu accente de coupe.

Din punct de vedere tehnic Panamera Sport Turismo afiseaza titulatura „e-hybrid” care defineste un hibrid plug-in, in romaneste un hibrid ce poate fi incarcat la priza. Motorul pe benzina este unul V6 supraalimentat cu compresor de 3 l si 333 CP, foarte probabil imprumutat din curtea producatorului sora Audi. In completarea lui vine un motor electric ce produce 95 CP si un pachet de acumulatori cu tehnologie litiu-ion. Puterea totala a ansamblului hibrid este de 416 CP.

Din declaratiile oficialilor Porsche, Panamera Sport Turismo poate parcurge o distanta de 30 de km in modul full electric, iar viteza maxima ce poate fi atinsa doar cu electricitate este de 130 km/h. Incarcarea bateriei de acumulatori dureaza 2,5 ore la o priza clasica. Consumul mediu anuntat este de 3.5 l/100 km, iar emisiile de CO2 de 82 g/km. Cei interesati mai putin de performantele ecologice vor fi bucurosi sa afle ca Panamera Sport Turismo atinge 100 km/h in mai putin de 6 secunde.

Interiorul conceptului nu mai are nimic in comun cu un Panamera clasic si reprezinta un studiu de design si tehnologie ce prefigureaza un viitor digital pentru interioarele Porsche, bazate pe multiple ecrane cu functii touch-screen.

Adaugati comentariu