Posesorii de hibride pot folosi gratuit parcările administrate de PMB încă doi ani

Mașini electrice hibride plug-in

Posesorii autoturismelor hibride înregistrate în Bucureşti vor putea utiliza gratuit pentru o perioadă de încă doi ani parcările publice de utilitate generală.

Conform unei hotărâri aprobate astăzi de Consiliul General, cu 29 de voturi „pentru” şi 20 de abţineri, părcările publice administrate de Primăria Capitalei vor putea fi utilizate gratuit de posesorii de mașini hibride înmatriculate în București timp de doi ani.

În cadrul dezbaterilor, viceprimarul Stelian Bujduveanu a declarat că, în primă instanţă, şi-a dorit eliminarea gratuităţii pentru maşinile hibrid, dar în urma dezbaterilor publice a revenit asupra acestei decizii.

„Am decis să propun în faţa dumneavoastră un proiect care să aibă un termen de valabilitate pentru maşinile hibrid de încă doi ani de zile, în care această gratuitate să existe. Motivul pentru care am făcut această modificare este că nu ne putem asuma în faţa cetăţenilor un beneficiu, pentru a schimba ceva în acest oraş, iar ulterior, într-un timp foarte scurt, să îl retragem. De aceea, cred că gratuitatea pentru maşinile electrice şi hibride, care există încă din mandatul precedent, trebuie susţinută în continuare, dar digitalizată şi trecut la următorul nivel, ca să nu mai punem cetăţenii să treacă prin acel calvar birocratic de a depune cereri pentru a li se emite stick-ere de a fi lipite pe geam, ci a trece la următorul nivel – de a introduce numerele celor care beneficiază de gratuitate şi aduc un beneficiu real mediului înconjurător din Municipiul Bucureşti direct în baza operatorului şi să nu mai existe niciun fel de birocraţie”, a spus Stelian Bujduveanu.

Reprezentanţii PNL şi USR şi-au exprimat susţinerea pentru proiect, evidenţiind beneficiile pentru calitatea aerului din Capitală.

Liderul grupului PSD, Aurelian Bădulescu, a atras atenţia asupra faptului că în perioada următoare ar urma să crească mult numărul maşinilor hibrid din Capitală.

„La hibrid, să ştiţi, lucrurile merg în forţă. În perioada în care aţi dat drumul la dezbaterile publice, grupul PSD a făcut adrese către mai toţi furnizorii care astăzi monopolizează piaţa hibridelor şi să ştiţi că vânzările la momentul respectiv şi vânzările pentru anul următor depăşesc la nivelul Municipiului Bucureşti 6.000. Deci, atenţie mare! Maşinile cu volum mic şi hibride vor fi pentru bucureşteni mană cerească”, a susţinut el.

Posesorii autoturismelor electrice şi hibride înregistrate în Bucureşti vor putea utiliza în continuare gratuit parcările publice de utilitate generală, conform hotărârii aprobate. Pentru a beneficia de gratuitate, posesorii au obligaţia de a înregistra autoturismul în Registrul informatic al autoturismelor electrice şi hibride ţinut de operatorul serviciului public de administrare a parcajelor. Înregistrarea se realizează în baza cererii formulate de către posesorii autoturismelor. Identificarea autoturismelor care beneficiază de gratuitate se va efectua de către operatorul serviciului public, la momentul verificării autoturismelor parcate şi pe baza înregistrărilor efectuate în sistemul electronic.

Excepţie vor face autoturismele electrice şi hibride utilizate pentru activităţile de transport alternativ intermediate prin platforme digitale, cele utilizate în baza unui sistem de partajare a autoturismelor intermediat prin platforme digitale, precum şi cele care, prin colantare sau dispozitive audio-video, afişează mesaje publicitare. Toate acestea vor avea obligaţia de a achita tariful de parcare.

O altă hotărâre a Consiliului General al Capitalei prevede ca angajații Companiei Municipale Parking să poată dispune relocarea autovehiculelor staţionate neregulamentar.

Iniţiatorul proiectului, viceprimarul Stelian Bujduveanu, a explicat că reprezentanţii companiei nu vor dispune această măsură pentru a sancţiona, ci pentru a reloca maşinile care afectează marcarea şi implementarea locurilor de parcare.

„Introducem Compania de Parking ca şi operator care poate ridica, la nivelul Municipiului Bucureşti, nu pentru a ridica pentru sancţiuni, aşa cum fac sectoarele, ci pentru a uşura marcarea şi implementarea locurilor de parcare la nivelul solului, acolo unde trebuie relocate maşini. Compania Parking nu va ridica în primă fază maşinile. Acest atribut îl au şi sectoarele Municipiului Bucureşti, pentru a nu exista confuzie în rândul cetăţenilor, atunci când se ridică maşina, dacă încalci legea”, a spus el.

Conform referatului de aprobare este necesară eficientizarea activităţii de ridicare a vehiculelor staţionate neregulamentar pentru a se putea interveni mai ales în cazurile în care este stânjenită circulaţia mijloacelor de transport public sau alternative sau când sunt îngreunate operaţiunile de salubrizare sau deszăpezire.

În acest sens, se propune extinderea competenţei de dispunere a măsurii tehnico-administrative de ridicare a autovehiculelor staţionate neregulamentar pentru operatorul serviciului public de administrare a parcajelor aparţinând domeniului public şi privat al Municipiului Bucureşti.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top