Pregătirile Pirelli pentru cursa de casă

Marele Premiu al Italiei de la Monza este o cursă istorică și una dintre cele mai așteptate ale anului pentru Pirelli, mai ales că circuitul este amplasat la doar o jumătate de oră de sediul general al companiei din nordul orașului Milano.

Monza, circuitul care face parte din istoria Pirelli, este unul dintre cele mai rapide circuite din calendarul competitional, viteza medie fiind de aproximativ 250 km/h si reprezentand o provocare uriasa pentru pneuri, piloti si ingineri. 

Pirelli va aduce la Monza pneurile P Zero Albe, de compozitie medie, si pneurile P Zero Galbene, de compozitie moale, care trebuie sa faca fata solicitarilor circuitului de la Monza si, in acelasi timp, sa ofere fiecarei echipe posibilitatea de a alege strategia ideala in cursa.

Circuitul istoric a fost inaugurat in 1922, iar in acest an Marele Premiu al Italiei a ajuns la editia cu numarul 82. Editia din 2011 este a 61-a desfasurata pe circuitul de la Monza. Pirelli a obtinut sase victorii acasa, in anii ’50, cand circuitul era cunoscut in special pentru virajele sale inclinate de mare viteza care sunt si astazi o atractie pentru turisti. 

Versiunea moderna a circuitului a suferit numeroase modificari pe parcursul ultimilor ani, dar a ramas acelasi circuit solicitant pe care este foarte dificil sa ai o tractiune perfecta la accelerare si franare pentru ca echipele aleg setari aerodinamice care sa ofere o forta de apasare mai scazuta pentru a maximiza viteza de top pe liniile drepte.

Vibratoarele de pe sicane sunt foarte inalte ceea ce inseamna o incarcatura laterala foarte mare pentru pneuri, o problema suplimentara pentru pneuri care trebuie sa reziste pe parcursul a 53 de tururi extrem de solicitante.

Chiar daca Monza este unul dintre cele mai solicitante circuite din calendarul competitional, unde pata de contact pe liniile drepte ajunge sa fie de trei ori mai mare decat de obicei, pilotii de top vor face, ca la oricare alta cursa, doua sau trei opriri la boxe.

Adaugati comentariu