Premii consistente pentru campionii naționali de karting în 2019

1 iunie ziua „Kartingul pentru copii” organizată de FRK pe pista AmKart din București.

Federația Română de Karting (FRK) structură sportivă afiliată Ministerului Tineretului și Sportului și Federației Internaționale a Automobilului (FIA) a pregătit o serie de noutăți tehnice și organizatorice pentru sezonul competițional 2019 care înlesnesc accesul copiiilor către acest sport.

Noutăți tehnice și organizatorice

Noutățile introduse de FRK vizează atât proceduri de înscriere mai facile cât și taxe mai reduse sau zero pentru anumite etape și categorii de sportivi.

Pentru șanse egale și costuri de participare mai mici au fost introduse și o serie de reglementări tehnice care oferă mai multe libertăți în privința echipamentului de concurs și a motoarelor. Mai multe detalii pe site-ul oficial al Federației Române de Karting: www.frk.com.ro

Începând cu 2019, etapele Campionatului Național de Karting (CNK) constituie baza de selecție pentru Lotul Național de Karting. Sportivii selectați exclusiv pe baza rezultatelor obținute în CNK vor fi susținuți de către FRK la participările internaționale începând cu 2020. Selecția se va face pe baza unor condiții aprobate de catre Consiliul Federal (www.frk.com.ro)

Tot din acest an fiecare pilot care obține titlul de Campion Național de Karting 2019 acordat de FRK în urma participării la etapele CNK va primi ca premiu un motor pentru clasa la care va concura începând cu 2020.

Ceilalți ocupanți ai podiumului la finalul sezonului vor primi ca bonus gratuități la înscriere și licențiere pentru CNK 2020.

Ziua „Kartingul pentru copii” 1 iunie 2019

Între 1 și 2 iunie are loc etapa desfășurată în București pe pista AMCKART Tunari din cadrul Campionatului Național de Karting, organizat de Federația Română de Karting unde accesul publicului este liber, copiii și părinții având șansa de a lua un contact direct cu această disciplină sportivă.

Federația Română de Karting organizează cu această ocazie evenimentul „Kartingul pentru copii” unde cei interesați vor putea  solicita orice fel de informații legate de acest sport.

De asemenea, în parteneriat cu Automobil Clubul Român (ACR), copiii prezenți în public se vor putea înscrie la sesiuni de teste cu karturi cu propulsie electrică, pentru a fi inițiați.

Sezonul 2019 cuprinde următoarele competiţii:

  1. Campionatul Naţional de Karting

Organizat de FRK Campionatul Național de Karting contează pentru obținerea titlurilor de campioni naţionali de karting ai României, care se acordă doar deţinătorilor de licenţă naţională FRK, pentru următoarele grupe de vârstă pe categorii și grade de licență națională:

Între 5-7 ani – Licența grad PBB (Promo BB), vârsta între 5 ani împliniți la data primului concurs la care participă și 7 ani (care se împlinesc în anul calendaristic în curs);

Între 6-9 ani – Licența grad P (Pufo), vârsta între 6 ani împliniți la data primului concurs la care participă și 9 ani (care se împlinesc în anul calendaristic în curs);

Între 8-12 ani – Licența grad M (Mini), vârsta minimă între 8 ani împliniți la data primului concurs la care participă și 12 ani (care împlinesc 12 ani în anul calendaristic în curs);

Între 12-14 ani – Licența grad J (Junior) – vârsta cuprinsă între 12 ani (care se împlinesc în anul calendaristic în curs)  și 14 ani (care împlinesc în anul calendaristic în curs) Greutatea pilotului cu echipament trebuie să fie minim 35 kg în orice moment al competiției;

Între 14-15 ani – Licența grad SR (Senior Restricționat) – vârsta cuprinsă între 14 ani (care se împlinesc în anul calendaristic în curs) și 15 ani (care se împlinesc în anul calendaristic în curs) Greutatea pilotului cu echipament trebuie să fie minim 40 kg în orice moment al competiției. Fără cutie de viteze;

De la 15 și 15+ ani – Licența grad S (Senior) – Pentru piloții care împlinesc 15 ani în anul pentru care este emisă licența;

Clasele SENIOR şi KZ2 se adresează exclusiv sportivilor care au împlinit 15 ani.

Precizări:

PROMO BB, PUFO şi MINI sunt clase naţionale. Piloţii acestor clase participă doar la competiţiile organizate în România. Excepţie fac competițiile monomarcă și WSK, la care este admisă clasa MINI.

La celelalte clase piloţii pot participa şi în competiţii internaţionale, Campionate Europene şi Campionate Mondiale

Etapele Campionatului Național de Karting se programează pe parcursul unui weekend în perioada aprilie – septembrie

Calendarul competițional CNK 2019:

  1. 01 – 02 iunie         București
  2. 22 – 23 iunie           Bacău
  3. 03– 04 august        Bacău
  4. 14 – 15 septembrie Tg Secuiesc

Cupa României 06 – 07 iulie la Tg Secuiesc

Reglementari tehnice pentru sezonul 2019, în privința motorizării, pe grupe:

  1. Mini – motor 60cc care trebuie să corespundă fișelor de omologare ale producătorului (2010 – 2014, 2015 – 2020 sau cele monomarcă X30 și Rok);
  2. Pufo – motor 60cc liber, care să corespundă fișei de omologare a producătorului (2010 – 2014, 2015 – 2020 sau cele monomarcă X30 și Rok), și să aibă carburator de 14 mm, centralină albastră (11000rpm) și raport fix de transmisie 11/82;
  3. Junior, Senior motorul trebuie să fie de 125cc sistem „direct drive” sau cu ambreiaj (fără cutie de viteze) conform fișelor de omologare;
  4. KZ2 – conform fișelor de omologare;

Toate elementele trebuie să respecte, pe lângă fișele de omologare, regulamentul tehnic al FRK, ce poate fi studiat pe site-ul frk

Noutăți în privința taxelor de licentiere:

Prima licențiere naționață pilot este gratuită pentru sportivii care participă la minim 3 etape ale din calendarul competițional FRK.

Taxe licențe (prețul este exprimat în lei):

–          Licență națională pilot grad PBB, P, M 200
–          Licență națională pilot grad J, S 400
–          Licență națională pilot anduranta 400
–          Licență mecanic 200
Participare la o etapă națională De la 200 la maxim 900 lei la care se poate adăuga prețul unui set de anvelope

REGULAMENTUL ETAPEI 1 – CAMPIONATUL NAȚIONAL DE KARTING (CNK) 2019: Program-CNK 01 02 iunie

 


Despre Karting:

În 2019 kartingul aniversează 62 ani! Istoria kartingului începe în august 1956 când californianul Art Ingels asambla din câteva țevi un șasiu pe care îl echipa cu un motor în 2 timpi de la o motocositoare, inventând astfel ceea ce numim de atunci KART. Art Ingels, considerat „părintele kartingului” și nu iși imagina în acea vreme ca invenția lui va deveni obiectul celui mai popular sport cu motor, practicat de milioane de oameni de toate vârstele. Febra kartingului s-a răspândit rapid pe tot teritoriul Statelor Unite ale Americii înainte de a ajunge în Europa. După 3 ani de la „botezul” kartului, în SUA existau deja 300 de producători de karturi și kartingul devenea  ramura sportivă cu cel mai fulminant debut.

În România Până în anul 2011 kartingul a fost organizat de către Automobil Clubul Român, iar din acel an, anul constituirii federației, kartingul a trecut sub egida Federaţiei Române de Karting.

Kartingul sportiv este cea mai accesibilă formă de motorsport adresându-se copiilor cu vârste începând de la 4-5 ani, care își pot dezvolta într-un mediu concurențial sigur reflexele, atenția, spiritul de competitivitate, combativitatea, curajul, personalitatea și multe alte calități indispensabile nu doar pentru o carieră în motorsport, dar și în școală și viața profesională.

Kartingul sportiv nu este doar primul pas spre accederea în elita motorsportului mondial, dar și o treaptă necesară dezvoltării ca sportiv de performanță pentru oricare altă disciplină sportivă din România. Totodată, kartingul sportiv rămâne o disciplină ce poate fi practicată până la orice vârstă, fiind de altfel „antrenamentul” preferat al tuturor piloților din Formula 1

În România Până în anul 2011 kartingul a fost organizat de către Automobil Clubul Român, iar din acel an, anul constituirii federației, kartingul a trecut sub egida Federaţiei Române de Karting.

Kartingul sportiv este cea mai accesibilă formă de motorsport adresându-se copiilor cu vârste începând de la 4-5 ani, care își pot dezvolta într-un mediu concurențial sigur reflexele, atenția, spiritul de competitivitate, combativitatea, curajul, personalitatea și multe alte calități indispensabile nu doar pentru o carieră în motorsport, dar și în școală și viața profesională.

Kartingul sportiv nu este doar primul pas spre accederea în elita motorsportului mondial, dar și o treaptă necesară dezvoltării ca sportiv de performanță pentru oricare altă disciplină sportivă din România. Totodată, kartingul sportiv rămâne o disciplină ce poate fi practicată până la orice vârstă, fiind de altfel „antrenamentul” preferat al tuturor piloților din Formula 1

 

Despre Federația Română de Karting (FRK):

FEDERAȚIA ROMÂNĂ de KARTING  este o structură sportivă de utilitate publică, autonomă, apolitică și fără scop lucrativ, constituită prin asocierea cluburilor sportive cu secţii pe ramura de sport karting. FRK este singura structură sportivă autorizată să reglementeze, să organizeze, să controleze şi să conducă activitatea în disciplina kartingului în România, fiind Autoritatea Sportivă Națională a Federației Internaționale a Automobilului (FIA) pe disciplina karting în România. FRK  este autorizată să organizeze competiții internaționale pe teritoriul României și să emită licențe pentru ca sportivii României să participe la competițiile internaționale.

 

Adaugati comentariu